Alanya Nüfusu - Antalya

ALANYA Nüfus: 359.891

Alanya nüfusu 2023 yılına göre 359.891.

Bu nüfus, 182.614 erkek ve 177.277 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %50,74 erkek, %49,26 kadındır.


Yıllara Göre Alanya Nüfusu

YılAlanya NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
2023359.891182.614177.277
2022364.180184.024180.156
2021350.636177.093173.543
2020333.104169.227163.877
2019327.503166.556160.947
2018312.319159.308153.011
2017299.464153.176146.288
2016294.558150.753143.805
2015291.643149.183142.460
2014285.407146.089139.318
2013276.277141.040135.237
2012264.692135.495129.197
2011259.787133.060126.727
2010248.286127.306120.980
2009241.451124.029117.422
2008233.919119.773114.146
2007226.236116.381109.855

Alanya Hakkında

Ülkemizin turizm merkezlerinden biri olan, Antalya’ya bağlı Alanya, şehir merkezine yaklaşık 154 km mesafede yer alıyor. 2012 yılından bu yana hizmet veren Alanya Gazipaşa Havalimanı ise, ilçeye 45 kilometre mesafede.

Kuzeyinde Toroslar, güneyinde Akdeniz’in yer aldığı, küçük bir yarımada üzerinde kurulmuş olan bölgenin tarihi, Üst Paleolitik döneme dek uzanıyor. 1868 yılında Antalya’ya bağlanan ve 1871 yılında bu ilin ilçesi olan Alanya, pek çok tarihi ve doğal güzelliklere sahip.

Çok çeşitli medeniyetlere ev sahipliği yapmış olan ve 6 km’lik surlarla çevrili Alanya Kalesi, ilçedeki geçmişe tanıklık eden yerlerden biri. Kaleye, Selçuklu hükümdarı I. Alaaddin Keykubat tarafından Halepli yapı ustası Ebu Ali Reha el Kettani’ye inşa ettirilen yapılardan biri Kızıl Kule’dir. Bunun dışında, tophane, tersane, sarnıçlar ve İçkale’deki saray kompleksi de Alaaddin döneminde yapılmıştır.

İlçeyi ziyaretinizde geleneksel Alanya evlerini, Pisarissos (Esen Tepe), Augae (Konaklı), Alara Kalesi gibi çeşitli ören yerlerini, Damlataş Mağarası, Fosforlu Mağara ve Korsanlar Mağarası gibi yerleri, Sapadere Kanyonu’nu, hanlarını, yaylalarını ve müzelerini ziyaret edebilirsiniz. 

Kleopatra Plajı başta olmak üzere, İncekum, Damlataş ve Ulaş Plajları da yazın gelecekler için denizin ve güneşin tadını çıkarabilecekleri yerler.

Rafting yapmak isteyenler için ise ilçede birkaç seçenek var: Alanya'nın 6 kilometre doğusundaki Dim Çayı ile Alanya–Güzelbağ yolu üzerindeki Alara Çayı, bunun için uygun.

Ayrıca, Anamur muzunun tadına bakmadan geri dönmeyin.


Cumhuriyet öncesinde kurulmuştur.

Coğrafi işaretli ürünleri: Alanya Yenidünyası


Alanya İlçe Nüfus Müdürlüğü

Adres: Şekerhane Mah. Alaiye Cad. No:81A Alanya/ANTALYA

Telefon: (0242) 513 19 04

Faks: (0242) 513 19 04

Alanya Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

Alanya Nüfus Grafiği

Alanya Nüfus Artış Hızı


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Antalya 22 Eylül 2023 - 22:25

Alanyanin artik il olmasi sart. Her gecen gun nufusu ve yurtdisi gocleri artiyor. Demografik yapi olarak cok kulturlu bi yapiya sahip olmaya basladi ve cogu acidan bu bir tehlike. Ozellikle Mahmutlarda turk yok denilecek kadar az. Oranın da ilce yapilmasi sart.

5
Kerimhan 18 Eylül 2023 - 19:40

Bence Bayburt ve Gümüşhane gibi gereksiz yerler yerine burasi il olmali ilçe olmasına rağmen nüfusu oraların 4 katı ve şehir merkezi Antalya'ya da uzak kendi üniversitesi, havalimanı ve tıp fakültesi hastanesi var. Ayrıca çok işlek bi şehir çoğu turist kalıcı oldu kışın da şehir hissiyatı veriyor.

6
hüseyin 18 Şubat 2023 - 07:57

Maşallah Alanya 364 bin 180 kişilik büyük bir şehir oldu balıkesirden Samsun'dan daha çok nüfus alıyor

10
Merve 15 Şubat 2023 - 21:32

Anamur muzu değil Alanya muzu desek daha uygun olur artık tescilli ürün ALANYA MUZU oldu aynı şekilde coğrafi işaretli ürünlere de muzu ekleyelim lütfen :)

1
Mesopliyalı 10 Aralık 2022 - 17:26

Alanyanın il olması gerekiyor buranın il olması İbradı Akseki Gündoğmuş ve Gazipaşalıların Hastane ve diğer resmi işlerini halletmek için Antalya'ya boşa masraf yapmasını ortadan kaldırır ki buralar Antalya'ya göre Alanya'ya çok yakın Ayrıca Mersin'in Silifke den sonraki ilceleri olan Aydıncık Bozyazı Anamur Gülnar bağlansın buralarda Alanya'ya Mersinden daha yakınlar Konya'nın Antalya sınırı boyunca olan ilçeleri Alanya'ya bağlanabilir ve bu sayede Alanya her alanda Antalya'ya oranla çok daha gelişmiş bir il olur zaten şu anda Antalya'ya gelen turistlerin yarısı Alanya'ya geliyor bu bile güzel bir örnek Gazipaşa havaalanının da vesilesiyle Alanya yıldızı parlayan bir yer

6
Ersin 8 Kasım 2022 - 14:13

Alanya nin gelişen veya gelişime açık olan yerleri hakkında bilgi sahibi olan var mı, mesela yatırım hangi bölgesine yapılır yada kazandırır diyelim, Alanya çok hızlı büyüyen bir bölgemiz geleceği olan il olmaya en yakın ilçe konumunda şuan

2
hüseyin sezen 24 Kasım 2022 - 11:09

Alanya'da yatırım için konaklı payallar bölgesini tavsiye ederim toslağa kadar geleceji parlak

Prof. 4 Kasım 2022 - 11:10

Alanyanın il olması demek, Sağlık sektöründen, turizme, uluslararası yeni protokollerden Lojistik sektörüne, tarımdan pazarlamaya, tarihten günümüze, Selçuklu diyarı ve "güneşin gülümsediği yer" olarak tanımlanan bu şehrin çevreye ve Maliyemize katkısının çok daha fazla olacağı anlamına gelir. İl olması hepimizin işine gelir.

7
Cihan 28 Şubat 2022 - 14:46

2023 te Alanya İL oluyor 100 İL projesinde ilk sırada da ALANYA var bu yöreye olumlu alanda katkı sağlayacaktır.

5
Emre 25 Ekim 2022 - 01:20

Nüfusa bakarsan önce Tarsus var Tarsus Alanyadan büyük

emreye 6 Kasım 2022 - 15:56

hayır alanya tarsusu geçmiş bu sefer bakarsan 347bin tarsus 350bin alanya ayrıca tarsus konumu bakımından il olmaya çok uzak

Orhan 14 Şubat 2022 - 21:56

Alanya il olsun olmasın Antalya'dan daha popüler bir isme sahiptir. Antalya sayesinde böyle gelişti veya ayrılırsa Kırıkkale örneği çok ama çok saçma. Manavgat'ı Alanya ile yarıştırmak en az onlar kadar saçma birşey. Manavgat'ı çok büyütelim, Çorum'u 2 milyon yapalım, Konya'yı 5 milyon yapalım. Eeee, bu millet yaş mı yiyecek?

7
Çetin 7 Şubat 2022 - 20:50

Alanya her yönüyle illigi hak ediyor, coğrafi, nüfus, gelişmişlik, tarımı,turizmi vs gibi. Manavgat, Akseki,ibradı, Anamur , Bozyazı ve Sarıveliler i bağlayarak direk büyükşehir olarak il olur. Devlete hiç bir yükü olmaz kendi kendine yeten bir il olur. Turizmin gölge başkentidir.

6
Özkan1981 4 Şubat 2022 - 21:51

Alanya artık kabuğunu kırmış iyiden iyiye ben il olmak istiyorum diyor. Alanya'nın nüfusu bu yıl 17 bin kişi artmış. Antalya'nın nüfusu artıyorsa bunun yarısından fazlasını Alanya'ya borçludur. Alanya artık il olmaya çok yakın.

10
Başbuğ 8 Şubat 2021 - 13:31

Alanya gerçekten çok güzel bir şehir. Buraya ilçe demek haksızlık olur. Alanya Antalya ile alakası olmayan farklı bir şehir gibi. Alanya Antalyaspor'u değil Alanyaspor'u tutar. Alanyalı Antalyalıyım değil Alanyalıyım der. Bende akademik eğitimim sırasında şehirlerimiz hakkında epeyce bilgi sahibi olmuş biri olarak Alanyayı artık İL olarak görmek istiyorum. İnşallah bu olacakta çünkü önümüzde hızla gelişen ve nüfusu her geçen gün biraz daha artan bir o kadar da Antalya'dan kendini soyutlayan büyük bir Alanya örneği var. Alanya il olacak Manavgat, Gazipaşa, Gündoğmuş, Akseki, İbradı gibi çevre ilçeler Alanya ilimize bağlanacak. Ortaya 600 bin civarında nüfusu olan büyük bir il önemli bir turizm şehri ortaya çıkacak. Bu ülkemizin turizmi açısından değerlendirildiği zamanda önemli bir atılım etkili bir hamle olacak. Bu yıl Alanya nüfusu 6 bine yakın artış gösterdi ve 333 bine yükseldi. Alanya nüfusu, tarihi, turizmi, gelişmiş yapısı, sosyal-kültürel etkinlikleri, üniversitesi, otelleri ve coğrafi konumuyla ülkemizin şuanda il olmaya en uygun ilçesi diyebiliriz. Alanya 82 plakayı bakalım ne zaman alacak bunu hep birlikte göreceğiz inşallah.

20
Fatih 19 Aralık 2020 - 10:57

Türkiye'nin İncisi
Turizm Birincisi
Alanyamız var

12
Kumlucalı 21 Ekim 2020 - 13:43

yörük insan normalde bağımlıdır şehrine ama alanya farklı Antalyaya bağımlı olmayan bi ilçe. Kumluca , Serik , Manavgat öyle değil ama. Şansal Beyin görüşüne kesinlikle katılıyorum.

13
555 28 Mayıs 2020 - 01:40

Antalyanın küçük bir temsili gibidir.
Güzeldir.

5
ilica 3 Şubat 2024 - 01:37

Ben alanyada antalya'dan cok izmir havasi sezdim sokaklari vs. olarak

Ali 19 Mayıs 2020 - 19:43

Alanya il olunca Antalya'nın bütün havası sönecek. Nüfusu bir anda 2 milyona düşecek. Ama burada önemli olan Antalya'nın nüfusunu düşürmek değil Alanya gibi önemli bir turizm merkezini Akdeniz Bölgemize il olarak kazandırmak. Alanya il olunca yurt dışında daha fazla tanınacak, yeni oteller yapılacak ve daha çok turist gelecek. Alanya il olmaya en uygun ilçemizdir.

10
Veli 23 Mayıs 2020 - 00:46

Alanya il olmayacak bursalı =)
Alanyayı Alanya yapan ANTALYADIR zaten.
Ayrıca Antalya nüfusu 2 milyon olsa ne olur? Bu hızla 20 sene sonra bursayı yine geçecek. ;)

Şansal 25 Mayıs 2020 - 17:46

Alanya ilçe statüsünde iken bile yurtdışında Bursadan fazla tanınmakta. O yüzden siz bu işlere pek müdahil olmayın.
Kırıkkale ankaraya bağlı iken devamlı göç alan bir ilçeydi.
İl olduktan sonra her yıl göç vermeye başladı ve nüfusu giderek azalıyor.
Alanya şuan Antalya'nın marka olması sayesinde gelişmiş ve tanınan bir ilçemiz. Manavgat Serik Belek Kemer gibi ilçeler bu kadar gelişmiş ve tanınmış ise sebebi Antalya gibi bir markanın ilçesi olması nedeniyledir. Alanya Antalyadan ayrıldığı vakit mersin ile aynı makus kaderi yaşar. Devlet bu işleri sizden bizden daha iyi biliyor merak etmeyin. Alanya il olmayacak.

Where 17 Mayıs 2020 - 10:42

Alanyanın hala niye il olmadığına şaşarım. Antalyaya bayağı uzakta, gelişmiş de bir ilçe, kendi kendine de yetebilir. İl olması şart

5
.. 18 Mayıs 2020 - 16:14

Şaşırma. Alanyanın merkezi 100 bin ve doldu. Yani çok küçük bir alanda sıkışık yaşam var. Geri kalanı dağ köyleri. Küçük hollanda diyebiliriz alanya için.
Eğer antalyadan bir ilçe il olacaksa bu manavgat olur. Hem merkezi daha kalabalık hemde dümdüz bir alan üzerinde çok geniş bir toprağı var.
Alanya 500 bin olduğunda dolacaktır ve büyümesine imkan olanak yok.
Manavgat öyle değil, alabildiğine yürür..

Gündoğmuşlu Köprülülü 7 Şubat 2022 - 23:05

Bu arada Alanya'nın alanları bitmedi şu anda Oba mahallesi, Mahmutlar mahallesi ve Kargıcak mahallesi gibi nüfusu 50.000 i geçmiş ve çok geniş arazileri bulunan bir bölge ve hem deniz de doldurulabilir

Manavgatlı 29 Nisan 2020 - 15:21

Alanya dağlık bir ilçe o kadar nüfus oraya nasıl yerleşmiş hala anlamış değilim

2
Aksekili 27 Nisan 2020 - 15:23

Alanyayi il yapmaya kimsenin ne parası ne gücü nede yüreği yeter.
Manavgat il olur alanya yine olamaz.

-8
Alanya 13 Nisan 2020 - 06:09

300 binin üzerinde bir nüfusu olan, gelişmiş turizm merkezi Alanya'nın acilen il yapılması şart. Antalya ile alakası olmayan, kendi kendini yönetebilecek bir yer Alanya. Manavgat Alanya'ya daha yakın Gazipaşa ve Anamur'da Alanya'ya bağlanmalıdır. Alanya il olmalı.

1
Ahmet 10 Nisan 2020 - 15:20

Daha çok hakeden Manavgat varken, alanyayi il yapmazlar, yapamazlar.

1
Şahin Sümer 7 Haziran 2020 - 11:08

Manavgat nasıl hakediyor? Anlatır misiniz? Kaç üniversitesi var mesela? Tıp fakültesi mi var? Araştırma hastanesi kaç tane var? Adını taşıyan havalimanı mı var? Nüfusu alanyadan fazla mi? İl merkezine alanyadan uzak mi?

Isparta 21 Mart 2020 - 23:40

Yakında Isparta'yı geçer mi acaba Yoo geçmez di mi

2
Ispartalı 11 Temmuz 2020 - 14:35

Zaten Isparta Merkez ‘den büyük Alanya
Isparta Merkez:264.000 Isparta:447.000
Alanya:327.000

Behzat 5 Mart 2020 - 09:35

Çok merak ettiğim yerlerden birisi yozgattan selamlar

11
Özkan 16 Şubat 2020 - 04:02

Alanya gerçekten ülkemizin en güzel turizm merkezlerinden biri. Coğrafi koşulları ve nüfusu göz önünde bulundurulduğunda İL olmaya en uygun ilçe diyebilirim. Alanya, Gazipaşa, Gündoğmuş, Akseki ve İbradı ilçelerini alarak hemen il yapılmalıdır. Böyle bir ilin varlığına Akdeniz'de ihtiyaç var. Manavgat Antalya'ya bağlı kalsın ama yukarıdaki ilçeler zaten her yönüyle Alanya'ya bağlı. Bu ilin toplam nüfusu 400 Bin civarında oluyor. Alanya bilindiği gibi Antalya'ya oldukça uzak mesafede bir ilçe. Burası kendi kendine rahatlıkla yetebilecek kendini rahatlıkla yönetebilecek bir ilçe. Alanya Antalya'nın ilçesi gibi değil farklı bir kent bana göre. Bence gidip Alanya halkına Alanyaspor mu? Yoksa Antalyaspor'u mu tutarsınız diye sorsak bence Alanyaspor daha ağır basar. Alanya il olmalıdır bunu gerçekten hakediyor.

13
Aynen 11 Temmuz 2020 - 14:36

Alanyaspor kırıp geçiriyor Alanyaspor 4-1 Beşiktaş

Orhan 4 Şubat 2020 - 14:37

Alanya il olmalı. Konaklı, Avsallar ve Mahmutlar ilçe yapılıp Gazipaşa ile Gündoğmuş ilçeleri birlikte Mersine bağlı Anamur, Bozyazı ve Aydıncık da eklenerek 82. İl olarak ilan edilmeli.

11
Adanalı 26 Ocak 2020 - 22:04

Gebze ve tarsustan sonra büyükşehir sınırları dışında kalan 3. İlçe

5
Necati 26 Nisan 2020 - 17:30

Çok beklersin :))
Alanya ayrılsa bile Antalya adanadan büyük olmaya devam edecek. Şunu hazmedin artık

kasabalı 8 Temmuz 2020 - 12:22

necati adana antalyadan büyük biladerim bu işler genel nufus ile genel yuzolcum ile olmaz merkez ile olur adana merkez olarak hem nufus hemde yuzolcumu olarak daha buyuk

Mersinli 28 Ocak 2021 - 11:24

Alanya il olsa bile Antalya yine bu hizla artisa gecerse cok yakin zamanda Adanayi gecer.Antalya merkezide Adana merkezi eninde sonunda gececek. :)

Ahmet 8 Şubat 2021 - 01:49

Bu durumdaki ilçelerden sadece Gebze,Tarsus değil,İnegöl ve Çorlu'da Alanya'dan büyük.

Akdeniz 29 Kasım 2019 - 15:15

Her yer güzeldir elbet ama Alanya bir başka ve şu an İl olmayı o kadar çok hakediyorki, havaalanı var, üniversitesi var, süper ligde futbol takımı var, telefrik sistemi var, kruvaziyer turizmi var, çok hızlı artan nüfusu var, daha sayılacak o kadar çok şeyi varki, üstelik Anadolu Selçuklu Devletinin kışlağı olarak kullanılan bir liman kenti, ben inanıyorumki Alanya çok değil 5 seneye İl olur.

10
Fahri 4 Şubat 2020 - 23:09

Havaalanı Alanya'nın değil Gazipaşa'nın ordan bişey uydurmayın
Bu yaptığınıza bizim burda "alanyalı oyunu" derler

Orhan Ayan 25 Nisan 2020 - 22:56

Havaalanı Gazipaşa'dadır ama kimse Gazipaşa için yapıldığını iddia edemez. Havaalanına girdiğinizde sizi karşılayan dev manzara da herşeyi söyler zaten.

Ömer 23 Mayıs 2020 - 00:49

Gazipaşa turizmini kalkındırmak amaçlı havalimanı gazipaşa'ya yapıldı ve o havalimanı GAZİPAŞA'nın !

Fatih 31 Mayıs 2019 - 15:03

Saray Mahallesi en güzeli bence

haklı 16 Aralık 2020 - 20:46

Bence de haklısın kardeşim sarayın diğerlerinden ayrı bi havası var, damlataşı var, atatürk bulvarı var, aquaparkı, büyük belediye parkları var. Gençlerim yaşam merkezi Saray oldu artık. Şekerhane liman tarafında yaş ortalaması kesinlikle daha yüksektir. Şu korona olmasa Damlataş parkına gitmek isterdim.

nefer 6 Mayıs 2014 - 15:20

Güzel

2

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..