Türkiye Nüfusu

83.614.362

Türkiye nüfusu son rakamlara göre toplam 83.614.362.



Yıllara Göre Türkiye Nüfusu

Ülke AdıYılToplam NüfusArtış Yüzdesi
Türkiye202083.614.362 %0,55
Türkiye201983.154.997 %1,40
Türkiye201882.003.882 %1,48
Türkiye201780.810.525 %1,25
Türkiye201679.814.871 %1,36
Türkiye201578.741.053 %1,35
Türkiye201477.695.904 %1,34
Türkiye201376.667.864 %1,38
Türkiye201275.627.384 %0,00
Türkiye201275.627.384 %3,52
Türkiye201173.058.638 %1,28
Türkiye201072.137.546 %1,26
Türkiye200971.241.080 %1,25
Türkiye200870.363.511 %1,25
Türkiye200769.496.513 %1,27
Türkiye200668.626.337 %1,30
Türkiye200567.743.052 %1,34
Türkiye200466.845.635 %1,38
Türkiye200365.938.265 %1,41
Türkiye200265.022.300 %1,44
Türkiye200164.100.297 %1,47
Türkiye200063.174.483 %1,50
Türkiye199962.243.779 %1,53
Türkiye199861.308.204 %1,55
Türkiye199760.372.413 %1,56
Türkiye199659.442.502 %1,57
Türkiye199558.522.320 %1,58
Türkiye199457.613.441 %1,59
Türkiye199356.713.073 %1,61
Türkiye199255.815.175 %1,65
Türkiye199154.911.233 %1,70
Türkiye199053.994.605 %1,75
Türkiye198953.065.801 %1,80
Türkiye198852.125.597 %1,87
Türkiye198751.168.270 %1,96
Türkiye198650.186.914 %2,05
Türkiye198549.178.079 %2,16
Türkiye198448.138.191 %2,26
Türkiye198347.072.603 %2,34
Türkiye198245.997.940 %2,36
Türkiye198144.936.836 %2,35
Türkiye198043.905.790 %2,32
Türkiye197942.912.350 %2,29
Türkiye197841.953.105 %2,27
Türkiye197741.020.211 %2,29
Türkiye197640.100.696 %2,34
Türkiye197539.185.637 %2,39
Türkiye197438.272.701 %2,42
Türkiye197337.366.922 %2,44
Türkiye197236.475.356 %2,44
Türkiye197135.608.079 %2,40
Türkiye197034.772.031 %2,36
Türkiye196933.969.201 %2,33
Türkiye196833.196.289 %2,30
Türkiye196732.448.404 %2,30
Türkiye196631.718.266 %2,32
Türkiye196531.000.167 %2,33
Türkiye196430.292.969 %2,35
Türkiye196329.597.047 %2,38
Türkiye196228.909.985 %2,41
Türkiye196128.229.291 %2,45
Türkiye196027.553.280

Yorumlar & Bilgiler

Muammer 3 Ocak 2023 - 11:49

Türkiye nüfüsü ortalama olarak her 30yılda bir 2 katına cıkmış şuan türkiyede yaşayan nüfusun 84 milyon yani bu vatandaş olarak buna mültecilerde eklersek ve bunların gitmiyeceginide var sayarsak diyebiliriz ki türkiye nüfusu 2055de 200 milyon olabilir lakin son 10yıl içerisinde gençlerin dünyaya bakış acısı ve evlilik ve doğum olayları çok farklı olduğu için bu önümüzdeki bir 30 yılda olmaya bilir lakin bu seferde ülkemize gelen mültecilerin üreme hızı çok degişik kısacası thanosa bu kadar hak vereceğim hiç aklıma gelmezdi

11
Halil 4 Eylül 2021 - 21:31

Ne kadar saçma yorumlar var çok nüfus demek çölleşme tehlikesi ile karşı karşıya olan bir ülke için felakettir .Su kaynakları bitti tarım bitti neyin kafasini yaşıyorsunuz ..

14
doğrucu 14 Ekim 2022 - 14:53

Nüfusun abartılı artması kıt kaynaklar açısından sorun yaratır.eski tarihleri eleştirenler olmuş,refah açısından.En fakirlerin bile sofrası zengindi o zamanlar.muz dışında her ieye ulaşmak koiaydı.şekeri yağı ınu çuvalla tenekeyie alırdık.şu anda marşet market geziyoruz 1 lira için.gelecek gıda ve enerjide.

Şefik 18 Haziran 2021 - 21:55

İnsanı tembel alıştırdılar Geçen yolda yürüyorum 40 yaşında adam 1 tl 'ye insanları tartıyla tartıyor önce devlet bu tür insanları kazanmalı onu başarırsa ekonomideki güçsüzlük biter ondan sonra nüfusu dngde tutma poltikası izler

4
Kaan 25 Nisan 2021 - 05:28

Bizim ülkemiz en fazla 30 milyonluk nüfusta refah seviyesine ulaşır

21
AHMET ORHAN 31 Mayıs 2021 - 12:03

1960 yılında 27 milyon nüfusla çok mu refah idik.

Erdoğan ÖNDER 3 Haziran 2021 - 03:35

1927 de 13 yazıyla (ONÜÇ) milyonduk müthiş bir refah vardı senin aklınca ülkemizde!!(?). Milli gelir 65-70 bin USD Seviyesindeydi galiba yanlışsam düzelt beni (?)

Ugur 13 Kasım 2021 - 21:34

Normalde yanlış derdim özellikle 80 soğrası kalabalık genç nufus avantajı olması gerekirken sanayı,üretim yerine betona gömülen paradan dolayı muhtemelen zenginleşme eğrisini kacırmış olucaz…Bu treni kacırmal bize önümüzdeki 10 yol sosyal güvenlik sisteminde buyuk eksi yaratacak bu arada Türkiye nufusu 40milyon bandında olup 3 buyuk şehir bu nufusun %25 i taşısa sadece turizm,tekstil,ve orta ölçek sanayi ğretimle muhtemelen +25000usd milli gelirde olurduı
20 ler ve 60 lar örneğine gore bakarsak Türkiye her zamsn dönemi icinde buyuk ekonomi olmuş zenginleşme eğrisini yavas adımlarla çıkmaktaydı 90 larda zenginleşme başlamış olup 2010 lu yıllarda zengin ülkeler sınıfına girmeliydik ama ne yazıkki yanlış yönetim

ATATÜRKİYE 22 Mart 2020 - 03:32

SURIYELILER ULKELERINE DONSUN ARTIK. NUFUSUMUZ ARTTIKCA SORUNLARDA ARTIYOR.

59
AKHİSAR, AKHİSAR BELEDİYESPORLU 31 Temmuz 2021 - 16:41

Kardeşim savaş var, nasıl dönsünler. Müslüman müslümana sırt çevirmemeli, Türkiye dışında müslümanlara destek çıkan başka ülke yok doğru düzgün. Siz mülteci olsanız, birileri size sürekli böyle dese ne hissedersiniz acaba? Empati kurun ve Müslüman kardeşlerinizi dışlamayın.

mülteci istemiyoruz 11 Ağustos 2021 - 21:51

tüm mazlumlara biz bakacak değiliz savaş da bitti neyine empati kuralım yıllardır buradalar zaten kafaya gel ya bu adamlar ileride buranın demografik yapısını değiştirecek senin çocuklarına torunlarına bir türkiye kalmayacak bir de öyle bak

ferhat 18 Mart 2020 - 15:01

ülkelerin nüfusları ne kadar yavaş çoğalırsa ekonomik ve sosyal devlet yolunda hep önde olur.

12
Çok nüfus çok gelecek 29 Mart 2020 - 10:29

Çinde çok insan var o yüzden orda her şey var teknoloji bilim her şey gelişmiş çünkü bir sürü insan ver ve çalışıyorlar

ne alaka 30 Haziran 2020 - 21:11

aga adamların topraklarıda büyük insanlar yerleşiyo yetiyo. Ve bizde nüfusun %20si tek şehirde.

Kenan 16 Ocak 2020 - 14:38

Keşke her sene 1 milyon doğum olsa. Çünkü 1 milyondanda fazla. Son 5-6 yıldır 1 milyon 300 bin kadar bebek doğuyor. 1 senede nüfus artışı 1 milyon olduğunu söylersek; senede yaklaşık 300 bin kişi ölüyor demektir. Buda bence iyi bir durum değil. Bu şeklide gidersek 2050 yılında nüfusumuz 110 milyonu geçecek ki suriyelilerin ülkede artmasından dolaylı olarak nüfus artış hızımız daha da artacak ve tahminimce 30 yıla kadar 120 milyona yaklaşacağız.

8
KEPÇE 7 Ağustos 2019 - 11:13

Saçma sapan yorum yapmayın. Nüfus önemli !!! Başka ülkelere döneceğimiz hikaye. bizde sadece eksik olan yönetim biçimi iyi yönetildiğimiz zaman 500 milyonda olsak lokomotif bir ülke oluruz. Nüfusa değil yönetenlere eleştiri yapın.

-28
batuhan uzun 20 Mayıs 2021 - 12:26

anlamadığın şey nufüs önemli ama dünya bunu kaldıramıyor 1.3 milyar nufus hindistan 1.4 milyar çin nufus bunlar boşuna yaşıyor yarısı yemek yemeye gelmişler dünyaya dünya nufusunun artması demek hayat kalitenin düşmesi demek doğal kaynaklar bitince görücez nufüsu

KEMAL 5 Temmuz 2019 - 11:57

VERİLERİNİZİN DAYANAĞI NERESİDİR ? TÜİKDE BİLE GEÇMİŞ YILLARA AİT BİLGİLER YOK DA.

-23
watandaş 30 Mart 2019 - 23:12

bu topraklar 500.000.000 milyon vatandaşı rahat bakar sorun nufus yoğunluğu değil düzensis iç göç asırlardır köylerde yaşayan vatandaş işsizlik veya açlık sorunu yokken son 50 yıldır köyden kente akın akın göç edilmiştir bu göç neticesinde şehirlerin demografik yapısı vahşice bozulmuştur ve beraberinde bitmek tükenmek bilmeyen sorunlar getirmiştir .devlet buna acil çözüm bulmalı vatandaş biryerden biryere devletin izniyle göç edebilmeli bu avrupanın bazı ülkelerinde böyle ve buna ek olarak bir şehirde işe girme veya iş kurmada o yaşadığı şehirde doğmuş şartı getirilmeli bu ıkı husus acil eylem planı olmalı

-17
Ahmet 11 Ocak 2022 - 19:26

Önceden köylerde açlık yoktu demişsiniz. Yaşınız çok genç galiba. Osmanlının son döneminde veya cumhuriyetin ilk yıllarında yaşayanlar anlatırdı, ekmek ve un bulamayıp dağlardaki yabani armutları yemişler. Ben kendim hatırlıyorum, 1975 yılına kadar benim köyümde çay ve çay şekeri çok lüks birşeydi. Eve önemli misafir gelirse ona ikram olsun diye pişirilirdi. (Benim köyüm diğer köylere göre daha zengin olmasına rağmen) Köylerin durumu buydu. İnsanları perişan eden savaşlardır ve savaş hazırlık olsun diye yapılan abartılı savunma harcamalarıdır.

fatih 18 Şubat 2019 - 14:23

ya bütün üşkelerde azalma artış eşit giderken bizde sürekli artış söz konusu buda sonumuzun gelmesi anlamına geliyor

-3
Vto 10 Şubat 2019 - 02:25

Hala çok nüfusu savunan insanlar var inanılır gibi değil. Ülke pakistana dönmeden değiştirin bu kafayı. Gelecek nesillere yazık olacak yoksa. Gelecekte fazla nüfus sahibine tamamen dezavantaj getirecek.
Hem dünyaya hayvanlara da yazık. Kim takar dünyayı hayvanları değil mi benim dediğim de laf işte. Sanki içinde yaşamıyoruz.
Çin pişman olup yıllardır boşa tek çocuk politikası uygulamıyor.
Hindistanın durumu ortada kimin eli kimin cebinde belli değil.
Pakistan,bangladeş,endonezya,nijerya nasıl ülkeler sizce? Biz de bunlar gibi mi olalım?
Almanya nüfusundan bahsedenler de var. Be arkadaş! Almanyaya II. Dünya savaşında insan gücü lazımdı onun için ürediler. Şimdi insana lüzum kalmadı yaşlı nüfusları arttı yakında nüfusları azalmaya başlayacak.
Bir ülkenin nüfusu değil, "nüfus artış hızı" o ülkenin gelişmişlik seviyesini gösterir.

35
Erdoğan ÖNDER 3 Haziran 2021 - 03:23

İyi de kardeş nüfusumuz altmışlarda 27 milyon iken 5-6 milyonu avrupaya göndermişiz. Aynı topraklara sahibiz demekki az nüfus degil çallışkan nüfus önemli... bir türk işçisinden almanya on alıyorsa biz aynı işi yapan aynı türk işçisinden onun yarısı kadar alabiliyoruz.. demekki sistemde bir problem var hep cin pakistan bangledeş veya hindistan deniliyor... ama japonyanın hep topragı bizden az hep nüfüsu bildim bileli bizden fazla onlarda neden problem degil fazla nüfus vs vs vs...

Volkan 8 Şubat 2019 - 12:58

Insanlar ve ulkeler daha guvende oldukca daha az cocuk yaparlar. Bu bilimsel bir gercektir

13
Levent 7 Şubat 2019 - 10:52

Nüfus artışında sayı değil, nitelik önemli, Maalesef Türkiye’deki artış nitelikten yoksun. Bangladeş, Pakistan gibi ülkelerde yüzlerce milyon insan var, ama ikisi 7-8 milyonluk bir İsail ya da İsviçre etmiyor. Niteliksiz nüfus artışı çevre kirliliği, boş kalabalık ve zarardan başka birşey değil. Türkiye’de de durum maalesef böyle

43
beyin 13 Ocak 2019 - 17:04

Bu sitede verilen bilgilere dayanarak Türkiye nüfusunun sürekli arttığını ama artış hızının sürekli azaldığını söyleyebilirim.

11
Temha 9 Ocak 2019 - 20:42

Nüfus gittikçe artıyor

-2
Ismail 31 Ekim 2018 - 13:20

Nüfusumuz arttıkça güçleniyoruz. Ama artış hızı giderek yavaşlıyor. Şu anki nüfus artışı tamamen göçe bağlı. Yoksa nüfus hiç artmayacak. Her aileye en az 5 çocuk sart.

-34
Öz Egeli 5 Mart 2020 - 09:58

5 çocuğa nasıl bakcan.ben 1 çocuğa zor baktim büyüttüm ekonomi durumun iyise 5 çocuk tamam ama değilse zor.Çocuk büyütmek sadece karnıni doyurmak üst baş almakla bitmiyor bunun eğitimide var.En önemliside eğitim zaten işte ozaman ben evlat yetıştirdim diye bilirsin.Uzun lafın kısası az olsun nitelikli bireyler osun.

TR-82 13 Mart 2021 - 23:54

Öz Egeli, haklısın ama ekonomik durumu iyi olanlar 1 veya 2 çocuk yapıyorlar fakat ekonomisi iyi olmayan, cahil kesim 7-8 çocuk yapıyorlar. Böyle giderse birkaç yıla kadar cahil nüfusu okumuş nüfusunu geçer.

Fatih 11 Ekim 2018 - 02:08

Bu tureyenlere uyuz oluyorum.
Nüfus planlamamiz yok o yüzden işsizlik sefalet var
Kendinizi kandirmayin tamamına yakininizin bile bankalara borcu var 0 i tukettiniz yani
Devletimiz ön göremediği için bu durum avantaj değil dezavantaj
Ayrıca çatır çatır çocuk yapmalarına cahilce çocuk yapmalarına uyuz oluyorum


Bunların bir kısmı kesin mülteci

10
Ramazan 7 Ekim 2018 - 19:43

Nüfus çoğaldıkca işsizlik artıyor,yiyecek gıtlığı meydana geliyor,devlet bakamaz hale geliyor..bence nüfus çok...teknoloji ilerledikce makinalar iş yapıyor,insanlara iş yok.özel sektör zaten öyle..bu yüzden NÜFUS PLANLAMASI ŞART.

16
TURUŞ 20 Temmuz 2018 - 11:13

ALLAH cc hayırlı istikametler versin ülkemize, vatandaşlarımızında maddi manevi zenginlik içinde yaşamasını Rabbim nasip etsin. Kardeşler nufustan korkmayalım birlik olursak kardeş olursak nufusumuzun çokluğu bir güç ve kuvvet olur. bir birimize ülkemize dua edelim. bir ÇİN i düşünün kaç yıl önce bir pirince muhtaçken bu gün Dünyanın süper güçü olmaya aday . Türkiyedeki potansiyal Çinden çoktur lütfen anlayışlı olalım, hoş görülü umutlu olalım. en önemlisi vatanımız için birlik olalım kardeş olalım.

-12
irfan 30 Nisan 2018 - 15:19

ÇOK ARTMIŞ BİRAZ YAVAŞ

4
Murat 18 Nisan 2018 - 01:43

Almanya 50 yilda 2.5 milyon armiş, Türkiye 50 yilda 40 kusur milyon artmiş.

25
kemal 26 Mart 2018 - 19:34

2012 den sonra ölen ve doğan olmamış mı acaba neden o bilgi girilmemiş. Acaba 5 yılda yüzde 10 gibi bir artış olduğu için halen hesaplayamadılar mı ki yazamadılar.

-2
Fırat 17 Şubat 2018 - 21:49

Her yıl 1 milyon insan doğuyor. Helal olsun.

-5
ALİ 1 Şubat 2018 - 22:28

1990 YILINDAN SONRA nüfus düşüş göstermiş

-8
Arca 11 Ocak 2018 - 17:48

Yüksek nüfus gelişmemişlik göstergesi değildir tam aksine çoğu yönden büyük bir avantajdır. Almanyanın nüfusu bizimkine eşit mesela, onlar çok diye köle mi oluyorlar nası bir mantık

Kamil 9 Ocak 2018 - 19:39

Gelişmemişlik göstergesi. 5 milyonluk Norveç 420 milyar dolarlık ekonomi. 78 milyonluk Türkiye 800 milyar dolar. Bunun anlamı. Yani 40 Türkiye vatandaşı 1 Norveç vatandaşına eşit. Ekonomik olarak.

19
SEZER 27 Aralık 2017 - 13:24

Gayet güzel 30 yılda iki katına cıkmış

-6
Hayri 17 Aralık 2017 - 15:42

Osmanım o zaman sana Hollanda, isveç, italya, ingiltere, belçika, norveç gibi teknoloji üreten dünyaya hakim firmalar barındıran ülkelerin nüfuslarını incelemeni öneririn. Bir an önce de ciddi bir şekilde kafanı sorgula çok nüfus olunca nasıl olacak bu işler diye.

6
Ertem 11 Kasım 2017 - 22:15

Resmi olarak 1960 yılından önceki nufus biliniyormu

-6
Osman 4 Kasım 2017 - 23:18

Cevap:-Ahmet, nüfus çok önemlidir, eğer nüfus düşükse kölesin, emperyalistlerin kölesi olursun nüfus az ise, ve hatta yokolursun az ise nüfusun, ve 3 çocuğa gelince bu devletlûler(siyasetçi devlet Adamı), için önemlidir, onlar bu ülkeye hizmet için var'lar, onların görevi bu ülkeyi düşünmek, umarım anlarsın bu dediklerimi, vesselam.

-27
nazlı 27 Ekim 2017 - 16:10

türkiyenin nufusu baya artmış

Ahmet 19 Ekim 2017 - 01:34

Nerede çokluk orda b... Nüfusun artışı beraberinde köleliği de getiriyor.halkin bir an önce nüfusu kontrol altına alması lazim.en az 3 çocukmuş peh

22
Yıldız Albay 19 Şubat 2023 - 06:54

Sana katılıyorum, sanki nüfus çok önemli. Önemli olan insanlık iş ve istihdam

Emir 5 Mayıs 2017 - 15:30

Sağolun projem bitti

-5
Şenol 13 Eylül 2015 - 00:43

1994 ve 1995 (ilk 6 ay) yılında,Karabük merkez,Eflani,Eskipazar,Ovacık,Safranbolu ve Yenice'nin nüfusu ne kadardı?

-6
Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..