İl olmaya aday ilçeler hangileri?

Ülkemizin güncel nüfusu bilindiği gibi, 82 milyon 3 bin 882'e kadar çıktı. Bu nüfusun önemli bir kısmını, yani 15 milyon 67 bin 724'ünü İstanbul, 5 milyon 503 bin 985'ini Ankara, 4 milyon 320 bin 519'unu da İzmir şehirleri meydana getiriyor. Ülkemizdeki toplam nüfusun %50,17'si erkek, %49,83'ü ise kadın. Yani ülke nüfusu, 41 milyon 139 bin 980 erkek ve 40 milyon 863 bin 902 kadından oluşuyor.

Türkiye genelinde bu sene yapılan bir araştırmada, tek tek ilçeler ele alınarak ve çeşitli özellikleri (nüfus büyüklüğü, ilin merkez ilçesine uzaklığı ve sosyo-ekonomik koşulları gibi) değerlendirilerek, il olmaya aday ilçeler belirlendi. 

İşte il olmaya en yakın ilçelerimiz şunlar:

1. Midyat, Mardin: 113 bin 367 nüfusa sahip olan ilçe, 56 bin 850 erkek ve 56 bin 517 kadından oluşuyor. İlçenin 2017 yılı nüfusu ise 110 bin 548 idi.

2. Yüksekova, Hakkari: 119 bin 760 nüfusa sahip olan ilçe, geçen seneye göre 3 bin 585 kişi artış göstermiş. 2018 nüfusunun 63 bin 19'unu erkekler ve 56 bin 741'ini de kadınlar meydana getiriyor.

3. Kahta, Adıyaman: İlin merkezden sonra en büyük ilçesi olan Kahta, 122 bin 774 nüfusa sahip. Bir önceki sene ise nüfusu, 120 bin 859 idi.

4. Edremit, Balıkesir: Balıkesir'in 2018 rakamlarına göre en kalabalık üçüncü ilçesi olan Edremit'in nüfusu, 154 bin 487. İl içerisindeki nüfus yüzdesi ise % 12,59.

5. Polatlı, Ankara: 1926 yılından beri ilçe statüsünde olan Polatlı'nın 2018 yılı nüfusu, 122 bin 287. İlçenin bir önceki seneki nüfusu ise, 124 bin 464. 

6. Ünye, Ordu: İlin Altınordu'dan sonra en kalabalık ikinci ilçesi Ünye, 126 bin 702 nüfus rakamına sahip. Bu nüfusun %49,71'ini erkek, %50,29'unu da kadınlar meydana getiriyor.

7. Ergani, Diyarbakır: 1926 yılından bu yana ilçe statüsünde bulunan Ergani'nin 2018 yılına ait nüfusu, 130 bin 105.

8. Kozan, Adana: İlin 130 bin 495 nüfuslu ilçesi Kozan, yine 1926 yılında ilçe statüsüne kavuştu. İlçenin 2017 yılındaki nüfusu ise, 130 bin 456 idi. 

9. Cizre, Şırnak: İlin bu en kalabalık ilçesinin nüfusu, 143 bin 124. Bu nüfusun 73 bin 187 erkek ve 69 bin 937 kadından oluşuyor.

10. Elbistan, Kahramanmaraş: Kahramanmaraş'ın bu 142 bin 548 nüfusa sahip olan ilçesi, bir başka il olmaya aday gösterilebilecek bir yer. Nüfusun 72 bin 886'sını erkek ve 69 bin 662'sini de kadınlar oluşturuyor.

11. Ereğli, Konya: Siyah havucuyla bilinen Ereğli'nin nüfusu 2018 yılında, 145 bin 389 oldu. Önceki seneye ait nüfusu ise, 143 bin 625 idi.

12. Lüleburgaz, Kırklareli: 148 bin 37 nüfusa sahip olan ilçe, il olabilecek kriterleri taşıyor. Nüfus yıllardır düzenli olarak artmayı sürdürüyor.

13. Bandırma, Balıkesir: Çok eski bir tarihi olan bu güzel Balıkesir ilçesinin nüfusu 154 bin 359.

14. Fethiye, Muğla: İlin bu en kalabalık ikinci ilçesinin nüfusu, 157 bin 745. Nüfusun %50,28'si erkek, %49,72'si kadın. 

15. Nazilli, Aydın: 2018 yılı rakamlarına göre 156 bin 748 nüfusu olan Nazilli, 289 bin 248 nüfusluk Efeler'den sonra ilin en kalabalık ilçesi. 

16. Akhisar, Manisa: Manisa'nın en kalabalık ikinci ilçesi Akhisar'ın nüfusu, 171 bin 381. Önceki sene, 167 bin 883 nüfusa sahipti. Nüfusunun yıllardır düzenli arttığını söyleyebiliriz.

17. Erciş, Van: Van'ın İpekyolu'ndan sonra en kalabalık ilçesi olan Erciş, 173 bin 313 nüfusa sahip. Cumhuriyetten önce kurulan ilçenin nüfusu yıllardır artmayı sürdürüyor.

18. Ereğli, Zonguldak: İlin en kalabalık ilçesi olan Ereğli, 175 bin 605 nüfusa sahip. Bu nüfusun %49,72 erkek ve %50,28 kadından meydana geliyor. İlçenin, önceki sene 175 bin 351 nüfusu vardı.

19. Manavgat, Antalya: 2017 yılında 226 bin 394 nüfusa sahip iken, 2018 yılında 230 bin 597 nüfusa çıkan Manavgat, ilin de en büyük ilçelerinden. Kuruluşu Cumhuriyetten önceye uzanıyor.

20. İskenderun, Hatay: İlin Antakya'dan sonra en kalabalık ilçesi ve 2018 yılındaki nüfusu 248 bin 335. İlçe, 11.07.1939 tarihinde ve 3711 sayılı yasa ile ilçe oldu.

21. Siverek, Şanlıurfa: Siverek ilçesi, güncel rakamlara göre 258 bin 265 nüfusa sahip. 2017 yılındaki nüfusu ise, 254 bin 162 idi. İlçenin nüfusu uzun yıllardır istikrarlı şekilde artış gösteriyor.

22. Çorlu, Tekirdağ: İlin en kalabalık ilçesi olan Çorlu, Cumhuriyetten önce kurulmuş ve güncel rakamlara göre 262 bin 862 nüfusa sahip.

23. İnegöl, Bursa: İlin 45 km kadar güneydoğusunda bulunan ilçe, 268 bin 155 nüfusa sahip. Nüfusun 134 bin 942'sini erkekler ve 133 bin 213'ünü kadınlar oluşturuyor.

24. Alanya, Antalya: 312 bin 319 nüfusa sahip olan Antalya'nın güzel ve turistik ilçesi Alanya, şehir merkezine yaklaşık 154 km uzaklıkta yer alıyor. Alanya, 1868 yılında Antalya’ya bağlandı ve 1871 yılından bu yana da ilçe statüsünde.

25. Tarsus, Mersin: İlin en çok nüfuslu ilçesi olan Tarsus, geçen seneye göre 4 bin 89 kişi artış gösterdi. 2018 yılına ait nüfusu, 339 bin 676. Bu nüfusun %50,45'i erkek, %49,55'i kadın.


Yorumlar & Bilgiler

Fd 1 Eylül 2023 - 21:51

Konya Ereğli İle 150 km uzaklıkta nufüs 155000 civarı etrafında küçük çaplı 5 ilçe var hepsi Konya'ya aşırı uzak ve gidip gelmek çok zor Hepsi Ereğli'nin il olmasını bekliyor İlçede çok büyük tarım yapılıyor Süt üretimi ve besicilik profesyonel olarak yapılıyor

4
Hocanın 18 Ağustos 2023 - 12:53

AKŞEHİR. Adı üstünde, Anadolu'nun bağrında bozkırın ortasında vaha gibi duran tarihi şehir namı değer Şehr-i Beyza. Nüfus ve gelişmekte olan sanayisiyle coğrafi konum, sağlık, eğitim ve ticari merkez olarak çevresindeki ilçelere merkezlik eden , Başta Türk mizahının ve kültürünün evrensel değeri büyük filozof Nasreddin Hocamızın memleketi, onun deyimiyle Dünyanın Ortası Gülmecenin Başkenti, Kurtuluş Savaşımızın Karargahı. Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında asırlık özlem artık son bulmalı AKŞEHİR imiz artık il olmalıdır.

4
SİLİFKELİ 11 Ağustos 2023 - 15:41

SİLİFKE 1933 yılına kadar İL'di. Mersin'in tam nerkezindedir. Her yöne eşit mesafede ulaşılabilir. Turizm, nüfus, tarım, ticaret gibi birçok alanda kendine yeten ve ülkeye katkı sağlayan bir şehirdir. Şu an ki haliyle 50'den fazla ilin ihracat rakamlarını geçmektedir. Sadece kendi rwsmi nüfusu 140000'e yaklaşmıştır. Nükleer santral ve liman çalışanları ile mevcut nüfus daha fazladır. İL olması halinde bağlanacak olan Gülnar, Muy, Aydıncık, Anamur ve Bozyazı ilçeleriyle beraber toplam nüfus 400000 civarında olacaktır. SİLİFKE her haliyle ve her zaman İL olmayı hak etmektedir.

14
Ataşark 29 Haziran 2023 - 02:24

Kozan’ın il yapılması tamamen boş bir iş olacaktır, btc emba ve diğer büyük yatırımları alan ceyhan 170 bin nüfuslu büyük bir kent. Yok alabileceği tek yer yumurtalık falan filan demeyin yalova da küçük…

Hem tarımı hem hayvancılığı hem petrol ve diğer yatırımları, orta doğuya giden güzergah üstünde olması, tarihi ipek yolunun üstünde olması tren yoluna sahip olması ve pek tvlere çıkmasa bile 6 şubatta ve 98 depreminde çok hasar alması ve buna rağmen bunca yatırımın gelmesi Ceyhan’ı il yapılması içindir. Ceyhan anadolunun çoğu ilçesi ve en az 20 ilinden daha iyi bir çehreye sahiptir. Geniş caddeleri ve yolları, mahallelerinin eşit yaşantıları bölgenin kendine has kültürü ceyhanı diğer bölge adaylarından bir tık öne çıkarır.


İskenderunun il olması iskenderunu kötü etkiler.

Kozanın il olması da kozanı kötü etkiler, zaten önceden il olan bir şehirken potansiyeli olmadığı için ilçe yapılmış ki ceyhan sonradan kurulup kozanı geçmeyi başarmış

Tarsus aslında adana’ya ait olması gerekirken mersin lobisi onu adanadan çalmış, umarım il olur ve kurtulur

-6
Kozanlı 2 Temmuz 2023 - 18:32

Ceyhan alabileceği tüm yatırımı almış bir yer. Konumu dahi il olmaya müsait değil.
Ceyhan'da olmayan ne var ki il olunca sorununu çözsün?

Adana'ya 35 km uzaklıkta olmasının kaymağını zaten yemiştir Ceyhan.

Kozan ne gibi bir kamu yatırımı almış peki?
Ki Kozan'da 125 bin Adanalı, Ceyhan'da 100 bin Adanalı var.
Ceyhan küçük Diyarbakır, Cizre olsun istiyorsunuz sanırım? Kalan 100 bin de mi kaçsın?

Sadece Yumurtalık ile Adana'ya 35, Osmaniye'ye 35 km uzaklıkta güdük bir Ceyhan yerine kendi yöresi, kendi bölgesiyle tarihten beri il olan Kozan diyebilirim ki belki tek doğru seçenektir.

Ceyhan Osmaniye'ye bağlanmayı düşünebilir çok şikayetçi ise.
Coğrafi konumu anca buna elverir Ceyhan'ın.

CEYHAN, 21 Haziran 2023 - 16:47

159.000 nüfusu, Tarihi kaleleri, denizi, Sanayisi , Yumurtalık serbest bölgesi, Botaş, İsken Emba...vb kuruluşları, Konteyner Limanı ile Ceyhan bir ilden fazlası. Sadece sahipsiz.

Kozanlı 26 Haziran 2023 - 20:53

Ceyhan Adana'ya 40 km, Osmaniye'ye 40 km.
Güneyi ise Akdeniz.

Daracık bir alana sıkışmış durumda ve buranın Adana ile ulaşım sorunu yok.

Oysa bilhassa Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli ve bunlara ek Aladağ ilçeleri Adana'ya en az 100 km uzaklıkta. Ulaşım problemleri var, Adana buralara yetişemiyor.
Bu bölgenin sığınacağı tek liman Kozan.

Ki Kozan Ceyhan'ın aksine sıkışmış bir durumda değil.
Adana'ya 73, Osmaniye'ye 76, Kayseri'ye 225 km uzaklıkta.
Konumu il olmaya elverişli.

Kozan 5 Adana ilçesine (Aladağ, Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli, İmamoğlu) merkezlik ederken, Ceyhan Adana'da yalnızca Yumurtalık ilçesine merkezlik ediyor.

Adana'dan il olması gereken ilk ilçe net şekilde eskiden de il olan Kozan'dır.
Kozan gibi ilken ilçe yapılan Aksaray ve Osmaniye haklarını geri aldı, geriye Kozan kaldı.

Kozan il olmalıdır.

yusuf 21 Haziran 2023 - 14:50

Ünye ve Fatsa il merkezine uzak ve Ordu'nun vilayet olduğu zamanda Ordu dan da büyük bir ilçeler idi. Ünye ve Fatsa aralarında sadece 20 km var bu alanda çoktan binalar ile birleşti. İkisi birden birleşerek Canik vilayeti kurulabilir ve bir çok ilden nüfus olarak büyük olur. 132000+125000 toplamda 257000 nüfus. Çaybaşı Aybastı Akkuş İkizce Kumru Korgan Çamaş Çatalpınar Kabataş Terme Salıpazarını alarak büyük bir olabilir.

Erdoğan 16 Haziran 2023 - 10:34

Ülkemizde en çok yeni bir ile ihtiyaç duyulan bölgelerden biri de Kelkit Vadisidir. Vadi etrafında kurulmuş olan Giresun’un Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk ilçeleri, Sivas’ın Suşehri, Akıncılar, Gölova ve Koyulhisar ilçeleri ve Ordu’nun Mesudiye ilçesi bağlı bulundukları illerin merkezinden gerek coğrafi gerekse de kültürel olarak epey ayrı düşmüşlerdir. Ayrıca bu ilçelerin kendi arasında da ortak bir kültür oluşmuştur. Bu bağlamda bölgede en büyük nüfusa sahip olan, ulaşım olanakları en iyi seviyede olan Suşehri merkezli yeni bir il kurulmalı ve bahsi geçen ilçeler yeni kurulacak ile bağlanmalıdır. Sonuçta yaklaşık 100.000 kişilik nüfusa sahip bir il kurulmuş olacak ve Ordu, Giresun, Sivas arasında kalan bu bölge daha fazla yatırım alarak gelişimini sürdürecektir. bu ilçelerin belediye meclislerenden suşehri etrefında toplanmaları için meclis onayları mevcuttur

52
KORAY 21 Haziran 2023 - 10:59

dediklerine katılıyorum kısmen ama il olarak şebinkarahisar olmalı.

Hakan 22 Haziran 2023 - 13:49

Aynen kelkit te dahil bunların içinde kelkit te var

Peyman Kapukaya 30 Haziran 2023 - 00:12

Bu düşünce doğru ama yanlış olan kısım Mesudiye'nin Suşehri merkezli düşüncenize dahil etmek isteğinizin olması... biz Orduluyuz ve başka ile bağlanmayı asla istemeyiz... şahsi olarak bunu asla istemem.... ayrıca mesudiyenin tek sorunu ilçe merkezinin yanlış alana kurulmuş olması... barajlık alana çukura kurulmuş saçmalaştırılmış bir ilçe, bu sebepten mesudiyenin tüm sorunları... Mesudiye ilçe merkezinin en uygun bölgesi olan Yeşilce beldesine taşınmasını gerekir... bu sayede tüm sıkıntıları ortadan kalkar.... bu da gündem konusu zaten olmuştu, böyle bir düşünce zaten vardı... başka bir ile bağlanınca değil... ilçe merkezinin bahsettiğim doğru yere taşınmasıyla düzelir... Mesudiye Ordu'nun parçası... aksini asla kabul etmem etmeyiz.

Mustafa 2 Ekim 2023 - 09:16

Nüfus yok sürekli göç veren bölge . Oraya il kurmak devlet için kamu zararidir. Il olmayı hakkeden daha baska cok guzel ilceler var

istatistik 16 Haziran 2023 - 10:21

Türkiye İstatistik Kurumu 2022 yılı verilerine göre, İnegöl 294.485 kişilik nüfusuyla Bursa'nın merkez dışındaki en büyük ilçesi ve Güney Marmara'nın nüfus bakımından ikinci büyük kentidir. Ayrıca Sanayi İstatistikleriyle Bursa'nın en yoğun ve en büyük sanayi merkezlerinden biridir.

İnegöl'de ekonomik hayatın temel unsurlarından birisi tarımdır. Tarla ürünleri, sebze ve meyve yetiştirilir. İlçede yetiştirilen sebze ve meyve ürünleri yurt dışına da pazarlanır. Sebze ve meyve alanında domates, pırasa, patates, ayçiçeği, çilek ve şeftali önemli yere sahiptir.

Ayrıca, İnegöl 2022 yılında; ihracatta 19. sırada, ithalatla 30. Sırada, dış ticaret hacmi ile 22. sırada, dış ticaret fazlası ile Türkiye’nin iller sıralamasında 8. sırada yer aldı, geçmiş yıllarda da bu sıralarda yer aldı. Bu verinin, İller sıralaması olduğunu göz önünde bulundurmak gerekiyor.

İşsizliğin ve asgari ücretin söz konusu olmadığı ilçe, her yıl aldığı göç ile nüfusu hızlı bir şekilde artmaktadır. İl olması durumunda bağlanacak çevre ilçeler i de katarsak, mevcut nüfus zaten 400.000 üzerine çıkacaktır. 5 yıl gibi bir sürede Büyük şehir kriterlerini yakalayacağını düşünüyorum.

4
Bence... 15 Haziran 2023 - 22:58

Listede adı geçmiyor ama bence Akşehir il olmalı çünkü şehir merkezine 140 km uzaklıkta Afyon'a 90 km. Çevre ilçeler Doğanhisar,Yunak,Çeltik,Tuzlukçu,Sultandağı Akşehir'e bağlı gibi. Aynı şekilde Konya-Ereğli de il olmalı. Neredeyse küçük bir ülke büyüklüğünde bir şehir ve bu da ayrı bir sorun. Bursa-İnegöl de il olmalı.

13
Yusuf 15 Haziran 2023 - 17:40

Hem konum bakımından hemde gelişmişlik konusunda tarim konusunda il olmayı en çok hak eden ilçe viransehirdir stratejik olarakta yeri ve konumu gereği çok güzel bir yerdir ama ne yazıkki sahipsiz olduğu için hiçbir yere varmıyor halkida birbiriyle ugramaktansa biraz memleketiyle ugrassalar hak ederler ve yinede ben her türlü viransehirin il olmasından yanayim

-2
Mahmut 13 Haziran 2023 - 17:44

İl olması gereken ilçelerden biride Ünye hem il merkezine uzak hem nüfus olarak merkez ilçeden sonra geliyor 135000 nüfusu ile hem Ünye gelişmeye devam etmekte olan biryer ikizce çaybaşı kumru akkuş salıpazarı terme de bağlanarak güzel bir il olabilir
Alanya
Bandırma
Polatlı
İnegöl
Fethiye
Konya Ereğli
Buralarda hak eden yerler

-1
Öz termeli 15 Haziran 2023 - 14:16

Ordu'nun Çaybaşı kumru ikizce akkuş ilçeleri yeterli...Terme Samsun a yakın ve bağlanmaz..Terme Samsun un özü.. Salıpazarı Terme Çarşamba in arkasında ondan toprak alıp ilçe oldu ..dikkat ederseniz Bafra ünyeden büyük il olmak için sesi çıkmıyor..tüm samsun ilçeleri Samsun'dan ayrılmak istemiyor..ünyenin il olmasına saygı duyarım..ünye orduya uzak...lakin bu ünyenin meselesi..

Hasan 15 Haziran 2023 - 18:15

Katılıyorum Ünye olmalı

Kozan 15 Haziran 2023 - 20:35

Ünye ve Polatlı'nın Kozan'dan tek fazlası var mıdır acaba?

Cey 13 Haziran 2023 - 14:46

hem ticari hem zirai, hem demografik üstünlüklerini bir araya getirdiğiniz de Ceyhan il olmaya en yakın ilçelerdendir...

-3
Dayı 14 Haziran 2023 - 11:00

Ceyhan Adana merkeze çok yakın. Adana'nın merkezinin genişletilerek Ceyhan'ın da merkez ilçe sayılması daha mantıklı.

Adanalı 15 Haziran 2023 - 20:34

Ceyhan Adana ve Osmaniye'nin arasına sıkışmış durumda.

Kozan il olmaya uygun.
En azından Adana'dan kopuk Toros ilçeleri de Kozan'a bağlanır.

Leyla 28 Nisan 2023 - 03:46

Bir coğrafya öğretmeni olarak adı geçen tüm ilçeleri bilen, gezen biriyim. Hem nüfus hem de katmadeğer yönünden en ideal 3 ilçe vardır Türkiye'de. Gebze, Karadeniz Ereğli ve İskenderun. Gerisi teferruat

-4
Fenci 2 Mayıs 2023 - 18:59

Belliki hepsini gezememişsiniz.Yoksa 300-350.000 nüfuslu Tarsus ve İnegöl'ü görmezden gelmeniz açıklanabilir değil.

Coğrafyacı 8 Mayıs 2023 - 11:51

Bir başka coğrafyacı olarak şaşkınlıkla izliyorum.

İl merkezine 30 km uzaklıkta, il olacağı zaman en fazla 3000 km2 gibi dar bir yüzölçüm alabilecek ilçeleri il yaparak ne kazanacağız?
Bağlı olduğu eski il merkezine 30 km uzaklıkta, onlarca Bayburt yahut Yalova ili kadar araziye sahip yere gerek mi var?
İhtiyacımız olan şey nüfus yönünden hormonlu Bayburtlar oluşturmak mıdır?

İl yapılacak yerler merkezden biraz uzak ve çevresinde en az birkaç ilçeye merkezlik eden yerler olmalıdır.

Mesela Konya Ereğli gibi,
Adana Kozan,
Kahramanmaraş Elbistan,
Balıkesir Bandırma,
Antalya Alanya,
İzmir Ödemiş gibi..

Hepsi Karaman, Aksaray gibi belli sayıda ilçelere merkezlik eden, il merkezlerine belirli uzaklıkta olan ilçelerdir.

istatistik 16 Haziran 2023 - 09:42

Leyla Hanım, ufak bir not paylaşmak istedim yazınıza istinaden. Tarım ve Sanayi Şehri olan İnegöl, 2022 yılında; ihracatta 19. sırada, ithalatla 30. Sırada, dış ticaret hacmi ile 22. sırada, dış ticaret fazlası ile Türkiye’nin iller sıralamasında 8. sırada yer aldı. Bu veriler İller sıralamasıdır. İşsizlik sorunun hiçbir zaman olmadığı, asgari ücretle çalışanın bulunmadığı, sanayisinde halen istihdam edilmek üzere vasıflı ve vasıfsız binlerce personelin arandığı bir ilçedir. Muhtemelen il olması sonrasında, 3-5 yıla büyükşehir statüsüne kavuşmayı başaracaktır.

Şaşırdım 21 Haziran 2023 - 21:33

Alanya'nın il olmadığı yerde hiç bir yer illigi haketmez. İl merkezinde uzaklık 150 km nüfus 350 bin yazın milyonu geçiyor. Hatta Manavgat,Akseki , ibradi, Gündoğmuş, Gazipaşa, Sarıveliler,Mersin'in sınır ilçelerinde bağla,vede yakın bağlanır. 750 bin nüfusu geçiyor. Direk büyük şehir coğrafyacı.

Ömer 4 Aralık 2022 - 11:41

İl olmayı hakeden iller bana göre nüfus yoğunluğunu da baz alarak
1 POLATLI
2ÇORLU
3KAHTA
EREĞLİ (KONYA)
4İNEGÖL
5EDREMİT
ELBİSTAN
6ALANYA
7ERCİŞ
8FETHİYE
9KEPEZ
10KOZAN
11NAZİLLİ
12BANDIRMA
13BODRUM Olmalıdır

19
Havva Tombul 15 Haziran 2023 - 13:46

Giresun Şebinkarahisar merkeze uzaklığından dolayı mağdur durumda üstelik şebinkarahisar'ın geçmişte bir vilayet eyalet durumu var ondan dolayı şebinkarahisar'ın hakkının yenilmemesi lazım

dirmilli 22 Haziran 2023 - 22:44

kepez için görüşünüze katılmıyorum. antalyanın merkez ilçesi durduk yerde antalyayı bölmek gerekir ki Türkiyede bunun örneği yok. Yani bir caddeyle ayrılmış il yok

GeBzE 26 Temmuz 2023 - 12:24

Gebzeyi unutmuşsunuz, mahalleleri bile bugun ilce yapilmis bir yerdir Gebze, sittin sene gecmis Tr nin sanayide birincu kenti olmasina ragmen hicbir yatırım almamis, raylı hatti bile olmayan sadece evveli eskiden beri mevcut trenden ibaret bir yer olarak kalmistir.

Mehmet 23 Kasım 2022 - 15:06

Ben ise şöyle bir görüşe sahibim ilçelerden yeni iller oluşturmak mantıklı gelmiyor. sosyokültürle durum Çoğrafi konum ve ekonomik potensiyel bakımından yapılacak bazı fzibilite çalışmaları ile bazı iller birleştiriler tek İl (Vilayet) haline getirilmeli örneğin Erciş'in ayrılıp İl olmasındansa Ağrı hariç olmakla birlikte Doğubeyazıt, Tatvan, Bitlis Dahil ve Siirt Van büyük şehir ile bütünleşmeli tüm bölgenin hayrına olur bu bütünlük

3
Ahmet 27 Ekim 2022 - 23:24

Ülkemizde en çok yeni bir ile ihtiyaç duyulan bölgelerden biri de Kelkit Vadisidir. Vadi etrafında kurulmuş olan Giresun’un Şebinkarahisar, Alucra ve Çamoluk ilçeleri, Sivas’ın Suşehri, Akıncılar, Gölova ve Koyulhisar ilçeleri ve Ordu’nun Mesudiye ilçesi bağlı bulundukları illerin merkezinden gerek coğrafi gerekse de kültürel olarak epey ayrı düşmüşlerdir. Ayrıca bu ilçelerin kendi arasında da ortak bir kültür oluşmuştur. Bu bağlamda bölgede en büyük nüfusa sahip olan, ulaşım olanakları en iyi seviyede olan Suşehri merkezli yeni bir il kurulmalı ve bahsi geçen ilçeler yeni kurulacak ile bağlanmalıdır. Sonuçta yaklaşık 100.000 kişilik nüfusa sahip bir il kurulmuş olacak ve Ordu, Giresun, Sivas arasında kalan bu bölge daha fazla yatırım alarak gelişimini sürdürecektir.

47
Şebinkarahisarlı 27 Aralık 2022 - 23:57

Suşehrine bağlanmaktansa giresuna bağlı kalmayı yeğleriz.

Havva Tombul 15 Haziran 2023 - 13:49

Şebinkarahisar'ın geçmişte bir vilayet olma durumu var artı suşehri'ne bağlanmaktansa olduğu gibi kalmayı tercih ederiz şebinkarahisar'ın il hakkı Suşehrine verilemez..

süleyman 17 Haziran 2023 - 20:39

coğrafi şartlara özellikle merkeze olan uzaklığa göre karar verilmeli konya-akşehir gibi 135 km

Kozanlı 2 Eylül 2022 - 07:54

İl olabilecek ilçe sayısı çalışmasının TÜİK tarafından 10 ilçeye indirildiği iddiaları var burada, bilmiyorum aslı nedir.

Haberler.com'un shorts videosunda da sadece 10 ilçe verilmiş.

Kozan,
Çorlu,
Bandırma,
Nazilli,
Akhisar,
Fethiye,
Alanya,
İnegöl,
İskenderun,
Tarsus şeklinde..

Hayırlısıyla en az;
Kozan merkez olmak üzere Aladağ, İmamoğlu, Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli ilçeleri ve eğer hakkımızı tam olarak alır da 1926 Kozan il sınırlarına dönebilir dek yukarıya ek Kadirli, Sumbas, Andırın, Yahyalı ilçeleriyle il hasretimizin sona ermesi yakın.

Kozan olarak yeniden hak ettiğimiz statüye doğru.

1
MURAT 31 Ağustos 2022 - 13:40

BİR İLÇENİN İL OLABİLMESİNİN ŞARTI STRATEJİK KONUMU,NÜFUSU VE GELİŞMİŞLİK DÜZEYİDİR. GÜZEL ÜLKEMİZDE DE BU ŞARTLARA UYGUN İL OLABİLECEK İLÇELER ŞUNLAR OLMALI!
-AKHİSAR
-ALANYA
-BANDIRMA
-DİNAR
-EDREMİT
-ELBİSTAN
-ERBAA
-ERCİŞ
-FETHİYE
-GELİBOLU
-K.EREĞLİ
-LÜLEBURGAZ
-OLTU
-POLATLI
-SALİHLİ
-SİLİFKE
-SİVEREK
-Ş.KARAHİSAR
-TOSYA

14
Kozanlı 2 Eylül 2022 - 07:49

Kozan 140 bin civarı nüfusu ile listedeki çoğu kasaba görünümlü ilçeyi kendisine bağlar.

Ayrıca yine sadece Adana il sınırlarında 5 ilçeye tek başına sosyoekonomik yönden merkezlik yapar.

Bu listede Kozan ile birlikte il olabilecek yegane ilçeler Bandırma, Salihli, Silifke, Polatlı, Erciş, Elbistan, Alanya'dır.

Ki Kozan eski il merkezidir. 1926'ya dek ildir.

Tosya nedir, Şebinkarahisar, Oltu..
Kozan'ın mahallesi kadar yerler.

Ayrıca Akhisar, Lüleburgaz, Kdz. Ereğli gibi ilçeler il merkezine uzak mı? Bir daha bakmanı tavsiye ederim.

Kozan'ın ismi siyasi kulislerde yukarıda Alanya ve Bandırma ile birlikte il olma konusunda en çok geçen ilçelerden biridir.

Naif ince 23 Kasım 2022 - 19:48

Bakü Ceyhan boru hattı boru değil sadece, BOTAŞ petrol transfer üssü, geniş araziler ve alt yapı, toprak zenginlikleri, neredeyse çevre illerden en çok ziyaretçi misafir eden Ayas yumurtalık hemen 10&15 dakika mesafede, nüfus olarakda 200.000. Yeterli il olması icin

Yaşar aydin 23 Kasım 2022 - 21:22

Bağlı olduğu ile uzaklığı en önemli Konya Ereğli arası 150 km hangi ilçenin ille bukadar mesafe aralığı var

Cengiz 28 Mayıs 2023 - 14:57

Salihli 170000 nüfus bazı listelerde yer almıyor konumu Ankara İzmir Anayol üzeri konumu çok iyi gelişime açık

Sami babat 16 Haziran 2023 - 23:41

Erciş il olursa van büyük şehirden düşecek mi
Bi de çaldıran ercişe mi bağlanacak
Bunu çok merak ediyorum.
Doğubeyazıt da il olmayı haketmiştir.

Nilgün Turgut 17 Haziran 2023 - 10:23

Mersinin Anamur ilçesi mersine çok uzak il olabilir

Kenan zengin 28 Haziran 2023 - 18:09

Alanya’da bir Dönem kalan biri olarak söylüyorum. Alanya il olmayı en çok hakeden ilçe. Nüfusu şu an 400.000’i aşıyor. Merkeze uzaklığı 155 km civarı. Hava alanı mevcut. Üniversitesi var. Yüz ölçümü büyük. Turizmden büyük bir geliri var. Zaten adım gibi yapılacagına inanıyorum

Haluk 16 Temmuz 2022 - 17:47

Bence Erciş il olmayı hak eden ilçelerden birisidir gerek Van ile mesafesi (100 km) olarak gerek gelişmeye daha müsait bir ilçe olması hak ettiği görüşündeyim.

Kozanlı 3 Temmuz 2022 - 11:19

Kozan olarak hayırlısı ile plakayı alıyoruz.

Yeterli nüfus? Var.
İl merkezine yeterli uzaklık? Var.
Sosyoekonomik yönden merkezlik ettiği ilçe sayısı? Sadece Adana ili içerisinde bile 5.
Ekonomi? Portakal, bal ve hurmada ülkenin ilk 3 ilçesinden biri.
Hayvancılık? Çukurova'da Tarsus ile birlikte kuvvetli tek yerleşim.
Sanayi? Aldığı yatırıma kıyasla iyi durumda.

Cumhuriyetin ilk yıllarında il olan Kozan il olma hakkından asla vazgeçmedi.

Güzel günler yakın.

Aladağ, İmamoğlu, Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli ilçelerini Kozan merkeze bağlayarak Kozan ili kurulacak inşallah.

Kim bilir belki komşu illerden Kadirli, Sumbas, Andırın ve Yahyalı'yı da alarak..

9
Naif ince 23 Kasım 2022 - 19:49

Önce Ceyhan daha geçerli Kozan’dan

ahmet 27 Haziran 2022 - 19:46

İl olmakla başımız göğe ermiyor.Zaten iller bankası nüfus oranına göre belediyelere para çıkarır.Örneğin kahtanın neresini il yapacaksınız adıyamanla iç içe girmiş 30 km mesafede ilmi olur?Adıyamanı büyük şehir yaparsınız kahtada merkez ilçelerden birisi olursa daha güzel hizmet alır.

Mesut 27 Haziran 2022 - 17:05

82 Gebze Büyükşehir olarak il olmayı çoktan haketti.

5
Melike 26 Haziran 2022 - 13:10

Gebze nin yerleşik nufusu 350 bin günlük nufusu 1.5milyon sanayi ilçesi olduğundan ve türkiye ekonomisinin yüzde 16 sını sadece gebze oluşturuyor. 3 mahallesi ilçe olduğu halde çayırova dilovası darıca

8
Gezbe 26 Temmuz 2023 - 12:30

Kesinlikle hakli, izmite sehirlerarsi yolcu gibi gidiliyor, istanbula 10-15 dk da giriyorsun. Mahalleleri bile ilce yapılmış bir yer olarak sayilanlarin hepsinden once Gebze il olmayi hakediyor ama listelerde yazilmamasini anlamak mumkun degil. Kocaeli yiyor kaymagini ama gebzeye sittin senedir varolan tren yolu disinda tek bir rayli hat bile yapmadilar. Metroyu mesela tavsantepeden gezbeye uzatabilirlerdi bi ucunuda, ama masrafa ne gerek var , zaten gebze halki sanayi işçisi nesine lazim !

kadir 26 Haziran 2022 - 10:31

YORUM:1 Bir yerleşim birimi il olacaksa en önce bağlı olduğu ile olan uzaklığı dikkate alınmalı.Örneğin Afyonkarahisar'ın güney ilçeleri olan Evciler ,Dazkırı;Başmakçı il merkezine 140 km uzaklıkta Bu bölgenin birçok insanı Afyonu bilmemektedir.Dinar merkez olacak şekilde kızılören ,dazkırı,evciler,başmakçı,tatarlınında ilçe olacağı DİNAR İLİ oluşturulabilir.Zaten rahmetli Demirel 99 olarak plakasını dahi vermişti.
YORUM 2:Birçok yeri il yapacaklarına bazı ilçeleri en yakın İllere bağlamak daha mantıklı Örneğin Dinar Afyona 110 km ıspartaya 50km dir.Evciler Afyon'a 140 km Denizliye 90,Ispartaya 85.Burdur'a 85 km dir

-1
Hasan 26 Haziran 2022 - 00:42

Elbistan çoktan il olmayı haketmiş bir şehir K. maraşa 168 km re ve sanayisi çok gelişmiş bir şehir

1
Murat 25 Haziran 2022 - 20:16

Ordu fatsa kesinlikle il olmalıdır 125 bin nüfus ve son 5 yılda ileri seviyede gelişmekte Ünye yerine kenlikle fatsa il olmayı hakkediyor umarım yetkililer bu yanlıştan tez zamanda dönecektir.

-4
Rıdvan 7 Haziran 2022 - 16:08

Yükseova il olmalı çünkü hakkariden büyük ve hakkariye uzak gelişimede hakkarinin aksine çok açık

-2
Hüseyin 21 Mayıs 2022 - 17:02

KOZAN bana göre tarihi, kültürü, sanatı, sporu, naranciyesi, tarım ve hayvancılığı ile il olmayı çoktan hak etmiştir.

3
Hasan 4 Mayıs 2022 - 07:06

Elbistan il olmalı kahramanmaraş merkez 160 km malatya merkez 120 km nufus 150 bin dulkadiroğlu beyligin'de başkentlik yapmış bir ilçe her konuda il olmayı hak ediyor bence

7
Zuberir Coban 26 Haziran 2022 - 14:43

Elbistan kesinlikle il olmalı, Türkiye'nin 4 büyük ovasına sahip, tarımı ile, şeker fabrikası ile Afşin Elbistan termit santralinin bulunması, birçok barajı besleyen Ceyhan nehrinin doğduğu şehir olarak, Dulkadir oğlu beyliginin baskentligini yapmış olması tarihi ve yeraltı zenginliği ile. il olmayı çoktan hak etmiş bir ilçedir.

Taner 19 Nisan 2022 - 22:11

Bence Tekirdağ Süleyman paşa konum itibari ile acilen vilayet olmalı ....

-17
Barış 8 Mayıs 2022 - 05:58

Tekirdağ ilinin merkezi zaten Süleymanpaşa ayrıca o bölgede il çıkacaksa Çorlu'dan çıkar

Servet 16 Nisan 2022 - 14:32

Amasya Merzifon il olmayı hakediyor
Ve çevresinde Suluova,havza, Vezirköprü Gümüşhacıköy gibi bağlı oldukları illerden merzifona daha yakınlar dördü de büyük ilçeler.

-7
57 26 Haziran 2022 - 21:14

Merzifon nüfusu 74.000 Vezirköprü 92.000 orada bir ilçe il olacaksa o Vezirköprü olur Merzifon'un oraya bağlanması gerekir mantıken.

Harun 3 Nisan 2022 - 01:32

Erciş acil durumla il olmalı van a 100 km uzaklıktadır nüfus 175 bindir ve hızlı gelişmektedir

-7
Adnan Demir 31 Mayıs 2022 - 00:24

Patnos il olması beklenen ilçeler arasında sayilmamis, yanlış...
İl olma potansiyeli çok yüksek.

Cesım taviş 15 Temmuz 2022 - 15:25

Erciş acil Bir şekilde il olması gerekiyor. Neden. Diyenler varsa. Nedeni bunlar. Erciş'in çok sayıda köy. Mahalle olmuş. Mahalle olmuş da. Hangi hizmetleri var sıfır beki sağlık ocağı varmı oda Yok. Yani hiç bir hizmeti Yok. Van büyük şehir olmuş. Ne yararı var zararı vardır. Erciş'e 100 km uzaktadır. Kendi bünyesindeki. İlçelerine hizmeti Yok nasıl Erciş'in kırsal bölgedeki köylere hizmetleri olacak. Yanı Erciş'in. Çok büyük bir sıkıntısı vardır

Mustafa KESKİN 21 Eylül 2022 - 10:00

Evet erciş çoktan il olmaya hak kazanmış hem gelişmesi hem ile olan mesafesi hem coğrafi olarak il olmayı hak etmiş

Erbaa 7 Şubat 2022 - 20:59

Erbaa Tokattan ayrılıp ayrı bir il olmalı. Tokat merkeze 90 kilometre mesafedeki orta karadenizin ovası Erbaa 90.000 nüfusuyla il olmayı hak ediyor.

12
Erbaa liydi 29 Haziran 2022 - 23:06

Erbaa il olsa güzel olur ama ilçe olarak nereler verilir. Niksar Taşova başka? Turhal uzak kalır. Ne yapacaklar tanobayi mı ilçe yapacaklar. Erbaa yerine başka ilçeler hak ediyor il olmayı

Mustafa gelgec 10 Mart 2023 - 18:17

Erbaa tokadın en büyük ilcesi ekonomi olarakda gayet iyi sanayisi büyük il olması gereken ilçelerden biri
Niksar
Taşova
Başçiftlik
Gökalp
Bunları bağlarsın erbaa ya gayet güzel olur

Beytullah Karabulut 4 Mayıs 2023 - 13:42

Erbaa il olmayı en çok hak eden ilçelerden. Teksil, İnşaat,Sulama ve Tarım, Hayvancılık, Sayileşme vb. unsurlara göre bir değerlendirmede kendi kendine yetebilecek sayılı ilçelerden. Mö.' ye uzanan tarihi ve Osmanlıdan buyana ( 1868) belediyesi olan nadir ilçelerden. İlçe olarak Taşova erbaaya bağlanmalı çünkü Erbaadan kopan bir bölge ve çok yakın, Karayaka ilçe olmaya çok müsait ve belediyelik, Gökhal Ordu ve Samsuna Sınır olan en büyük yerleşim ve fındık merkezi ayrıca Samsuna feribotta var. Tepeşehir, Evyaba, Seyrantepe ve Merkez olarak 4 merkez ilçeye ve Gökhal, Taşova ve Karayaka olarak 3 merkez dışı ilçe olmak üzere toplam 7 ilçe gayet makuldür. D100 ( Eski İpek Yolu) üzerinde olması , Doğu ve Batiyi bağlayan geçişte olmasından dolayı ticaret ve ziyaretçi,nüfus ve iş hacmi ve yaşam olanakları hacmi yüksektir. Saygılarımla,teşekkürler...

Beşiktaş 5 Şubat 2022 - 20:41

Midyat gibi modern bı şehri niye il yapmıyorlar zaten midyatın sanayisi de çok gelişmiş 100 küsür büyük fabrikalar var ve Kaldırımlar çok geniş 7 tane çok işlek caddesi var ve evlerin hepsinin bahçesi var ve her cadde sokak çok geniş ığdır ve Bayburt Karaman ve Şırnak'ın il değil ilçe olması lazım

-5
İbrahim Gökbudak 7 Nisan 2022 - 04:50

Karaman konusunda kesinlikle katılıyorum Konyanın diğer ilçelerinden çok daha küçük sanayi vs gelişmemiş durumda...

Emel 5 Şubat 2022 - 06:17

Bandırma vilayet olmayı hak eden bir ilçedir Marmara denizi'nin Güney kısmında deniz kıyısında vilayet yoktur vilayetlerin ilçeleri vardır Bandırma bulunduğu konumu ve Türkiye'nin en büyük limanlarından birine sahip olduğu için vilayet olmayı hak etmektedir vilayet olduğu takdirde Bursa'dan ve çanakkale'den ilçe alma durumu var Balıkesir'in Kuzey ilçelerinin tamamını alma durumu var onun için il olmayı hak ediyor nüfusu da 200.000 tren vapur bağlantısıyla İstanbul ve İzmir'i birbirine bağlıyor en gelişmiş ilcelerimizden biridir. Gelişmişlik bakımından bağlı bulunduğu Balıkesir ilinden daha gelişmiş durumdadır.

13
Tatvanli 6 Şubat 2022 - 01:37

Tatvan neden yok halbuki turistlik ve ticaret olarak çoğu illerden daha verimli hem nüfusta bakıldığında çoğu illerdende kalabalik

Mustafa 2 Şubat 2022 - 16:39

Giresun'a bağlı Şebinkarahisar Tirebolu ilçeleri inşaallah il olacak artık

-12
PATNOSLU 7 Nisan 2022 - 11:14

Patnos il olmalı neden: Coğrafik konum olarak ipek yol üzeridir. Van,Bitlis,Muş ve Ağrı illerinin kesiştiği güzergahtır nüfusu 175.000 den fazladır.

Elzem 26 Ocak 2022 - 12:30

Sadece nüfus ile il olunmaz.
Aynı zamanda il merkezine uzaklık ve merkezlik ettiği ilçe sayısı da etkili.

Bu bağlamda Türkiye'nin en büyük ilçeleri Tarsus, Gebze, Çorlu ve hatta İnegöl, Karadeniz Ereğli, Çarşamba, Fatsa, Nazilli gibi ilçelerin il olma ihtimali yok.

Kozan,
Bandırma,
Konya Ereğli,
Alanya,
Ödemiş,
Fethiye,
Erciş,
Elbistan,
Siverek,
Silifke.

Bir ara Şebinkarahisar eskiden il merkezi olduğu için öne çıkıyordu.

20 bin nüfuslu Şebinkarahisar eskiden ildi diyerek il yapılacağına yine Cumhuriyetin ilk yılları il olan Kozan, Siverek, Silifke sırada beklemekte.

Özellikle Siverek nüfusu ile,
Kozan ise nüfusunun yanısıra merkezlik ettiği 5 kadar ilçe ve sosyoekonomik gelişmişliği ile.

18
krtus 8 Ocak 2022 - 01:35

öncelikli kriter uzaklik sonra nüfus olmali.
varto merkezli hinis karayazi tekman halilcavus ilceleri eklenmeli.
siralamam su şekilde
varto
bandirma
nazilli
inegöl
gebze
ödemiş
bergama
aksehir
fethiye
egirdir
yüksekova
akhisar

1
Mehmet kavak 25 Haziran 2022 - 20:43

Peki Batman’ın Kozluk ilçesine ne demeli Muş Bitlis Hakkari Siirt gibi illerimizden daha büyük

Seyfi 30 Aralık 2021 - 00:16

İnegöl il olmalı Keles,Domaniç, Kemalpaşa ilçeleri olmali

-10
Semih 31 Ağustos 2022 - 22:32

İnegöl e yenisehir,Domaniç,keleş bağlanabilir ama Kemalpaşa çok uzak olmaz o yuzden

Hasan 28 Aralık 2021 - 14:53

Bence il olma kriterleri belli olmalı. Siyasî etki sonucu olmamalı. Mesela bağlanacak ilçelerle beraber toplam nufusu 100bin i geçen ve il merkezine 30km den fazla olan yerler mutlaka il yapılmalı.

-8
Rich 25 Haziran 2022 - 22:51

Mesela Samsun Bafra arası yaklaşık 50 km ayrıca Bafra'nin 142 bin nüfusu var 54 ilden daha büyük yıllardır il olmayı bekliyor hakediyor.

Ahmet 1 Haziran 2023 - 16:44

O halde Mersin’in bir ilçesi olan Anamur kesinlikle il olmayı hak eden ilk ilçedir. Bağlı olduğu Mersin’e 210 kilometre uzaklıkta ve şuan 70 bin nüfusu olan bir ilçe. Çevresindeki 3 ilçeyle beraber 150 bin nüfuslu bir bölgedir.

Ahmet 5 Aralık 2021 - 18:30

Lüleburgaz stratejik önemi nedeniyle il olmakı

-6
kişi 10 Eylül 2021 - 14:10

Akşehir il olabilir. Nüfus konusunda pek şansı yok ama uzaklık ve kültürü konusunda il olma ihtimali var. Konyaya yaklaşık 140, Afyona ise yaklaşık 90 km uzaklıkta. Nasreddin Hocaya ev sahipliği yapan bir ilçe. İl olma ihtimali çok düşük de değil çok yüksek de değil. Ama bence il olmayı hakediyor. Ayrıca Akşehir il olursa Ilgın,Yunak,Doğanhisar,Derbent,Çeltik,Tuzlukçu ve Ispartadan Şarkikaraağaç ve Yalvaç bağlanabilir.
Aşağıdaki ilçeler de il olabilir:
Ereğli
Akhisar
Doğubayazıt
Nazilli
Kozan
Alanya

10
Elektrikci 23 Kasım 2021 - 15:47

Akşehir il olmayı çoktan hak eden bir ilçemiz Akşehir dünya biliyor zaten il olursa Afyon'un Isparta'nın bazı ilçelerde bağlanır

ibrahim bayrak 8 Aralık 2021 - 11:15

bursa inegol il olursa osmangaziye bağlı demirtaş ilçe olsun nüfus 100 bine dayandı

Selim Dalma 9 Aralık 2021 - 23:02

Nazilli il olmayı çok hak ediyor. Bunu anlatmaya kelimeler yetmez. Çünkü burayı gezip görmek sonra konuşmak lazım. İnşallah yıllardır yapılan yanlıştan dönülür ve hak ettiği değeri il olarak verirler. Halk olarak merakla bekliyoruz.

Hasan acar 28 Aralık 2021 - 14:49

Ben aksehir li değilim ama haklisin, kesinlikle il olmalı. Bu ilçelere ek olarak kadinhani sultandagi ve sarkikaraagac da bağlanabilir. İl merkezlerine de çok uzak zaten. İl olması mantıklı olur

Özgür celik 15 Haziran 2023 - 15:21

Afyon'un sultandagi, çay, Bolvadin de baglanabilir

Mehmet 7 Eylül 2021 - 10:44

Siverek il olmalı nüfusu 400 bini çoktan geçti insalah adaletle muamele edilir yoksa artık onu ilçe olarak yönetmek çok zor

4
mustafa 13 Haziran 2021 - 15:38

gebze il olmalı çünkü gebze bölgesi yaklaşık nüfusu 800 bin yani büyükşehir statüsünde ya il olmalı yada İstanbula bağlanmalı çünkü Kocaeli ile artık bağlantısı pek kalmadı toplu taşımalar bile İstanbul ile entegre

8
Mustafa 26 Mayıs 2021 - 02:24

Anadolunun en eski yerleşim yerlerinden oşan Zile yi unutmayalım. Zamanında çoğu ilden büyük ve ticaret merkezi konumunda olup Türkiyenin parlayan bir yıldızıydı. Ama son yıllarda hep sahipsiz kaldı Zilem. Topraklarını böle böle Turhal, Çekerek, Alaca, Akdağmadeni, Göynücek, Kadışehri, Aydıncık gibi ilçeler oluştu Türkiye de Zile yi bilmeyenlerin sayısı yok denecek kadar az olduğu gibi nereye giderseniz gidin bir Zileli ye mutlaka rastlayacaksınız ilçe merkezi 40.000 dolaylarında ama dışarıda ve gurbette barındırdığı nüfus 500.000 den fazla abartmıyorum araştırın. Çoğu zaman il olma vaadleriyle anıldı Ama bir türlü yapılamadı. Bence Zile il olmalı.

-18
Ahmet burak 5 Şubat 2022 - 16:24

Zile Tokat'ın ilçesi lakin çok eskiden köylerine sahip çıkan zileliler vardı şimdi yoklar yani ticarethanelerini yarı yolda bırakıp gittiler ben tokat lıyım tokatta il olacak bir ilçe varsa oda niksardır ama maalesef nufus olarak ne zile ne Niksar nede Turhal maalesef yetmiyor

Selami 4 Mayıs 2021 - 03:45

Adıyaman Gölbaşı il olması lazım Elbistan Mersin Anamur il olması lazım

-9
Ramazan 26 Ağustos 2021 - 00:24

Anamur köy ne il olacak köy gibi bir yer zaten
alanya il olsun gazipaşa anamur sarıvelliler başyayla taşkent hadim gündoğmuş manavgat alanyanın ilçesi olsun 8 ilçesi olur hatta mahmutlarıda ilçe yapsınlar 9 ilçesi olur

Sakaryalı 29 Kasım 2021 - 18:44

Adıyamanda gölbaşından önce kahta il olmayı hak ediyor

Davut kayhan 14 Aralık 2021 - 12:11

Mersin / Anamur çevre illere uzaklığı nedeniyle il olmaya aday olması lazım en yakın 250 km

Sadık 16 Nisan 2021 - 06:46

Fethiye Nazilli Bodrum Akhisar bunlar il olmalı

-4
Silopili 13 Nisan 2021 - 19:35

Şırnak diye bir şehir var berbat yapılaşma var heryer yokuş düz alan hiç yok ehliyet sınavı için sırnaga gittik oturduğumuz okul yokustu Cizre gibi modern bir şehir varken Şırnak haketmiyor ayrıca cizrede olan markalar türkiyenin çoğu ilinde yok, sırnakta migros bile yok

15
Ağaoğlu 11 Nisan 2021 - 15:21

Polatlı Eskişehir ankara arasında sıkışmış gözde bi ilçe il olmayı hak eden güzel bir ilçe

-5
Hakan 5 Nisan 2021 - 22:04

"DOĞUBAYAZIT" il olmayı hak ediyor

-6
TR-82 14 Mart 2021 - 01:12

Bence Yüksekova il olup Hakkâri onun ilçesi olmalı, çünkü Hakkâri çok küçük bir yer. Aynı şekilde Cizre de il olup Şırnak onun ilçesi olmalı. Lüleburgaz da il olup Kırklareli onun ilçesi olmalı.

Kâhta Adıyaman'a çok yakın, Ereğli Zonguldak'a çok yakın, Tarsus ise Mersin'e çok yakın olduğu için il olmaları gerekmiyor. 1990 yılında Zonguldak'ın 1 milyon 73 bin 560 nüfusu vardı, Bartın ve Karabük'ü ayırarak 2000 yılında 615 bin 599'a düşürdüler. Ereğli'yi ayırıp Alaplı'yı da Ereğli'ye bağlarsak Zonguldak 371 bin 22 olur ve Zonguldak'ı iyice küçültmüş oluruz. O yüzden Ereğli kesinlikle il olmamalı.

Genel bir sıralama yaparsak:
30: Yüksekova
39: Lüleburgaz
73: Cizre
82: Akhisar
83: Alanya
84: Bandırma
85: Çorlu
86: Edremit
87: Ereğli (Konya)
88: Elbistan
89: Erciş
90: Ergani
91: Fethiye
92: İnegöl
93: İskenderun
94: Kozan
95: Manavgat
96: Midyat
97: Nazilli
98: Polatlı
99: Siverek
100: Ünye

21
Hüseyin 26 Mayıs 2023 - 06:12

Bu ilçelerin hepsi il olursa verimli tarım toprağı kalmaz hepsi betonlaşır.

Cenk 22 Şubat 2021 - 23:30

Fethiye'nin içinden 70 bin nüfuslu bir ilçe daha oluşturuldu ona rağmen geride 170 bin nüfus kaldı. İl merkezine uzak. İl merkezinden büyük. Fethiye il; Seydikemer, Göcek, Çameli, Seki ve Kaş ilçeleri olur. Muğla'nın büyükşehirliği de devam eder.

10
dirmilli 22 Haziran 2023 - 22:57

dirmil olarak fethiyeye bağlansak iyi olur.burdura bağlı olmaktan bir şey anlamadık yıllardır burdura 130km fethiyeye 90 km burdurda 10 dirmilli varsa fethiye veya eşen havzasında 1000 dirmilli var

Bahri BOĞA 30 Haziran 2023 - 19:53

Altınyayla (Dirmil)i Dirmil olarak eski adıyla FETHİYE ‘ye bağlanmalı Dirmilli komşularımızında isteğinin bu doğrultuda olduğunu düşünüyorum. Hayırlı olur inşaAllah.

Şevket 4 Temmuz 2023 - 21:56

Dirmil, Elmalı, Dalaman da bağlanabilir, hayırlısı olsun.

Alp 21 Şubat 2021 - 21:28

Fethiye, Bandırma, Alanya gibi il merkezine uzak ve yeterli nüfusa sahip İlçeler il olmalıdır. Bu İlçeler zaten kendi kendilerine yeter de artar.

20
Mücahit kakunç 25 Şubat 2021 - 08:10

Fethiye il olmalı kendi kendini idame eder güçtedir ili ile mesafesi çoktur

Kaan 11 Şubat 2021 - 22:10

81 il çok fazla. Bartın, Yalova, Kilis, Bayburt, Ardahan, Iğdır, kesinlikle il olmaktan çıkarılmalı. Nüfusu çok diye bir yer il yapılmamalı. Mesela Tarsus. Evet nüfusu fazla ancak Mersin ve Adana arasında sıkışmış kalmış. Bağlanabilecek ilçe bile yok. Coğrafi olarak birbirinden ayrılmış ve il merkezinden kopuk ancak gelişmişlik kriterlerini karşılayan nüfuslu ve nüfuzlu yerler il olmalı.

20
Mervan 9 Mayıs 2021 - 15:19

Iğdır il olmaktan çıkarılmamalı 140000 civarında nüfusu var

Ömer 10 Ekim 2021 - 01:31

Ardahan ve ığdır il olma sebebleri nüfusla alakalı değil , dış siyaset ve konum

Hasan acar 28 Aralık 2021 - 15:03

Pozantı ve çamlıyayla ilce olarak bağlanabilir tarsus a. Ayrıca nufusu da yeterince fazla bence

Ramazan 11 Şubat 2021 - 11:54

Eskiden olsa merkez nüfusu 100 bin ve üstü illere uzaklığı en az 100 km olan yerler il olsun derdim. Ama şimdi hiç yeni il olmasın diyorum. Hatta son 30 yılda il olan bu şartları taşımayan illerin ilçe yapılması lazım. Çünkü il demek masraf demek. Bu masraflar hepinizden çıkıyor.

1
yavuz 8 Şubat 2021 - 17:07

Alfabetik sıraya göre;
1- Akhisar
2- Akşehir ( A. Karahisardan Sultandağı ilçesi de katılabilir)
3- Alanya
4- Bandırma
5- Beypazarı
6- Edremit ( Balıkesir )
7- Elbistan ( Kayserinin Sarız ilçesi de katılabilir)
8- Erciş
9- Ereğli ( Konya )
10- Fethiye ( Denizliden Çameli ilçesi, Burdurdan Altınyayla ilçesi de katılabilir)
11- Kozan
12- Oltu
13- Osmancık
14- Polatlı ( Eskişehirden Sivrihisar da katılabilir)
15- Silifke
16- Silvan
17- Siverek ( Dıyarbakırdan Çermik ve Çüngüş ilçeleri de katılabilir)
18- Suşehri ( Giresundan Ş. Karahisar, Alucra, Çamoluk, Ordudan Mesudiye ilçeleri de katılabilir)
Bu ilçelerin il olması konusunda mutlaka nüfus sayısı değil aynı zamanda il merkezlerine olan uzaklığı ve coğrafi konumları da dikkate alınmıştır.
Türkiyemizin 81 vilayetine 18 Vilayet daha eklenmesiyle Toplam 99 Vilayet olur.

15
Yeniİl 9 Şubat 2021 - 19:39

Akhisar,
Alanya,
Bandırma,
Elbistan,
Erciş,
Ereğli (Konya),
Fethiye,
Kozan,
Silifke,
Siverek kısmına kesinlikle katılıyorum.

Ama geri kalan merkezler il olmak için yeterli gelişmişlik ve nüfusta olduğunu düşünmüyorum.

Ek olarak Ödemiş ve Ergani eklenebilir.

Özellikle bağlı oldukları il merkezlerine nazaran Elbistan, Ereğli ve Kozan'ın il olması komşu ilçelerinin gelişimleri için de şarttır.

Örneğin Bandırma'ya Akhisar, Alanya, Fethiye'ye bağlanacak ilçeler zaten çoğu imkana zaten sahip. Ek teşvik dışında çok bir etkisi olmayacak. Veyahut Ereğli veya Siverek'e bağlanacak çok fazla ilçe yok.

Ama Elbistan, Kozan ve Ödemiş'e bağlanması hedeflenen ilçe sayısı hem fazla, hem imkanlardan uzak kalmış yerlerdir. En az il olması hedeflenen şehir kadar buralara bağlanacak ilçeler için şart bu ikilinin il olması.
Ki bu ilçelerin konumu il olmaya öyle müsait ki, il oldukları takdirde en az 4-5 kadar ilçe buralara bağlanacak.

Nufusla olmaz 5 Mayıs 2021 - 16:46

Herkes nufusa göre gidiyor ama öncelik uzaklık+nufus olmalı..
Alanya
Erciş
Suşehri
İskenderun
Fetihe
Konya ereğli
Akşehir
Silvan
Siverek
Elbistan
Polatlı
Edremit
Ödemiş
Cizre
Bu ilçeler uygun iki özelikte var ayrıca gelişeyeyen iller ise ilçeye çevrilmeli

Hüseyin 26 Mayıs 2023 - 06:34

Suşehrine yukarıda belirtilen ilçeler haricinde Akıncılar.Gölova .Koyulhisar. İmranlı. İlçeleri de dahildir.

dirmilli 22 Haziran 2023 - 23:00

yavuz bey size katılıyorum burdurdan dirmil fethiyeye bağlanmalı. hatta bağlanırken altınyayla ismi kökten kaldırılıp dirmil yapılmalı

ali 6 Şubat 2021 - 23:58

Bağlı bulunduğu ile 226 km ve komşu ile ise 265 km ve 235 uzaklıkta olan ilçemin il olmasını isiyorum. Gayrısı laf u güzaftır.
ANAMUR ANAMUR ANAMUR
Vesselam!

-3
Salih zeytin 7 Mart 2021 - 16:44

Gebze'nin nüfusu 400 bin niye il yapılmıyor darıca Çayırova Dilovası 1milyon büyükşehir olması lazım

Abdullah 14 Nisan 2021 - 23:23

Silifke nin il olması lazım tam ortada turizm açısından bile çok iyi olur

Burak 5 Şubat 2021 - 22:12

( Bence) Fethiye İl olmayı hakediyor çünkü Muğla'ya 124 km Antalya'ya 194 km. Bu iki şehir arasında kalabalık ve güzel bir şehir, ayrıca il olursa ilçe olacak en az 5 yer var
Muğla'dan 3 Antalya'dan 2 ilçe alabilir
Denizlidende 2 ilçe alabilir çünkü bu ilçeler FethiyeYe kendi şehir merkezlerinden daha yakın
Örneğin
Muğla'dan akdeniz sınırları içerisinde olan ilçeleri alabalir.

Muğla'dan
Köyceğiz
Dalaman
Ortaca
Seydikemer

Antalya' dan
Kaş
Elmalı

Denizli'den
Çameli

Kendi içinden
Göcek
Karaçulha

Falan filan.

18
Ahmet 6 Şubat 2021 - 15:11

Bence Varto’yu unutmuşlar

Ispartalı 6 Şubat 2021 - 18:53

Köyceğiz ve sallanan biraz fazla olmuş ama bunlar dîşında baya mantıklı

Ispartalı 11 Şubat 2021 - 20:23

Sallananı yanlış yazdım dalaman olacaktı

Abdulkadir üles 6 Mayıs 2021 - 04:34

Viranşehir nüfusu 200 bini aştı il olacak ilçeler arasında olması gerekir

Murat 5 Şubat 2021 - 14:15

İl olabilecek ilçeler Polatlı,Alanya,Bandırma,İnegöl,Ereğli(Konya),Fethiye,Bafra,Çorlu,Siverek.

1
Gebzel8 25 Ocak 2021 - 20:27

Fethiyeyle birlikte hatta bir adım önde olan GEBZE ilçesinden hiç bahseden olmamış çok ilginç. Nüfus olarak bakarsan gebze bölgesi 1 milyona dayanan bir nüfusa sahip. Jeopolotik olarak lojistiğin ulaşımın ve sanayinin göbeğinde alternatifi olayan bir konumda. Merkezi olan kocaeli izmite 45 km uzaklıkta istanbul ile kocaelinin tam ortasında bağlantı konumunda. Daha çok şey sayılabilir. Hani bir ilçe il olacaksa neresinden bakarsanız bakın ilk sırada GEBZE gelir sonra fethiye ve diğerleri..

-9
Hodrimeydan 4 Şubat 2021 - 23:27

Gebze babasından ayrılmak istiyor

Koray 22 Şubat 2021 - 22:24

Gebze hem istabula hem izmite cok yakin icice kalmislar il ilmaz.

Taha 12 Ocak 2021 - 19:50

Van'ın Erciş ilçesi bu sayılan ilçelerin hepsinden nüfus olarak fazla çevresinde de çok ilçe var yer ölçümü de baya büyük ama neden 1. Sırada değilde 17. Sırada

-6
Mustafa 11 Ocak 2021 - 21:13

Ben Buca liyim.
Iyiki buca dan koparip Karabaglari ilce yapmislar yoksa izmir de karsiya gibi bir 2/1 ci semt daha olusur buca da 3/1 derdi.
2009 da karabag ilce oldu ayrilmadan evvel buca karabag 1.000.5000 nufus ile Turkiyenin en buyuk ilcesiydi.

-12
Fahri 4 Şubat 2021 - 18:12

Karabağlar konaktan ayrıldı.

cemal 13 Şubat 2021 - 15:38

karabağlar bucada değildi zaten gaziemirdeydi birazda konaktan eklediler ilçe yaptılar

TR-82 14 Mart 2021 - 00:13

Karabağlar konaktan ayrıldı. Buca da değil, Gaziemir de değil.

Sami 24 Aralık 2020 - 18:27

Gerek jeopolitik, gerek coğrafi konum, gerekse iki ülkeye sınır olası ticari potansiyeli ve dağ turizmi kış turizmi havalimanı olması avantajı ile ülkeye katma değer yaratacak ilçe Yüksekova İl olmayı çoktan hak ediyor

-7
Maho ağa 9 Ocak 2021 - 15:46

Hadi yuksekovayi il yaptilar kac tane ilce baglayacaklar Yuksekovanin etrafinda ilce yok

Ebubekir 16 Aralık 2020 - 02:42

Ağrı nın ne Doğubayazıt ı nede Patnos u aday değil il olmaya özellikle Doğubayazıt Ağrı dan tam 1 saat 50 dk uzak nüfusu 119 bin küsür çok güzel ilçe benim güzel ilçem ama Patnos da Ağrı dan 1 buçuk saat uzak 122 bin nüfuslu ilçe ama yüzölçümü olarak küçük Doğubayazıt tan D Bayazıt aslında il olsa Ağrı nın hiç bi şeyi kalmaz çünkü Ağrı nın bütün menşur şeyleri Doğubayazıt ta Büyük Ağrı ve küçük Ağrı dağları orada balıkgöl orada İshakpaşa sarayı meteor çukuru orada menşur yemekleri hepsi Doğubayazıt ta sınır kapısı da orada ama il yapmazlar Doğubayazıt ı

3
Hako 24 Kasım 2020 - 01:02

Kanun açık aslında coğrafi konum iline yakınlık falan önemli değil bence merkez nüfusu yuzbin in üstünde olan tüm ilçeler il olmayı hakediyor.

-15
ÜMİT 2 Ekim 2020 - 17:52

Ordu ilinin Altınordu dan sonra en kalabalık ilçesi Fatsa dır. Gayri resmi nüfusa göre 140 bin kişi vardır resmi nufüs 120 bin dir

-28
umut 2 Ekim 2020 - 10:41

çorum osmancık il olmalı, çok net.

-31
hasan 16 Ekim 2020 - 20:58

osmancık il olamayacak kadar küçük bir şehir ve çevresinde de pek yüksek nüfuslu yerleşim yok ilçe olarak kalması en mantıklısı

arda 17 Aralık 2020 - 18:57

çorum osmancık ne alaka istanbul esenyurtun nüfusu 900 bin lerde 1 milyon olacak bu kaynakta da verilmemiş azıcık araştırın ya

Mustafa 20 Eylül 2020 - 18:41

Manisa Soma'da il adayı olmalı bence. Merkeze 100 km mesafede çevresinde yine merkezlerine uzak İzmir Kınık, Balıkesir Savaştepe, ve yine ilçemiz Kırkağaç var bunları alarak il olabilir ve bu ilçelerede hizmet daha iyi olur.

-13
Orhan Ayan 11 Mart 2021 - 22:16

Çorum Osmancık değil, Kargı il olacak konumda. Her il merkezine uzak ama kendisi küçük. Merzifon Kargı'nın yerinde olsaydı, çoktan il olmuştu.

Hasan acar 28 Aralık 2021 - 15:11

Soma uygun değil. Çünkü akhisar a yakın. Bence akhisar il olmalı, soma buraya bağlanmalı.

Memet 29 Ağustos 2020 - 10:29

Bazı illerin büyük şehir olmasından dolayı uzaktaki ilçe ve köyler hizmet almada sıkıntı yaşıyor.Bu nedenle MİDYAT gerek nüfusu gerekse sosyo kültürel yapısıyla etrafındaki 4 ilçenin kendisine bağlanmasıyla (Batman'a bağlı gerçüş ilçesi dahil edilerek)il olmayı hakediyor.

-10
Hüseyin 22 Ağustos 2020 - 00:59

Muğlanın büyükşehir statüsü kazanmasından sonra Fethiyenin il olma ihtimali kalmamıştır.

-12
Salim 5 Şubat 2021 - 22:15

Fethiye konum olarak Muğla ve Antalya'ya aynı uzaklıktadır. Ticaret,Turizm,Tarımda oldukça gelişmiştir.Fethiye Denizde Limanı ve hemen yanında Dalaman havalananı olması nedeniyle il olmayı çoktan hak etmiştir.

kasaba45 8 Temmuz 2020 - 13:10

bir çok kalabalık ilçe var ancak çoğu il merkezlerine yakın oldukları için hiçbir zaman il olamaz
mesela turgutlunun genel nufusu 166bin merkez nufusu 155bin ama hiçbir zaman il olamaz çünkü manisa merkeze 20 izmir merkeze 25 dka
tarsusta aynı şekilde gebzede öyle inegölde bursaya yakın
ilçenin merkez nufusu en az 150bin olmalı ve en yakın il merkezi de en az 100 km mesafe olmalı ki il olunduguna değsin
alanya 300bin kusur nufusu ile ve antalyaya 150 km uzaklıgı ile ilk akla gelen yer ancak merkez nufusu kaç buda çok önemli
mesela akhisarın nufusu 170bin ama 70bini köy nufusu bunun gibi ilçeler buyuk görünüyor ama merkez olarak o kadar da büyük değil
bütün bu kriterleri karşılayan yer bence fethiyedir
eger alanya merkez 150bin üzerindeyse birinci il olması gereken yer olur ama değilse bence fethiye ilk il olması gereken yerdir merkez yuzolcumu baya buyuk ve tahmınım merkezide 150bin üstündedir
ayrıca sunuda belirteyim kendi ilçeleri il olmasını isteyen insanlar çok var ancak bence türkiyede zorlasan en fazla 3 ilçe çıkar asıl önemli olan bir çok küçücük ilin ilçe yapılması
türkiyede il sayısı bence 45 50 arası olmalı bir çok il olan yerin il olmak ile uzaktan yakından alakası yok

10
ismail Yilmaz 8 Ekim 2021 - 12:19

Arkadaşım lütfen yapmayın. Hali hazırda il olan Sinop, Bayburt, Şırnak, Iğdır, kilis100 binin altında nüfusa sahipler. Nüfus zorunlu kriter değil. Ardülke, ekonomi, demografi hep birlikte değerlendirilir. Ama siyasi iktidar için tek bir değerlendirme kriteri var o da siyaset yani çıkarılabilecek vekil sayısı.

samet 22 Haziran 2020 - 07:22

muş malazgirt olmalı cunku malzgirt tarihi bir yer ve cok guzel malazgirt anadolu kapısını acmış

-26
dirmilli 22 Haziran 2023 - 23:07

burduru il olmaktan çıkaralım il olmak için etrafıyla birlikte 500.000 ve üzeri nüfus ve coğrafi konum şartı getirilmeli

Kahta 17 Haziran 2020 - 17:27

Kahta nüfus olarak 123 bin tamam doğrudur hatta etrafındaki İlçeler Samsat, Sincik ve Gergere merkez ilçe görevini yapıyor Ama Gel Gorki Adıyaman'a 30 km mesafede ve neredeyse Adıyaman kadar zaten Kahta il olmamalı olacaksada Adıyaman ilçe olması lazım başa baş gidiyorlar çalışma olanakları sanayi olarak Kahta tekstil sektöründe Güneydoğu'da başı çekiyor turizm ve dini inanç merkezî bir bakımdan senede 1 milyonun üzerinde yerli yabancı turistler geliyor

-8
Abuzer 15 Haziran 2020 - 23:26

Salt nüfus! Bence kriter bile olmamalı. Vatandaşın devlete (kamu hizmetlerine), devletin vatandaşa (insanların her türlü ihtiyacının karşılanmasına) en az zaman ve masrafla ulaşabilmesini temel almak daha doğru bir yaklaşım olabilir. Zonguldak, Kars, Siirt gibi üçe bölünen illerden ne fayda gördük? Bağlı olduğu ilin merkez ilçesine çok yakın bir ilçenin il olması kime, ne fayda sağlayabilir yeni bir il kodundan başka? Oysa Konya, Muğla, Erzurum, Antalya, Balıkesir, Van, Kahramanmaraş vb. gibi yüzölçümü büyük illerdeki konumu uygun olan ilçelerin il olması fayda sağlayabilir. Örneğin; Konya-Eregli, Fethiye, Alanya, Balikesir-Edremit, Erciş, Elbistan gibi. Bakalım haritaya, bu yerlerin il merkezine uzaklıkları en az 100 km.

3
Atahan 11 Haziran 2020 - 21:53

Bence Alanya en çok il olması gereken

1.Alanya
2.Polatlı
3.Ereğli(Konya)
4.Midyat
5.Bodrum
6.Kızıltepe
7.Manavgat
8.Kozan(çünkü Ceyhan Adana’ya çok yakın)

-9
Düzeltme 12 Haziran 2020 - 15:55

Kozan çünkü Adana’ya çok uzak olacaktı ve +9.Ceyhan, Adana - Ceyhan arası 51 Km ama Isparta -Burdur arası da 51Km hatta başka bir tabiat parkı yolundan 26km ve ceyhan’ın 160Bin nüfusu var yani il olmalı

Kozanlı 14 Haziran 2020 - 05:52

Ceyhan zaten göç aldığı, büyüdüğü hali bu.

160 bin nüfusun 100 bini Adana nufusuna kayıtlı.
Adana'ya 45-50 km; alabileceği tek ilçe Yumurtalık, ki o da hizmet alabilen bir ilçe.

Kozan'ın 130 bin nüfusunun 125 bini Adana nüfusuna kayıtlı.
Adana'ya 70-75 km; merkezlik ettiği ilçeler İmamoğlu, Aladağ, Feke, Saimbeyli, Tufanbeyli ilçeleri.
Kozan gelişmeye daha müsait, gelişmeye daha aç ve il olmaya daha uygun.

Ceyhan'ın il olmak için kamuoyu dahi yok.
Kozan ise Osmaniye'den bile daha çok istiyordu, Osmaniye'nin il oluşunu hatırlayanlar Kozan'ın il olma müjdesi ve hemen arkasından gelen Osmaniye belediye başkanının vefatı ile gelen seçimi hatırlarlar. Ki Kozan halen daha istekli.

Kozan konumu gereği tarihinde ilk kez 1923'te ilçe gibi düşük bir statüye düştü ayrıca.

Ceyhan-Osmaniye arası da 45 km kadar.
Kozan-Osmaniye arası yine yine 75 km.

Ceyhan'ın il olmasının mantıklı bir yönü yok iken Kozan'ın il olma gerekçeleri bitmiyor.

Orhan Hoca 29 Haziran 2020 - 10:32

Kızıltepe Mardin'in dibinde ama?

Yusuf mert 6 Ağustos 2020 - 18:41

Kızıltepe ile Nusaybin de var Mardin dışında il olmasi gereken

Ahmet 6 Ocak 2021 - 09:54

Bence de Kozan ayrılmalı il olmalı

Ceyhanlı 5 Şubat 2021 - 13:29

Ceyhanı il sanan çok var,çok bilinen ilçe devasa yatırımlar var sıçrama yapacak,neden il olmasın?? Adanaya 40km.Izmir manisa 30km. 40kmde 2 il olabilir

LaZuri 7 Haziran 2020 - 15:46

Artvin hopa il olmalı

-27
Ramazan 5 Mayıs 2021 - 16:28

Artvin ilçe hopa il olmalı ancak böyle olur

güven 21 Ocak 2022 - 23:14

Hopa ticaret hacmiyle, limanıyla, Gürcistan a açılan sınır kapısıyla ve il merkezine uzak oluşu nedeniyle il olmayı çoktan hak eden bir ilçe. İlçeleri de Borçka, Kemalpaşa, Arhavi, Murgul ve Fındıklı olabilir rahatlıkla.

Kozan 24 Mayıs 2020 - 13:21

Adana il merkezine yakın olmayışı, Feke-Saimbeyli-Tufanbeyli-İmamoğlu-Aladağ ilçelerine halihazırda merkezlik yapıyor olması, tarihten gelen bir il kültürü (1926'ya dek il) olması, il olmak için yeterli nüfusa (28 ilden büyük) olması ve daha pek çok sebeple Kozan'ın il olması elzemdir.

Adana Kozan'ın merkezlik ettiği ilçelere yetişemiyor. Bu ilçelerle Adana'nın tek bağı resmiyet.
Tarımsal üretimde tek başına Adana'nın geri kalanı kadar üretim yapması kısacası tarımsal yönden gelişmiş olması ve sanayide de yeni yeni ayağa kalkmakta olan bir ilçe Kozan. Üstelik Adana'nın ilçesi olması nedeniyle teşvik alamadan bunları yapmakta. İl olur ise kendine bağlı ilçelerle birlikte verdiği göçü dahi hızla geriye dönderecektir.

Şimdi Ceyhanlılar kızacaktır ancak Ceyhan il merkezine hem çok yakın, hem Yumurtalık dışında merkezi yürüttüğü bir başka ilçe yok. Umarım anlatabilmişimdir.
Ancak yukarıda saydığım 5 ilçenin eli kolu, sığınacak limanıdır Kozan. Ve bu ilçelerin oluşturduğu Kozan yöresi, zaten Adana'dan kopuktur. Adana-Mersin, Adana-Osmaniye, Adana-İskenderun yöreleri arasındaki ilişki ne ise Adana-Kozan arasındaki ilişki de odur. Adana bölgesel merkezdir. Ama birebir Kozan ilçeleriyle bizzat aynı yöre değildir.

Ayrıca Kozan tıpkı Osmaniye ve Aksaray gibi cumhuriyetin ilk yıllarında il olan, ekonomik sebeplerle kısa süreliğine(?) ilçe yapılmış bir yer.
Türkiye'nin 2 mareşalinden biri olan Fevzi Çakmak'ı milletvekili olarak TBMM'ye göndermiş bir yer.
Mareşal bir ismi milletvekili olarak TBMM'ye göndermiş iki taşra ilinden biridir Kozan. Diğeri ise Erzurum.

Kozan'ın hak ettiği yere gelmesi dileğiyle.

-6
Düzeltme 24 Mayıs 2020 - 15:06

Mustafa Kemal Atatürk 1.Dönem Erzurum değil, Ankara vekili imiş.
Ancak Fevzi Çakmak Kozan'dan sonra İstanbul vekili olmuş.

Erzurum'u İstanbul ile değiştiyorum.

Barış Türkmen 13 Haziran 2020 - 10:04

bide KOZAN 3 ilden büyük (Ardahan,Bayburt,Tunceli)

Kozanlı 15 Haziran 2020 - 21:12

Kozan merkezi 25-30 kadar il merkezinden daha büyük.
Ne üçü?

Zonguldak, Karabük merkezleri kadar ilçe merkezi.

Ardahan, Bayburt, Tunceli gibi il merkezlerinin 3 mislinden daha büyük.

Kozanlı 15 Haziran 2020 - 21:14

Hatta Zonguldak merkezi Kozan'dan daha küçük.

Karabük ile Giresun merkezleri olarak değiştiriyorum.

Süleyman 3 Mayıs 2020 - 07:30

Alanya 332 bin Nüfuslu ilçe , Alanyanın il olması bir gerekliliktir. Diyarbakırlıyım Alanyada yaşıyorum. Alanyadan Antalyaya kadar 100 tane trafik ışığına takılıyosun. Yani resmi bir işi olan Alanya ve köylerindeki vatandaş Antalyaya gitmek zorunda kalıyor. Havalimanı Alanyaya yapılması gerekirken Gazipaşaya yapıldı. Turist Alanyaya gelmek için 2.5 saaten daha uzak Antalya havalimanına geliyor. Alanya il olsa kendi ihtiyaçlarını en hızlı kararla giderbilir , ilçe iken Antalyanın kararını beklemek zorunda kalıyor. Hazineden direk para alır , Iyi bir gelişim, güzel bir Düzen olurdu.

1
Ispartalı 11 Temmuz 2020 - 14:31

Isparta merkez alanyadan küçük Alanya’nın il olması gerek
Isparta MERKEZ:264.000
Alanya:332.000

Abdullah 29 Mart 2021 - 23:15

Alanya il olmalı mecbur bence cünkü Antalya yüzölçümünde büyük il 20000 km2 .20000 km2 büyüklüğünde ile gerek yok.Sivas Ankara Erzurum Konya toprak yüzölçümünde büyük iler.2-3saat arabayla merkeze ulaşırsın ve gerek yok.bence merkeze 50 ile 100 km yeter..100 km bile uzak...

Safa 1 Mayıs 2020 - 10:50

Arkadaşlar bence bir ilçenin Vilayet olabilmesi için coğrafi konumu ve nüfus yapısı çok önemlidir. O yüzden öncelikle Alanya, Fethiye, Ereğli (Konya), Erciş, Elbistan, Siverek ve hatta İnegöl,Lüleburgaz, Doğubayazıt, Kozan, Silifke gibi İlçelerimiz İl olmaya çok yakın.

7
Ferhat 17 Nisan 2020 - 23:29

Bence ödemiş il olmalı siz nüfusa bakıyorsunuz ama ekonomi sanayi eğitim tarım ve ilçe olabilecek beldesi varmi ona bakmak gerekir ödemiş ızmirden 110 km uzaklıkta tarım hayvanllcilik ovasiyla ege bölgesinde hatta turkiyede adından söz etmistir tarih ve kültürlede bozdağ gölcük birgi ve efesiyle hak ediyor.

1
Fatih Fatih 4 Mart 2021 - 14:15

Beş sene yaşadım Ödemiş'te ki bende il olmasını isterim oranın damadiyim lakin bademli Gölcük Birgi Bozdağ Ovakent hamamkoy gibi yerler ilçe olmak için yeterli nüfusa sahip değil. Ödemiş il olursa çevresinden sadece Beydağ ve kiraz ilçeleri ona katılıp ilçesi olur üçüncü ilceside Birgi Bozdağ Gölcük üçü tek bi ilçe olabilir. Beydağ kiraz ve Birgi bu üç ilceylede il olması biraz zor

GÖKAY 2 Nisan 2021 - 12:26

ÖDEMİŞ DEDİĞİN GİBİ İL OLMALIDIR OLURSA BEYDAĞ KİRAZ BAYINDIR TİRE SELÇUK VE MANİSANIN ALAŞEHİR VE SARIGÖL İLÇELERİ BAĞLANABİLİR AYRICA ÖDEMİŞ TEN
KAYMAKÇI OVAKENT VE BADEMLİ İLÇE OLABİLİR

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..