Zonguldak Nüfusu

ZONGULDAK Nüfus: 591.492
%0,51

Zonguldak nüfusu bir önceki yıla göre 2.982 artmıştır.

Zonguldak nüfusu 2023 yılına göre 591.492'dir.

Bu nüfus, 294.001 erkek ve 297.491 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %49,70 erkek, %50,30 kadındır.


Zonguldak Nüfus Yoğunluğu

Yüzölçümü 3.306 km2 olan Zonguldak ilinde kilometrekareye 179 insan düşmektedir. Zonguldak nüfus yoğunluğu 179/km2'dir.

Zonguldak Nüfusu 2024

Zonguldak 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 591.492.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır. Zonguldak 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.

Zonguldak

Yıllara Göre Zonguldak Nüfusu

YılZonguldak NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
2023591.492294.001297.491
2022588.510291.854296.656
2021589.684291.822297.862
2020591.204293.068298.136
2019596.053295.832300.221
2018599.698297.303302.395
2017596.892294.494302.398
2016597.524295.033302.491
2015595.907294.679301.228
2014598.796295.878302.918
2013601.567296.910304.657
2012606.527299.301307.226
2011612.406302.370310.036
2010619.703307.550312.153
2009619.812306.075313.737
2008619.151304.997314.154
2007615.890302.827313.063

Zonguldak Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

Zonguldak Nüfus Grafiği

Zonguldak Nüfus Artış Hızı

YılZonguldak NüfusuArtış Hızı
2015595.907% -0.48
2016597.524% 0.27
2017596.892% -0.11
2018599.698% 0.47
2019596.053% -0.61
2020591.204% -0.81
2021589.684% -0.26
2022588.510% -0.20
2023591.492% 0.51

Yıllara Göre Zonguldak Nüfus Yoğunluğu

Kilometrekareye düşen insan sayısı. Zonguldak yüzölçümü 3.306 km2.

YılZonguldak NüfusuNüfus Yoğunluğu
2023591.492179 /km2
2022588.510178 /km2
2021589.684178 /km2
2020591.204179 /km2
2019596.053180 /km2
2018599.698181 /km2
2017596.892181 /km2
2016597.524181 /km2
2015595.907180 /km2
2014598.796181 /km2
2013601.567182 /km2
2012606.527183 /km2
2011612.406185 /km2
2010619.703187 /km2
2009619.812187 /km2
2008619.151187 /km2
2007615.890186 /km2

İlçelere Göre Zonguldak Nüfusu

Yılİlçeİlçe NüfusuErkek NüfusuKadın NüfusuNüfus Yüzdesi
2023Ereğli175.29487.28688.008% 29,64
2023Merkez117.36057.70159.659% 19,84
2023Çaycuma91.96845.82246.146% 15,55
2023Devrek57.56228.77028.792% 9,73
2023Kozlu50.90824.82526.083% 8,61
2023Alaplı43.41721.83521.582% 7,34
2023Kilimli33.63917.02616.613% 5,69
2023Gökçebey21.34410.73610.608% 3,61
Zonguldak ilçeleri ayrıntılı nüfus bilgileri

Zonguldak Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı

YılYaş GrubuNüfusNüfus Yüzdesi
20230-4 Yaş24.071% 4,07
202310-14 Yaş36.409% 6,16
202315-19 Yaş39.573% 6,69
202320-24 Yaş41.610% 7,03
202325-29 Yaş36.112% 6,11
202330-34 Yaş35.748% 6,04
202335-39 Yaş41.628% 7,04
202340-44 Yaş47.541% 8,04
202345-49 Yaş45.032% 7,61
202350-54 Yaş41.708% 7,05
202355-59 Yaş40.555% 6,86
20235-9 Yaş32.227% 5,45
202360-64 Yaş40.709% 6,88
202365-69 Yaş34.603% 5,85
202370-74 Yaş24.912% 4,21
202375-79 Yaş14.832% 2,51
202380-84 Yaş8.287% 1,40
202385-89 Yaş3.973% 0,67
202390+ Yaş1.962% 0,33

Zonguldak Aldığı Verdiği Göç

YılAldığı GöçVerdiği GöçGöç Farkı
201418.11524.783-6.668
201317.00625.571-8.565
201214.27922.687-8.408
201115.82223.658-7.836
201015.71223.267-7.555
200916.25820.701-4.443
200817.63919.530-1.891

Yıllara göre Zonguldak nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »



Zonguldak Hakkında

Batı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan, ülkenin en zengin taş kömürü madenlerini barındıran ve limanıyla da deniz ticaretinde önemli bir yeri olan il, ayrıca Karadeniz’in en güzel sahillerinden birkaçına sahip. Türkiye Taşkömürü Kurumu Zonguldak’ta bulunur ve Zonguldak limanından Ukrayna ve Rusya limanlarına ro-ro taşımacılığı yapılır. 

GEZİLEBİLECEK YERLER 

Cehennemağzı Mağarası, Gökgöl Mağarası, Halil Paşa Konağı, Köprülü Camii, Filyos, Göbü, Karakum, Kapuz, Türkali, Sazköy, Ilıksu plajları, Kızılcapınar Baraj Gölü, Filyos Kalesi, Çayır Köyü Su Mağarası.

NE ALINIR?

Osmanlı çileği, Elpek bezi, tel kırma, Devrek bastonu, madenci heykeli.


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Öğrenci 16 Ekim 2024 - 20:20

Şehir çok geride kalmış ne yazıkkı hiç gelişmemiş bu göç vermesinden de anlayabiliriz zaten. Üniversitesindeki eğitim güzel kaliteli bir kadrosu var hocalar çok ilgili ama gelin görünkü üniversitenin bu kadar iyi olması bile şehri çekilir hale getirmiyor gelen pişman oluyor kozlu neden bir ilçe anlamıyorum şehrin devamı zaten . Şunu da demek istiyorum şehir çok engebeli bir arazi üzerine kurulu her yer yokuş heryer merdiven. Ben maalesefki şehri hiç beğenmedim .

Fikri 31 Mayıs 2024 - 23:55

Zonguldak merkez, Kozlu ve Kilimli ile neredeyse birleşmiş durumda buna istinaden Zonguldak'ın merkez nüfusu 200 bin desek yanlış olmaz sanırım.

3
A 23 Şubat 2024 - 22:42

Zonguldakda yaptığımız gibi birçok bölgede küçük ve gereksiz il oluşturduk. Hiçbir nedeni olmadan yaptık bunları ve tamamen gereksiz olduğunu görüyoruz. Karabük anlaşılabilir ancak Bartının il olması ne alaka? Şimdi iki bölgede bir arada kalsa idi daha temiz ve düzgün bir görünüm oluşurdu. Tabiki önce bundan daha büyük bir sorun olan insanların memleketlerinden kaçıp büyükşehirlere tıkışma furyasını bitirmemiz gerek. Tabi nerede öyle irade ve sistem...

2
Şırnaklı 31 Ekim 2023 - 18:00

Zonguldak a haksızlık çok yapılmış Karadeniz'de yüzölçümü bu kadar fazla olan iller varken 3306 km2 ye düşürmek nedir ya Karabük neyse de en azından Bartın il yapılarak ayrılmamalıydı.

3
Eren 26 Ekim 2022 - 02:00

Zonguldak gibi mükemmel bir şehrin nüfusu böyle olmamalı.şuan 600 bin 650 bin olmalıydı. İnşaallah olur.Karadeniz'in İncisi Zonguldak

8
Abdulhamid 27 Nisan 2021 - 12:29

Zonguldağin en güzel ilçesi Çaycuma ne Zonguldağin tüm Karadenizin incisi irmağiy'la şehir yapilanmasiyla Süper.

15
Ahmet 5 Nisan 2021 - 21:59

Zonguldak merkez nüfusu 110 + Kozlu 45 + kilimli 35 olmak üzere 200000 kişiye yakındır. Çünkü bu 3 ilçe birleşiktir. Sonra Ereğli merkez gelir orası da 110000 civarıdır. Ereğli maalesef sadece Erdemir’e endeksli bir ilçedir. Bu nedenle hava kirliliği bile göz ardı edilmektedir.

11
Mustafa Yılmaz 1 Mayıs 2023 - 08:57

Bana emin ol ereğli halkı olarak zonguldak merkez kozlu tarafları bize beton gibi geliyor oraya gidince sanki havada bi kir bulutu varmış gibi ayrica anlıycagin sadece erdemir indeksli degil bir sanayi kentidir ereğli

67 2 Nisan 2021 - 06:49

Zonguldak'tan Karadeniz Ereğli gibi bir ilçe varken Karabük ile Bartın'ın il yapılmış olması..

Karabük yine bir nebze.
Bartın Ereğli'nin mahallesi gibi..

15
Mustafa Civelek 14 Temmuz 2021 - 15:02

Kardeşim Ereğli nüfusu 175 bin Bartın nusufu 233 bin bu nüfus oranı 1993 yılında kim bilir kaçtı en son 2007 yılında 85 bin görülüyor

birzamanlar 15 Şubat 2021 - 13:56

Bir zamanlar nüfus açısından ülkenin en büyük 8. iliyken bugün geldiği hale bakın.

32
Adanalı 26 Nisan 2020 - 17:44

600 bin il nüfusu ile aslında çok da küçük bir il değil Zonguldak.

Yapılabilir.
750 bin il nüfusu şart değil.

Eskiden 750 bin merkez nüfusu şartı varken; Eskişehir, Erzurum bu şartları tam sağlayamıyordu. Yakın nüfusları vardı ve yine büyükşehirlerdi.

Zonguldak büyükşehir olsa sırıtmayacaktır.

Ancak merkez nüfus çok demeyelim ancak oldukça düşük.
Şöyle diyeyim sadece Adana'da merkez harici daha büyük iki ilçe var Ceyhan (160 bin) ve Kozan (140 bin).

İli biraz Karadeniz Ereğli taşıyor gibi ama olsun.
Gerçi Tekirdağ'da da Terkidağ'dan ziyade Çorlu, Mardin'de Kızıltepe, Muğla'da Bodrum ve Fethiye..
Zonguldak'a özel bir durum olmayacaktır.

8
adanalı iyi misin 9 Temmuz 2020 - 15:29

daha önceden 750 bin şartı diye bir şart yoktu merkez nüfusu 500 e yaklaşan şehirleri büyükşehir yapıyorlardı resmi bir statü de yoktu eskişehirin kent merkezi yaklaşık 800 bin ve türkiyenin en büyük merkezlerinden birisi zonguldak ise ilçesinin de gerisinde kıyaslamalar biraz saçma olmuş

01 9 Temmuz 2020 - 23:16

Kdz. Ereğli-Zonguldak ilişkisinin Çorlu-Tekirdağ, Kızıltepe-Mardin, Bodrum/Fethiye-Muğla ilişkisinden farkı nedir?

Evet şart yoktu.
Şimdi de yaklaşan iller, nüfus yoğunlukları da fazla ise yapılabilir dedim. Sıkıntı yaratan kısmı neresi?

Büyükşehir Olamaz Bence 6 Şubat 2021 - 15:53

Zonguldak'ta çok sıkışık bir hayat var ve çok küçük bir şehir.

Aynur Uzun 22 Şubat 2022 - 02:39

Aman aman Büyükşehir yapılmasın zaten.Zarardan başka bir şey değil.Köyle mahalle oluyor.(2 tavuk besleyemez duruma geliyorsunuz)
Su ,elektrik,emlak vergileri alıp başını gidiyor.
İlçe belediyelerinin yetki alanları son derece sınırlı oluyor.Belediye kapısının önü bile Büyükşehir’e ait oluyor.
Külliyen zarar tarım bitiyor,hayvancılık bitiyor onun yüzünden.
Kârı;oy verme zamanı yüzdelerle kendilerine milletvekili sağlaması.
Bize kârı falan yok.
Büyükşehirlerden birinin ilçesinde yaşayan ,doğma büyüme Zonguldak’lı olan bir yurttaşım.
Güzel şehrime ve insanlarına selamlar.

İstatistikçi 13 Nisan 2020 - 01:49

Zonguldak şuan toplam nüfusu bakımından ilçesi Ereğli'nin gerisine düştü. Bunun sebebi Kozlu'nun ilçe yapılmasıdır. 2012 yılında Kozlu ilçe yapılınca yaklaşık olarak 50 bine yakın nüfus azalması oldu Zonguldak Merkezde. Şuan il olan Bartın bence tekrar Zonguldak'a bağlanmalı. Böylece Zonguldak'ın toplam nüfusu 794.302 kişi olur ve Zonguldak Büyükşehir Belediyesi olacak. 30 Büyükşehir artı Zonguldak yerine 31 Büyükşehir denir artık haberlerde.

11
Ad 13 Nisan 2020 - 21:23

Aynı tarihte Kilimli de Merkez'den ayrıldı, öyle sayacaksanız +35 000 olarak onu da sayın.

karaelmas 30 Ağustos 2020 - 03:17

aynen katiliyorum. Zonguldak ve Bartin yine ayni Il olmali. Ilin ismi de Karaelmas olarak degistirelebilir.

Ali 11 Nisan 2020 - 08:11

Koronavirüs denen illet sanırım en çok Zonguldak'a yaradı. Tabi işin şakası bu ancak şöyle bir durum var; Zonguldak haber bültenlerinde kendine çok fazla yer bulabilen bir il değildi maalesef. Ama şimdi bakıyorum 30 Büyükşehirin yanında adı sürekli anılıyor. Mesela hafta sonu otuz büyükşehir artı Zonguldak'da sokağa çıkma yasağı getirildi. Tabi şöyle bir gerçek var ki aslında Zonguldak'ın Bartın ve Karabük ilçeleri doksanlı yıllarda il yapılmamış olsaydı bugün Zonguldak ilimizin nüfusu 1.042.760 kişiydi ve ülkemizin önemli Büyükşehirlerinden biri, ayrıca Karadeniz Bölgesinin Samsun'dan sonraki ikinci büyük ili olacaktı.

8
Ad 11 Nisan 2020 - 19:54

Karabük bu saatten sonra Zonguldak'a bağlanmaz. Bağlanırsa Bartın bağlanır, o da büyükşehir olmaya yetiyor gerçi.

Yeniceli 22 Haziran 2020 - 00:59

KARABÜK u ZONGULDAK a bağlamak akıl işi olmaz bartin i bilmem ama bu saatten sonra anca zonguldak KARABÜK e bağlanır merkez nufus dâhil eğitim sağlık ve bir-çok konuda zonguldak i sollayan KARABÜK artık zonguldak tan daha iyi daha düzenli ve daha güzel bir şehir

78 1 Haziran 2021 - 17:53

Karabük'ün il olması gerekliydi. Bunu haritada il ve ilçe merkezlerine bakarak bile görebilirsin.

74 19 Ekim 2023 - 20:48

Yaklaşık 2 yıldır bu yörede yaşayan bir muğlalı olarak bartın karabük ve zonguldak neden 3e bölünmüş anlamış değilim birbirleri ile çok yakın ilişki içindeler mesafeleri çok uzak değil sanki hergün il merkezine mi gitmek gerekiyor da farklı merkezler oluşturulmuş şimdi de Ereğli yi ayırmaya çalışıyorlar bir sonraki aşama da Çaycuma nın il olması olur herhalde ne bereketli yermiş her ilçesi zaman içinde il oluyor

Zonguldak 30 Ağustos 2019 - 21:03

Zonguldak, aşağısı üstünden daha değerli canım şehrim. burada yaşamak adeta bir harika. SENİ SEVİYORUM ZONGULDAK

13
Nedim 29 Temmuz 2019 - 00:50

Esim zonguldaklı birkaç kez gittik gezdik evet is imkanı çok kısıtlı madene girdin mi şanslısın yada kamuya onunda söforsen idare edersin karin tokluğuna geliştirilmesi lazim başka alanların açılması gerekir..bunun dışında bence çok güzel bir ilimiz yeşilliği havanın temizliği bağ bahçe hertaraf müthiş ben bayıldım inanın orada temiz havadan dolayı sık sık acıkıp yemek yedim esim inanamadi normalde yemem okadar.karaelmas gittik yüksekce bir yer dikkatimi çeken şey ilin merkezinin tamamı yeşil kalmis her evin onu bagbahce daha ne olsun bos toprak yok bu bile müthiş birşey sadece is imkanı ve daha çok sahip çıkılması gereken bir ilimiz

8
şenol 27 Mayıs 2019 - 03:59

bu hızla ve gelısmıslıkle gıderse köy olmaya aday şehir.. karabük her yönüyle zonguldaktan cok cok ötelerde... her platformda geri kalmış.. büyük şehir yazmış birisi işte o rüyada olur.. KARABÜK olur zonguldak olamaz bu gelışmişlikle..

Kartvelebi 27 Ağustos 2020 - 19:15

Karabük ruyasinda görür büyük şehir olmayı 340 350 bin nufuslami zonguldak madene işçi alınır giren karabüklü bartın li anlamadım konu zonguldak istemessiniz zonguldak sayesinde karnımız doyar ayrildiginiz il olduğunuz halde siyasi oyunlar olmasaydı sizler il bile olamayacaktiniz antalya alanya manavgat ilçeleri nüfuslar kaç il yapılmıyor hakkari yüksekova ilçesi il yapılmıyor zonguldak 1990 ve 1997 olması lazım rakamlar bir iki yıl şaşırma olabilir 7 8 yıl zaman zarfında kendinden 2 il cıktı zonguldak bartın ve karabukle kıyaslanması komik bartın karabük iş sebebiyle haftada 2 3 kere gittim yerler palavra sıkmayın uzun latin kıyası daha hâlâ zonguldak madene işçi altındada bizde girsek diyen insanlar var nitekim devletimiz maden işçi alim yaptı 1500 kişi 250 bartın 250 karabük kontejyan verildi gülermisin aglarmisin madem zonguldak sevmiyorsunuz bizim şehrimize çalışmaya gelmeyeceksin geliyorsanda karabukluyum ama zonguldak da ekmek yiyorum diyebileceksin

Sonder 12 Mayıs 2019 - 00:13

Eşim Zonguldaklı. Gözlemlediği kadarıyla iş imkanı yok denecek kadar az. Herkesin umudu kamuda çalışmak. Çoğu kamu çalışanı veya emekli. Alternatif geçim kaynağı gelitirilememiş.Orman sahası geniş. Orman sanayisi geliştirilmeli. Ama eskisi gibi kit yatırımı yapılmadığı için özel sektörün inisiyatifine bırakılmış. Teşvik ve destek ile bölge kurtarılabilir.

1
Tarık 2 Nisan 2019 - 21:10

2000' li yılların başından beri devletin yatırım yapmadığı bölgedir.
- Beykoz-Zonguldak-Sinop İpek Yolu Hızlı Tren Projesi
- Zonguldak-Ankara büyük otoyolu Projesi
- Modern yeni liman inşası ve Rusya-Ukrayna Deniz Ticareti
- Zonguldak-Kilimli-Bartın yolu Projesi
- Bartın' ın tekrardan merkez vilayete bağlanması
- Ulus ve Gökçebey' in ilçeliklerinin alınması
- Demir-Çelik Sanayinin Desteklenmesi
- Yeni Modern Zonguldak Liman Projesi
- Yeni Zonguldak Hava Limanı Projesi ( Not: Ankara ve İstanbul seferleri olmamakla beraber yurtiçinde İzmir, Bodrum, Antalya, Adana, Antep, Sivas, Van, Erzurum, Trabzon yurtdışında Ukrayna, Rusya, Almanya ve Hollanda )

8
Kenan 18 Mart 2019 - 22:29

Hayatımın büyük bölümü erğli de geçti 10 yıldır istanbuldayım ve ereğliyi çok özledim

3
Serkan 12 Mart 2019 - 01:51

Yorumlara bir göz gezdirdimde..sizin beğenmediğiniz Zonguldak kaç zaman Türkiye ye bakmış Türkiye’nin sanayisi gelişsin diye ne canlar gitmiş.5000 e yakın madenci şehitinin olduğu yerdir Zonguldak.merkez için şu anki siyasiler hiç aktif değil özellikle belediye zaten faal değil.onun haricinde yeşilin maviyle buluştuğu yerdir Zonguldak.İstihtam alanında umudumuz filyos projesi.proje bittiğinde nüfus artmaya devam edecek inşallah.yerli üretimede geçtiğimizde yerli kömüre de talep artacak ttk nın önü o zaman açılacak diye düşünüyorum.umarım batı Karadeniz’de de büyük şehir olacak.oda biz olacağız inşallah.

6
Bertu 9 Şubat 2019 - 09:23

Zonguldak Nüfusu Yaş Grupları nıda koyarmısınız unutmuşsunuz herhalde

3
necati 15 Ocak 2019 - 00:20

zonguldağı beğenmiyenler çeksin gitsin benim gözümde süpersin zonguldak

4
Kerem 7 Şubat 2018 - 09:07

Nufusu.com çok iyi bir site. Bilgileriniz için teşekkürler!

1
Karaelmas 27 Temmuz 2017 - 13:28

Zonguldak'ın sorunun kök nedeni kendi yöneticilerini doğru seçmeyen bizde yani halktadır. Nasılsanız öyle yönetilirsiniz. Yıllardır aynı zihniyetle yönetim ile şehirde hiç bir kalkınma emaresi olmadı. Yerel idareciler Bartın'a, Sakarya'ya, Kocaeline, Bursa ya gitsinler de alıcı göz ile buralar nasıl yaşanılır hale geldi bir baksınlar, gerekirse danışmanlık alsınlar. Örnek, Kocaeli Körfezinde 90 lı yıllarda kokudan geçilmezdi, şimdi pırıl pırıl, balıklar zıplıyor, yunuslar yüzüyor. Zonguldak ta ise yıllardır Asma Deresinin hali ortada. Suçu yöneticilerde değil, çevresine ve etrafına bakmayan, çöpü dışarı boşaltan, vizyoner yönetici ve lobici vekilini seçmeyen kendimizde arayalım. Gerçekçi projeler geliştiren idealist insanlara ihtiyaç var. Takım tutar gibi kişi/parti seçersek 10 yıl sonra yine bunları konuşuruz.
Zonguldaksever bir kardeşiniz

8
Erol 7 Temmuz 2017 - 17:12

Ben türkiyenin her şehrini gezdim zonguldak ve kırşehir gibi bakımsız düzensiz başka ne şehir ne ilçe gördüm yazık bu şehirlerde yaşayan insanlar böyle sorumsuz yöneticilerin basiretsizliğini çekmek zorunda değilki bu şehirleri yönetenler de nasıl bir anlayış var çok merak ediyorum.

3
Murat 4 Haziran 2017 - 18:27

TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK KÖYÜ HALİNE GETİRDİLER GÜL GİBİ MEMLEKETİ YAZIKLAR OLSUN.NE HERHANGİ BİR YATIRIM NEDE HERHANGİ BİR İŞ SAHASI VAR YAKINDA T.T.K'DA KAPANIR KAPATTIRIRLAR VE SADECE ÖĞRENCİ İLE EMEKLİ ŞEHRİ OLUR Kİ ŞUANDA DA ZATEN ÖYLE DİYEBİLİRİZ.ESNAF KAN AĞLIYOR GENÇLER NE İLERİYİ GÖREBİLİYOR.HERKESİN TEK BİR HEDEFİ VAR ZONGULDAK'I TERK ETMEK.TÜRKİYE'NİN KALKINMASINDA EN BÜYÜK ROLÜ OYNAYAN BİR İLE BU YAKIŞMAZDI YAZIKLAR OLSUN HEPİNİZE...

2
Kara 5 Mayıs 2017 - 17:51

Emeğin başkenti Kara şehir...

1
gökçe 27 Nisan 2017 - 19:15

ne iş var ne birşey hiçbirşey yok herkes işsiz iş olmadığı için göç ediyorlar artık iş istiyoruz ne kamu da alımı var ne özel de alımı var herkes iş bekliyor bu açıdan kötü küçük bir şehir denizi var

4
murat 17 Nisan 2017 - 09:19

faydalı bilgiler teşekkürler.

1
MFC 22 Ocak 2017 - 18:57

Zonguldak nadide bir şehirdir. tabiki belirli sıkıntıları var. Lakin zamanla aşılacaktır. hangi şehrimizde sıkıntı yok. Şehir özellikle Alaplı ve Ereğli yaşanası yerlerdir. Yeşillikleri, bağı, bahçesi, tarlası, yayalası ve çayları müthiştir. Merkez ve çevre iller şelalelerden geçilmez. Keşfe açık müthiş bir şehir. Denizin koynunda bir şehir ne kadar kötü anlatılabilir ki? Canımsın Zonguldak seviyoruz seni....

2
zonguldak 24 Aralık 2016 - 00:14

Bu Zonguldak ilini bu hallere getirenler doğu karadenizden gelip millet vekili olanlardır?

12
Resketin 3 Aralık 2016 - 08:47

Bir "Kara Sevda"dır Zonguldak...

6
yusuf 1 Aralık 2016 - 22:39

çok güzel çok iyi işime yaradı
TEŞEKKÜR EDERİM

1
yaşar 21 Kasım 2016 - 16:31

zonguldak ve ilçeleri iyi kaliteli kişiler tarafından yönetilmeli, bunu kim belirler halk.Halk belediye başkanını temiz vatansever , paragöz olmayan kişilerden seçerse değil zonguldak bütün iller için geçerli o zmn göç olmaz insanlar gezmek için şehir dışına gider.Yani olay yönetenlerde ve onu seçenlerde biter , menfaatçi millet menfaatçi yönetim ister ve sonuçlarına katlanır.Haa zonguldakspor çok konuşulmuş demek orası da iyi yönetilmiyor ki onlar amatörde :)

2
isa 8 Ekim 2016 - 11:48

Zonguldağın filos vadi projesi hayata bır an önce geçirilmeli göç verme derdinden kurtulmalı

Hakan 30 Ağustos 2016 - 17:42

Selamlar, öncelikle şunu belirteyim, 41 senedir istanbulda yaşıyorum, ve bunaldım kendime kaçacak yer arıyordum, gözüme ereğli ve çaycuma ilişti, lakin sizlerin şu yorumlarından sonra açıkcası korktum, ilinizin reklamını yapmanız gerekirken, müthiş bir şekilde karalamışsınız, burda bu kadar yorum var her biri (bimer)'e ayda bir bu şikayetlerini dile getirse şehre çeki düzen verilirdi, hatta o zonguldak millet vekilleri bile şehirle ilgilenmeye başlardı, benim tavsiyem şehrinizin reklamını yapın, bu düşüncelerinizi sosyal medyada yazarsanız şehriniz göç almaz göç verir..

3
Merkezz 26 Mayıs 2016 - 17:00

Şehir her gecen gun geriye gidiyor. 40-50 yil once ulkenin en iyi en gelismis 3.şehriydi goc aliyordu gelecegin ej buyuk umuduydu. Sehre uzun yillardir hizmet yatirim vb. kesildi. Goc alan sehir cok goc verir oldu. Gelismiyor artik. TTK en gorkemli kurumken bugun hali ortada. Şehre ne belediye ne vekiller sahip cikiyor. Şehrin lobiside yok. Sahipsiz durumda. Daha cok cok şey varda elden ne gelir? Şehirde iş sahalari istihdam yok. Havası kirli yollari bozuk hele merkez dökülüyor daha neler neler neler... Koskoca ZONGULDAK nerdeen nereye geldi akil almiyor akil !!

4
justice 18 Mayıs 2016 - 10:49

1) Zamanında 60 binden fazla işçinin calistigi,Türkiyenin en büyük 3.kenti olan,göç alan,cok buyuk bir şehir iken,
2) Zonguldakspor 15 yıl bugunku süperlig denen ligdeyken
3) Hizmet sıkıntısı ve yatırımsızlık gibi bir sorunu olmayan bir şehir idi.
4) Bartın ve karabük neden il oldu? Olmayıp Zonguldak'ın büyükşehir olması varken? Zonguldak merkez bugun neden çok kötü durumda niye? İlce eregli bile daha iyiyken?
BUGÜN İSE ONLARCA SORUNU VAR VE SUCLULAR KİM ALLAH BİLİYOR..

3
Sadık 14 Şubat 2016 - 20:03

Nüfusun çok olmakla beraber eğitim ve ahlaken yüksek olası önemlidir.

2
Hande 14 Şubat 2016 - 14:37

Doğuda yatırım yapmayı biliyorlarken batı illerinde yatırım yok, Zonguldak gelişirse karadenizin en iyi gelişmiş illerinden olur. En azından İstanbul'a giden göç azalır.

4
GZ1995 11 Şubat 2016 - 15:17

Zonguldak merkezin durumu iyi degil eregli zong merkezden daha gelismis zonguldakin sorunlari cok ve yetkililer sorumlular duyarsiz ezelden beri goc alan sanayi maden şehri artik goc veriyor bunun sebeplerini be zong merkezin niye kotu durumda oldugunu arastirmalilar TTK nin isci sayisi 55 binlerden 8 binlere dusuruldu

1
Hukukcuu 11 Şubat 2016 - 15:14

Şehirde iş sahalari yetersiz hava cok pis yollar yapilmiyor duzensiz. Belediye vekillerin şehre faydasi yok TTK ve GMİS zor durumda suclular kim herkes biliyor

1
Adalet 8 Şubat 2016 - 18:23

Sehrin goc vermesinin nedeni iş sahalarinin olmamasi hava kirliligi yollarin yapilmamasi hizmetin yatirimin olmayisidir. Şehrin belediyesi vekilleri şehre sahip cikmiyor. Zamaninda Turkiyenin en buyuk 5 ilinin icindeyken bugun goc veriyorsa onbinlerce onbinlerce iscinin calistigi TTK bugun zor durumdadir Allah bu şehre yardim etsin

1
Yıldıray 10 Aralık 2015 - 14:00

Gun gelecek herkes eskisi gibi Zonguldak A göç edecek Zonguldak büyük şehir olacak Zonguldak Ta kömürden daha değerli madenler var 2023 de görün siz Zonguldak'ı demedi demeyin

2
Ali 8 Kasım 2015 - 14:13

Zonguldak yeterince yatırım almıyor başta belediye olmak üzere milletvekilleri kendi çıkarları için çalışıyor.Yanı başımızda Kozlu gelişip kalkınırken Zonguldak yerinde sayıyor.Karadeniz Ereğli'nin nüfusu Zonguldak merkezinin nüfusunu geçmiş durumda.Dışarıdan biri gelse Zonguldak'a ilçe Kdz.Ereğli'ye il der.Zonguldak halkı ve yöneticileri bir an önce el ele verip çok çalışıp Zonguldak'ı kalkındırması lazım.Filyos Projesi,Üniversite,Yollar,Tüneller,TTK sorunlarının çözülmesi lazım.Umarım Zonguldak için uğraşırlar.Yoksa Kozlu bile Zonguldak nüfusunu geçecek.

cemil 30 Ekim 2015 - 00:13

Bir zamanlar burada yesilcam flimleri cekilmis istanbuldanda daha iyi durumdaymisiz yani turkiyenin almanyasi derlermis zengin bir ilmisiz ama zonguldagimizi cok kotu hale getirdiler

1
Plaka67 10 Ağustos 2015 - 23:29

Zonguldak, 55.000 işçinin calistigi,Türkiye'nin 3. büyük kentiyken, göç aliyorken, futbol takimi Zonguldakspor Türkiye'yi salliyorken,TTK görkemli olup madencilik sektoru gucluyken
Bugun isci sayisi 8 bine dusuruldu şehre yatirim kesildi goc verir hale geldi Zonguldakspor amatore dusuruldu, madenler ozellestirildi, şehre hizmet yatirim bakim kesildi. Zonguldakspor'un maddi kaynaklarida kesilince takim cokuse gecti. Amator kumede 3. ligde taraftar rekoru kiran Zonguldakspor Taraftarıdır !!!!..
EN BÜYÜK ZONGULDAKSPOR !!.

1
doğru 9 Temmuz 2020 - 15:31

zonguldak diğer karadeniz şehirleri gibi 30-40 sene önce en kalabalık ve önemli şehirlerden birisiydi artık bu durum öyle değil fakat bu karadeniz şehirlerinin kaderi zonguldakta bundan nasibini alıyor karadeniz şehirleri samsun hariç hepsi birer köy.

Könürkent 6 Temmuz 2015 - 15:43

Zonguldak Emeğin Başkentidir!. Fakat yillardir bu kentin herseyine goz konuldu şehir kucultulmek istendi TTK isci almadi madenler ozellestirildi yatirim yok 50000 olan isci sayisi 9000 e dusuruldu goc alan kent goc verir oldu. Şehirdeki kurumlar kuruluslar belediyeler isadamlari halk Zonguldakspor'a her daim maddi kalici destek saglamali. Zonguldak'a iş sahalari acilmali TTK zarar degil kar etmeli Binlerce isci almali yatirim yapmali TTK en parlak zamanlarina tekrar dondurulmeli.
TTK, sendika ve Zonguldak kurumlari vs Zonguldakspora sabit maddi destek saglamali sponsor olmali
Zonguldakspor bu şehrin en degerli en onemli markasidir !.
Dünyadaki butun Zonguldaklilarda Zonguldakspora daimi maddi manevi destek olmali. Başka Zonguldakspor yok !.
Bak yillardir stat bile yapmadilar koskoca efsane Zonguldaksporu amator kumeye dusurduler maddi desteklerini kestiler !.
Unutma !.
Zonguldak'a ve Zonguldakspor'a Daima Sahip cik daima destek oll !!. ÖLÜMÜNE 67

1
Zonguldaklı 6 Temmuz 2015 - 15:10

sehre yillardir hizmet yatirim bakim yok. Yillarca goc alan koskoca Zonguldak goc veriyor sehir sahipsiz yetim uvey evlat gibi. isci alinmadi yatirim yok madenler ozellestirildi zarar ettirildi şehiri kucultmek istendi Zonguldakspor amator kumeye dusuruldu stat hala yapilmadi.....Sahipsiz Zonguldak !!!!!!!!!..

1
ali 16 Haziran 2015 - 23:06

ZONGULDAK TA NUFUS AZALMASININ TEK SEBEBI TTK isci sayisinin 50000 den 9000 e dusmesidir ve yeni fabrika veya isyerleri acilmamistir. Bunun sebebi Turgut ozaldir .komuru disaridan almak Zonguldak ta uretmekten cok daha fazla kayiptir cunku paramiz disari gidiyor. Ve tabiki ttk ve sendika ve isci takimi olan Zonguldakspor da yok oldu tabii bu ozalin sayesindeTurkiye zararina tas komuru cikartsin. Ama devlet, ulke kar yapar cunku 5 milyar turkiyede kaliyor ve daha onemlisi 50000 insanin isi olur ve bu iscilerle aile esnaf ta kazanir. Bir an once cok isci alinmasi lazim psramiz disari gitmesin

1
mehmet 21 Mayıs 2015 - 15:25

karaelmasımızı allah sonunu göstermesin çünki hükümetlerimiz malesef yatırım yapmakistemiyorlar zngldğmza nedeni çok açık ben ve benim hükümetim zonguldaktan yeterince oy almıyor ve maden ocaklarında madencilerimizi kaybettiğimizde zngldğn kaderi peki böyle ziyniyet taşıyan hükümetlerden yatırım alanları oluşturulmasını bekleyebilirmiyiz bence asla ben 20 yıloldu istnbla yerleşeli içimde kozlum yüreğimde köyüm bozcadır heran kısacası zonguldağımın yerli halkı göçetmiştir tükiyem illerinden gelen vatandaşlarımız yaşamaktadırlar evet yatırım istnbul istnbul neymiş istnbul aşıklarıymışlar 80 il hikaye istnbul şahane ve bundan bana ne 7 haziran 2015 tarihten sonra hükümetimizin başına gelecek olan siyasi parti zonguldağımızı ayağa kaldırabilecekmi göreceğiz umut bitmiyor saygılarımla kusur hata işlemişsek afolaaa amabu bir madenci oğlunun yüreksesi....??????

1
cevat 26 Mart 2015 - 23:35

Ali kardeşe katılıyorum. En az Bartın ve Karabük kadar EREĞLİ,de il olmayı hak ediyor. Alablı ve kasabanın biri ilçe yapılarak EREĞLİYE bağlanabilir. Ve artık Zonguldak,ta tamamen il sorunu ortadan kalkar herkes rahatlamışda olur yani. bye.

-6
Zonguldakspor 7 Şubat 2015 - 18:35

Zonguldak'ın diğer illere özellikle İstanbul'a verdiği göçler şehri olumsuz etkileyebiliyor.Şehirdeki eğitim ve sağlık olanakları daha da geliştirilmeli,belediyeler ve yetkililer şehire sahip çıkmalı ve görevlerini layığıyla yapmalıdır.Madencilere daha da önem verilmeli,işçi sağlığı önemli olmalıdır.Şehrin futbol takımına Zonguldakspor'a bütün halkın daha da destek vermeleri gerekiyor.Madencilerin yani emeği temsil eden renkleri şehit madencilerin temsil eden takıma şehir ve şehirdeki yetkili kişiler ve iş adamları takıma katkı sağlamalıdır.Zonguldakspor ait olduğu ve yıllarca başarıyla oynadığı Süper Lig'e geri dönmelidir.Bu da maddiyatla mümkündür. Şehir futbola aşıktır,Zonguldakspor'a aşıktır.Bu takıma gerekli destek verilmelidir.Türkiye'nin buna ihtiyacı vardır.Temennim,Zonguldakspor'un çok başarılı olmasidir.Sahipsiz kente artik destek olunmalıdır.Çünkü Zonguldakspor bu şehrin en önemli markasıdır.Başarılar Zonguldak!..

-1
savaş 25 Eylül 2014 - 12:08

İş sahası olmayınca insanlar başka illere göçmekte memleket aşkıyla yanmakta yım yetkililere sesleniyorum iş sahaları açın İstanbul dan savaş saygılar

-3

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..