İstanbul Nüfusu

İSTANBUL Nüfus: 15.655.924
%1,58

İstanbul nüfusu bir önceki yıla göre 252.027 azalmıştır.

İstanbul nüfusu 2023 yılına göre 15.655.924'dir.

Bu nüfus, 7.806.787 erkek ve 7.849.137 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %49,86 erkek, %50,14 kadındır.


İstanbul Nüfus Yoğunluğu

Yüzölçümü 5.313 km2 olan İstanbul ilinde kilometrekareye 2947 insan düşmektedir. İstanbul nüfus yoğunluğu 2947/km2'dir.

İstanbul Nüfusu 2024

İstanbul 2024 nüfusu, tahmini verilere göre 15.777.692.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır. İstanbul 2024 resmi nüfus bilgileri 2025 yılının başında açıklanacaktır.

İstanbul

Yıllara Göre İstanbul Nüfusu

Yılİstanbul NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
202315.655.9247.806.7877.849.137
202215.907.9517.955.8207.952.131
202115.840.9007.933.6867.907.214
202015.462.4527.750.8367.711.616
201915.519.2677.790.2567.729.011
201815.067.7247.542.2317.525.493
201715.029.2317.529.4917.499.740
201614.804.1167.424.3907.379.726
201514.657.4347.360.4997.296.935
201414.377.0187.221.1587.155.860
201314.160.4677.115.7217.044.746
201213.854.7406.956.9086.897.832
201113.624.2406.845.9816.778.259
201013.255.6856.655.0946.600.591
200912.915.1586.498.9976.416.161
200812.697.1646.386.7726.310.392
200712.573.8366.291.7636.282.073

İstanbul Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

İstanbul Nüfus Grafiği

İstanbul Nüfus Artış Hızı

Yılİstanbul NüfusuArtış Hızı
201514.657.434% 1.95
201614.804.116% 1.00
201715.029.231% 1.52
201815.067.724% 0.26
201915.519.267% 3.00
202015.462.452% -0.37
202115.840.900% 2.45
202215.907.951% 0.42
202315.655.924% -1.58

Yıllara Göre İstanbul Nüfus Yoğunluğu

Kilometrekareye düşen insan sayısı. İstanbul yüzölçümü 5.313 km2.

Yılİstanbul NüfusuNüfus Yoğunluğu
202315.655.9242947 /km2
202215.907.9512994 /km2
202115.840.9002982 /km2
202015.462.4522910 /km2
201915.519.2672921 /km2
201815.067.7242836 /km2
201715.029.2312829 /km2
201614.804.1162786 /km2
201514.657.4342759 /km2
201414.377.0182706 /km2
201314.160.4672665 /km2
201213.854.7402608 /km2
201113.624.2402564 /km2
201013.255.6852495 /km2
200912.915.1582431 /km2
200812.697.1642390 /km2
200712.573.8362367 /km2

İlçelere Göre İstanbul Nüfusu

Yılİlçeİlçe NüfusuErkek NüfusuKadın NüfusuNüfus Yüzdesi
2023Esenyurt978.007499.225478.782% 6,25
2023Küçükçekmece792.030394.643397.387% 5,06
2023Pendik743.774374.268369.506% 4,75
2023Ümraniye723.760361.098362.662% 4,62
2023Bağcılar719.071364.573354.498% 4,59
2023Bahçelievler567.848283.349284.499% 3,63
2023Sultangazi532.802270.730262.072% 3,40
2023Maltepe523.137260.108263.029% 3,34
2023Üsküdar517.348251.691265.657% 3,30
2023Başakşehir509.915254.619255.296% 3,26
2023Sancaktepe492.804249.154243.650% 3,15
2023Gaziosmanpaşa483.830242.566241.264% 3,09
2023Kartal475.042233.786241.256% 3,03
2023Kadıköy467.919210.486257.433% 2,99
2023Kağıthane445.672223.788221.884% 2,85
2023Avcılar437.221218.608218.613% 2,79
2023Esenler427.901218.773209.128% 2,73
2023Eyüpsultan420.194209.185211.009% 2,68
2023Ataşehir416.529203.651212.878% 2,66
2023Beylikdüzü409.347199.443209.904% 2,61
2023Sultanbeyli360.702183.988176.714% 2,30
2023Fatih356.025177.058178.967% 2,27
2023Sarıyer344.250169.706174.544% 2,20
2023Arnavutköy336.062172.701163.361% 2,15
2023Çekmeköy299.806148.856150.950% 1,91
2023Tuzla293.604148.950144.654% 1,88
2023Zeytinburnu280.896138.336142.560% 1,79
2023Büyükçekmece276.572136.094140.478% 1,77
2023Güngören269.944135.134134.810% 1,72
2023Bayrampaşa268.850134.807134.043% 1,72
2023Şişli264.736128.084136.652% 1,69
2023Beykoz245.647121.489124.158% 1,57
2023Silivri221.723122.74298.981% 1,42
2023Bakırköy220.476102.825117.651% 1,41
2023Beyoğlu218.589112.382106.207% 1,40
2023Beşiktaş169.02275.72193.301% 1,08
2023Çatalca80.00740.90439.103% 0,51
2023Şile48.53725.04823.489% 0,31
2023Adalar16.3258.2188.107% 0,10
İstanbul ilçeleri ayrıntılı nüfus bilgileri

İstanbul Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı

YılYaş GrubuNüfusNüfus Yüzdesi
20230-4 Yaş894.997% 5,72
202310-14 Yaş1.095.759% 7,00
202315-19 Yaş1.111.131% 7,10
202320-24 Yaş1.207.047% 7,71
202325-29 Yaş1.327.965% 8,48
202330-34 Yaş1.297.201% 8,29
202335-39 Yaş1.315.978% 8,41
202340-44 Yaş1.370.908% 8,76
202345-49 Yaş1.196.325% 7,64
202350-54 Yaş1.023.592% 6,54
202355-59 Yaş803.546% 5,13
20235-9 Yaş1.140.418% 7,28
202360-64 Yaş632.158% 4,04
202365-69 Yaş474.698% 3,03
202370-74 Yaş328.131% 2,10
202375-79 Yaş213.790% 1,37
202380-84 Yaş124.375% 0,79
202385-89 Yaş63.191% 0,40
202390+ Yaş34.714% 0,22

İstanbul Aldığı Verdiği Göç

YılAldığı GöçVerdiği GöçGöç Farkı
2014438.998424.66214.336
2013437.922371.60166.321
2012384.535354.07430.461
2011450.445328.663121.782
2010439.515336.932102.583
2009388.467348.98639.481
2008374.868348.19326.675

Yıllara göre İstanbul nüfusu için yıl seçiniz;
2022 » 2021 » 2020 » 2019 » 2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »



İstanbul Hakkında

2010 Avrupa Kültür Başkenti, tarihi 300 bin yıl öncesine uzanan, üç tarafını Marmara Denizi, Boğaziçi ve Haliç'in sardığı bir yarım ada üzerinde yer alan, Roma, Bizans, Latin ve Osmanlı Türklerine başkentlik etmiş, Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul, hem tarih boyunca, hem günümüzde pek çok alanda "başkent" özelliğini korumuştur. Şehrin ülke bütçesine katkısı %40'ı bulmaktadır. Dini ve etnik azınlıkların yoğunlaştığı yerlerin başında gelen kentte yer alan İstanbul Üniversitesi (1453 kuruluş, 1933 Cumhuriyet dönemi), ülkenin de ilk üniversitesidir. Müzeleri, sarayları, kasırları, su kemerleri, festivalleriyle canlılığını bir an bile yitirmeyen şehri en güzel şekilde keşfetmek için Boğaz turu yapmak, etkinlik takvimine göz atmak, şehrin kalbinin attığı İstiklal'i görmek, Kapalıçarşı'nın müthiş atmosferini keşfetmek gerek. 

GEZİLEBİLECEK YERLER:
Dolmabahçe Sarayı, Topkapı Sarayı, Beylerbeyi Sarayı, Kapalı Çarşı, Mısır Çarşısı, Ayasofya, Sultanahmet, Yerebatan Sarnıcı, Taksim Meydanı, İstiklal Caddesi, Balat, Anadolu ve Rumeli Hisarları, Adalar.

NE ALINIR?

Kapalı Çarşı'dan hediyelik eşya, Türk halısı, el sanatları, Mısır Çarşısı'ndan baharat, tatlı, şekerleme.


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
Yozgatlı 4 Mart 2024 - 22:31

Geçen sene 250 bin kişi nüfusu azalmış her sene böyle göç verirse İstanbul bir nebze nefes alır

2
A 23 Şubat 2024 - 23:59

Tarihteki en büyük rezilliklerden birini bir Türk vatandaşı olarak yaşıyoruz. İstanbulun günden güne erimesini görüyoruz canlı gözlerimizle. Artık dayanamıyor bu coğrafya biz insanların bu rezilliğine. Buradan yetkili isimlerimize sesleniyorum. Lütfen hem İstanbulu hem de güzel ülkemiz Türkiyeyi kurtaracak atılımlar yapın. Ben ki şu an normal genç bir Türk yurtdaşı olarak elimden ne geliyorsa yapmaya hazırım. Bu ülkede yapılması gereken ilk işlerden biri popülasyonun yoğun bölgelerden alınıp bütün ülkemize homojen bir şekilde dağıtılması ve bunu hep beraber yapmak zorundayız. Zararın neresinden dönersek kardır.

2
anonim 6 Şubat 2024 - 21:03

Sözde 16 milyon, kimliksiz, kayıtsız mültecilerle beraber asıl 20 milyondan fazla nüfusu var İstanbul'un

4
Dertli 1 Şubat 2024 - 02:31

Artık bu şehrin nüfusu artmaması gerekir 16 milyon da kalıp gelişmesi ve düzenli bir metropol olması gerekir nüfusun artması gelişmesi anlamı na gelmez.

10
hüseyin 16 Nisan 2023 - 15:29

herşeyin bir kapasitesi vardır , ülkenin olduğu gibi istanbulun'da ilçelerininde oransal bir kapasitesi vardır ,örneğin 10 milyon sınır olmalı ,eğer kaliteli bir yaşam isteniyorsa , burada market ,bakkal ,kuaför minübüs taksi hepsinin rakamsal bir sınırı olmalıdır , sürekli toplu konut yapılırsa tabiki göç alınır , sürekli araç çıkarsa tabiki trafik artar , bir rakamsal durma yeri olmalıdır , orantılı , ingilterede mesela halk arsa daire satışı yokmuş , tüm daireler devlete ait ve kiradır , toprak satışı yok ,bir sorun olursa devlet güvencesi vardır ,

13
Ramazan 28 Şubat 2023 - 13:51

İstanbul Türkiye ekonomisinin can damarıdır. Allah korusun burada yaşanacak büyük çaplı bir depremde sadece İstanbul değil tüm Türkiye çok kötü etkilenir, Ülke 50 yıl geriye gider. Şimdiden bu olası felaketin önlemi alınmalı..

16
Acil 28 Şubat 2023 - 02:07

Sadece İstanbul değil ülkemizin geleceği ve güvenliği için İstanbul nüfusu acilen azaltılmalıdır. Hadi fabrikayı sağlam yaptın diyelim o fabrikada çalışan esenyurtta bağcılarda oturan işçiler enkaz altında kalırsa kim çalışacak? Ülke resmen çöker. İş kolları Anadolu’ya dağıtılıp, yerleşim bölgeleri azaltılmalıdır. Bu bir milli güvenlik meselesidir.

13
Rize'li 4 Aralık 2022 - 16:30

İstanbul merkezli büyük bir deprem beklenmekteyken sanayiyi İstanbul başka olmak üzere marmaradan başka bölgelere taşımak şarttır. Olası bir depremde bunun sonuçları felaket olur.
İstanbul'un kaldırabileceği nüfus en fazla 10 milyondur. Yapılacak en doğru hamle İstanbul'u göç edilen şehir konumundan çıkarmak nüfusu ve yapı stoğunu seyreltmek ve sağlamlaştırmaktır. Bu yapılmazsa İstanbul'la birlikte Türkiye'nin ticareti sanayisi ekonomiside çöker. Bu da milli egemenlik açısından oldukça risklidir.

17
Fatih 18 Kasım 2022 - 00:57

Devlet artık İstanbul daki bu ayarsız nüfusu artışına dur demeli gerekirse göçü kesmeli İstanbul artık kendini taşıyamıyor vaziyette Anadoluda o kadar nüfusu az iller varken neden hep İstanbul buradaki nüfusun dağılması gerekiyor Tabiiki 20 milyonluk bir ilin nüfusunu 5 milyona kadar çekemezsin ama en azından.bir 10 milyona kadar düşmesi gerekiyor ki İstanbul rahatlasın zaten toprağı küçük istanbulun Konya Sivas Erzurum gibi geniş topraklara sahip değil ki

9
Arif 8 Kasım 2022 - 21:46

Londra Paris Berlin hem karbon salınımını azalttı hem de ileriye dönük projeler üretiyorlar. İstanbul'da yeşil alan yok. Varsa yoksa trafik, kalabalık, bitmeyen inşaatlar. Turizmde vizyon yok. Çok gelir kaybetti. Bodrum karanlık evler bir kaç milyon. Geçim zor.

12
Orhan 4 Haziran 2022 - 13:05

Listedeki en kalabalık ilk 8 ilçenin hiçbiri eski ilçe değil.

Listedeki en kalabalık son 8 ilçenin tamamı eski ilçe.

16
Serdar 14 Mart 2022 - 21:33

Hiçbir bölgenin nüfusu İstanbul'u geçmiyor.Ege,Akdeniz,içanadolu,güneydoğu bölgelerimizin toplam nüfusları İstanbul'dan az.Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerimizin zaten nüfus az.İstanbul'un kendi bölgesi olan Marmara'da bile İstanbul'suz toplam nüfus,İstanbul'un çok gerisinde.Yani durum vahim.

21
YAÖB 7 Mart 2022 - 02:50

İstanbul'un 2022 nüfusu çok büyük ihtimalle 16 milyonu geçecek. Benim beklentim 16.250.000 olacak.

6
ayhan dalkılıç 27 Mart 2022 - 19:48

2021 yılında İstanbul nüfus artiının yüksek olmasıT.C vatandaşlarından çok, fazla artan yabancı nüfus artışından kaynaklandı 88 bin T.C vatandaşı 290 bin yabancı nüfus.2022 yılında ise İçişleri Bakanlığı göç idaresi Şubat 2022 tarihinden itibaren ve yabancıların çok büyük bir kısmını oluşturan yaklaşık %70 turistik amaçlı oturum iznini amacı dışında kullanıldığı için yeni talepleri red ediyor.Bu yıl yabancı nüfus artışı 50 bin civarında kalır 90 bin de T.C vatandaşları artarsa 140 bin artar.İstanbul nüfusuda 15.990.000-16.000.000 arası olur.

Ahmet 18 Şubat 2022 - 10:12

İstanbul, Ankara, Antalya ve Bursa illerimizin her birindeki nüfus artışı, nüfusu azalan 16 ilimizdeki toplam nüfus kaybından fazla.

3
ÖzBal 16 Şubat 2022 - 19:16

İstanbul Türkiye'nin gözbebeğidir. Bu yıl yine nüfusu artışa geçti. Nerede çokluk orada sorun var yozlaşma var. Türkiye'nin 5 büyük ilinin toplam nüfusu yaklaşık 32 milyon, bu nüfusun 16 milyona yakını İstanbul'da yaşıyor. Yani demek oluyor ki İstanbul dışındaki ülkenin en büyük 4 ili Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya'nın toplam nüfusu İstanbul kadar ediyor. İstanbul'un büyüklüğü nasılda belli oluyor değil mi?

13
Yorumcu 6 Şubat 2022 - 07:00

Bir şehrin nüfusu geçen sene -56 bin azalışdan.Bir senede 378 bin artış yaşaması normal gelmiyor. Akla ,mantığa her açıdan ters geliyor . Belli ki TÜİK doğru hesaplamıyor.Doğru saymıyor bu nüfus verilerini.

8
ayhan dalkılıç 10 Şubat 2022 - 21:30

İstanbul'daki nüfus bir önceki azalış ve bu yılki artışı tamamen yabancılardan kaynaklanıyor.2020 de 147 bin azalan yabancı nüfus bu yıl 290 bin arttı.T.C vatandaşlarının artışı geçen yıl 90 bin iken bu yıl 88 bine düştü.Ayrıca şunu belirtmek isterim dünyada hiçbir ülke yabancılara bu kadar kolay oturma izni vermiyor.

Orhan Ayan 4 Haziran 2022 - 13:08

Gerçek nedeni memleketlerine kaydını aldıran vatandaşların muhtar maaşları için yaptıkları rekabet. Muhtar adaylarının otobüslerle köylülerini ücretsiz taşımalarını duymuşsunuzdur.

34 5 Şubat 2022 - 16:29

İstanbulun bu anormal nüfus artışı hiç iyi değil.
Şehrin altyapısı ve imkanları bunun için yetersiz..

24
Berk 5 Şubat 2022 - 15:19

Zaten ben de istanbul azalacak demistim belliki yabancilar arttirmis. Yani su yabanci girisileri falan olmasa dusecek ayrica ogrenciler de pandemiden sonra istanbula dondu ya onun da bir etkisi vardir bana eksi atanlar gorecekler bir kac yil sonra tani yabancilar gelmeye devam etmezse azalir umarim da azalir.

Hakkarili 5 Şubat 2022 - 21:01

İstanbul nüfusunu yabancılar mı arttırmış? Hangi yabancılar? Suriyeliler falan zaten yıllardır oradalar. Doğum ve alınan göç sayesinde İstanbul nüfusu artıyor. Artmaya da devam edecek. Evet, son yıllarda göç eden insan sayısı azalmış olsa da yine de İstanbul'a göç eden binlerce kişi var. En pahalı yatırımlar İstanbul'a yapılıyor.

RR' 5 Şubat 2022 - 01:45

Azalacağını düşünüyordum, yaklaşık 400 bin artmış. Istanbul'da yabancılar artıyor. Türkiye'ye 500 bin yabancı gelmiş bu sene, bunların 350-400 bini İstanbul'a yerleşmiştir zaten. İstanbul'un nüfus artışının yabancı kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

1
Ankara'lı 4 Şubat 2022 - 18:54

Nüfus 370.000 artmış olabilir ama hepsi doğum oranından. Tabii keşke nüfus artmasa ancak insanlar artık gidiyor. Doğum oranından artan nüfus ise başa bela. İstanbul'daki nüfus 80 ile dağıtılsa çok iyi olur. O sayede başkent gerçek başkent olur ve Türkiye daha iyi olur. Bu nüfusun azalacağı yok anlaşılan ama bu nüfus başa bela. Yakında İstanbul, Jakarta gibi topografik olarak batmaya başlarsa şaşmam.

5
Berk 1 Şubat 2022 - 16:09

Haydi bakalim 3 gun sonra nufus aciklaniyor tahminim azaldigi yonunde

-16
Okan 4 Şubat 2022 - 15:05

Cok buyuk yanilmissin 400 000 artmis

Ankara'lı 28 Ocak 2022 - 19:14

İstanbul'un altyapı notunu kar sayesinde gördük. 3-5 saat tipi yağdı diye bütün şehir felç oldu. Zaten bir kaç gün sonra hangi tahminin doğru olduğunu göreceğiz. Ama ben yine nüfus azalır diyorum.

Ramazan 4 Ocak 2022 - 20:24

Salgın nedeniyle düşüş var gibi göründü geçen yıl. Gidenler hep yabancıydı. İbre tersine döndü sananlar ihracat rakamlarına baksınlar. Bu ülkenin ihracatının neredeyse yarısını İstanbul yapıyor. İstanbul olmasa bu ülke aç kalır. Böyle bir yer göç verir mi? Tersine daha da göç alır. Çünkü herkes ekmek peşinde. İstanbul'u anca emekli takımı terk eder. 10 yıl içinde 20 milyonu zorlayacaktır İstanbul nüfusu.

5
RR' 15 Ocak 2022 - 03:10

Sadece geçen sene değil, son 6 senenin 4'ünde göç verdi bu şehir. İnsanlar sığamıyor.

RR' 15 Ocak 2022 - 03:11

Zaten şu an nüfusu kayıtsızlarla beraber 18-19 milyon vardır.

RR' 30 Aralık 2021 - 23:47

İstanbul hep göç alan bir şehirdi. Ancak 2015'ten sonra durumlar tersine dönmeye başladı.

2015 +50 bin göç almış. Örnek vermek gerekirse, 100 bin kişi gelmiş mesela, 50 bin gitmiş, ne oldu? +50 bin örnek verdim.

2016 -70 bin göç vermiş.

2017 -6 bin göç vermiş.

2018 -210 bin göç vermiş.

2019 +120 bin göç almış.

2020 -53 bin göç vermiş.

İstanbul artık gördüğünüz gibi daha fazla göç verip, az göç alıyor. Üstüne doğum oranları da düşmeye devam ediyor.
Bu senede düşüş bekliyorum, artarsa da eskisi gibi çok artmaz.

-2
Özkan1981 18 Ekim 2021 - 15:37

Ülkemizin açık ara en güzel şehridir İstanbul. Ortaköy'de Büyük Mecidiye Cami ve çevresinde kumpir yemek, Eminönü'nde balık-ekmek keyfi yapmak şöyle gezi teknesine binerek bir boğaz turu atmak. Ayasofya, Sultanahmet, mısır çarşısı, kapalıçarşı, topkapı, müzeler, camiler gibi tarihi ve mistik mekanlarda şahane zaman geçirebilirsiniz. Tabi bunlar sadece ilk aklıma gelenler. Yoksa İstanbul'u gezmeye kalksanız aylarca bitiremezsiniz. Maalesef bu güzellikler şehrin aşırı kalabalığı ve kozmopolit yapısı yüzünden gölgeleniyor. Adım başı yabancı var. Sanki yurt dışından gelenlerin toplandığı bir büyük mülteci kampı gibi. Sonra Trafik, kalabalık ve sosyal hayatı olumsuz yönde etkileyen köyden kente göçle birlikte gelen aşırı yozlaşma İstanbul'un güzelliklerini gölgeliyor ister istemez. Yinede ülkemizin gözbebeği ve dünyaya açılan penceresi olarak İstanbul'umuzun yeri hep ayrıdır ve rakipsiz olarak öyle kalacaktır.

9
İstanbul'un 4 Ağustos 2021 - 16:59

İstanbul'un nüfusu yüzölçümüne oranla çok fazla. Çevresindeki Tekirdağ ve Kocaeliyle birlikte yaklaşık 20 milyon nüfusu var. Deprem riski herkesin malumu. İklim değişikliyle su sorunu başta olmak üzere çeşitli problemleri de kapıda. Nüfus arttıkça bu sorunların çözülmesinin zorluğu da bir o kadar artıyor.
Bu yüzden İstanbul artık göç almamalı, göç vermeli. 7 bölgeden çeşitli illerin gelişim sektörüne (sanayi, tarım, turizm) göre değerlendirilip 10-15 yıllık bir plan dahilinde en azından 6-7 milyon nüfusun Anadolu'ya hatta Marmara Bölgesi dışına kaydırılması şart. Özel sektöre İstanbul dışına taşınmakla ilgili teşvikler vererek ve yeni gelecek insanlara engeller koyup başka şehirlerde daha iyi şartlarda çalışmasını sağlayarak bu önemli ölçüde sağlanabilir. Nüfusu 10 milyon civarında olan bir İstanbul daha yaşanabilir daha temiz daha az sorunu olan bir megaşehir olacaktır.

19
Ankara'lı 7 Mart 2022 - 19:42

%99.867 doğru
" ALINTI "
Yanlış kısım: Nüfusu 10 milyon civarında olan bir İstanbul daha yaşanabilir daha temiz daha az sorunu olan bir megaşehir olacaktır.
Bunun doğrusu: Nüfusu 1-2 milyon civarında olan bir İstanbul daha yaşanabilir daha temiz daha az sorunu olan bir büyükşehir olacaktır.

Salih 14 Haziran 2021 - 12:39

İstanbul nüfusu marmara kıyılarından büyük ölçüde orta ve kuzeye çekilecek.İstanbul yeni havalimanı bu amaçla yapıldı.Kanal İstanbul'da bu amaçla yapılacak.Esenyurt ve Başakşehir'de büyük nüfus artışı olur.

-8
Kenan 21 Eylül 2021 - 21:02

Katılıyorum.En doğru tespit.Ayrıca başka bir konu ekleyeyim;Esenyurt resmi nüfus 1 milyon ama yabancı uyruklu insan sayısının ne olduğunu kimse bilmiyor.En fazla yabancı uyruklu insan Esenyurt'ta yaşıyor.Buda çok ciddi bir sorun.

Ankara'lı 28 Ocak 2022 - 19:10

Dediğinizin olma ihtimali düşük çünkü İstanbul hep göç veriyor artık yeni yerleşim alanı açmazlar. (Açmasalar çook iyi olur zaten.)

Arda 11 Haziran 2021 - 19:23

Hala bu şehirde yaşayanın aklından şüphe ederim. 16 milyon (yaz mevsiminde iç ve dış turistler gelince 20 milyonu geçer) insan kucak kucağa, hayatın pahalı olduğu, stresli trafik ve insanlar, insan canın yok sayıldığı güvenlik endeksi düşük olan bir şehirde, estetikten uzak gelişigüzel dikilmiş kimisi kısa kimisi uzun o beton binalar arasında nefes alamayacak yerler, nefes demişken şehirde yeşil alanların, parkların yetersiz olduğu o yerlerde, bu kadar insan fizyolojisi ve psikolojisini bozan Türkiye' deki kötü ne varsa başını çektiği bir şehirdir kendisi. Kimse İstanbul Boğazı, tarihi eserler, kuzeydeki yemyeşil ormanlara laf attığı yok. Bunlar aksine muhteşem şeyler, İstanbulu İstanbul yapan şeyler. Ama bu kadar berbat haline getirilen bir şehre sırf eskiden güzel olduğu için şehre İstanbul' a güzel sıfatı yakıştırmak bence çok yanlış. İnşallah bu şehir bir gün bu sorunlarından kurtulur ama bunun çok zor bir şey olduğunu size söyleyeyim yıllar geçmesi lazım. Ama İnşallah o güzel İstanbul günlerini en kısa sürede görürüz.

26
Ankara' 11 Haziran 2021 - 13:29

Marmara'nın lideri İstanbul'un azalışına çok sevindim. Çünkü Marmara yaşanası bir yer değil artık. Sanayiiyi doldurursanız olacağı bu. Marmara doğa kenti. Denizin halinden de bu anlaşılıyor. Yıllardır sanayii yi kontrol altına alın diyorlardı, dinlemediler alın işte kaldırmadı. Hem müsilaj oldu hem de İstanbul kaldırmadı. Umarım acilen Marmara'yı boşaltıp doğa ile uyumlu kentler yaparlar yoksa zaten insanlar kendi kendine giderler. Bursa, Kocaeli, Tekirdağ sadece İstanbul sayesinde artış yaşadı ve İstanbul azalınca Marmara'daki iş imkanı 0. O zaman nüfus azalır zaten. :)))

-5
Başbuğ 20 Haziran 2021 - 23:32

Ya kardeşim senin işin gücün yok mu sürekli benzer şeyleri yazıp duruyorsun. Ne bu Marmara şehirlerini çekememezliğin! Bursa, Kocaeli, Tekirdağ İstanbul sayesinde büyüdü saçmalığından bir vazgeç artık. Bursa sanayi anlamında İstanbul'un çok üstünde bir şehir. İstanbul'un en büyük avantajı Bursa, Kocaeli, Sakarya ve Tekirdağ'daki büyük sanayi kuruluşlarının genel merkezinin İstanbul'da olması. Yani bu şehirler üretiyor vergiyi İstanbul alıyor. İstanbul'un artısı bu. Bu yıl İstanbul nüfusu azaldı aksine nüfusu en fazla artan iki şehir Bursa ve Kocaeli oldu. Göç olgusu çok başka bir şeydir. Bu şehirlerin nüfusu İstanbul'a yakın diye artıyorsa neden Bursa ve Kocaeli'nin nüfusu katlanarak artarken Bilecik, Yalova ve Kırklareli gibi İstanbul'a yakın olan diğer yerlerin nüfusu artmıyor? Bursa veya Kocaeli'ye göç eden insanlar bu şehirlere İstanbul'a yakın oldukları için değil iş imkanlarının fazla olmasından dolayı yerleşiyorlar. Marmara Bölgesi Türkiye'de sanayinin kalbidir. İstanbul, Bursa ve Kocaeli üretiyor, çalışıyor diğer şehirleri de sırtlıyor. Marmara şehirleri bu ülkenin sigortasıdır.

Salih 19 Temmuz 2021 - 22:20

"Başbuğ"doğru birşey yazmışsın.Ankara ve Adana adıyla yorum yapan birileri varki,öyle bir İstanbul düşmanlığı varki bunlarda marmara bölgesinede düşman olmuşlar.
Ben bir doğulu yurttaş olarak diyorumki,İstanbul bu ülkenin herşeyidir.Marmarada bu ülkenin işidir,üretimidir,
ekonomisidir,ihracatıdır
herşeyidir.

serkan 2 Haziran 2021 - 14:27

Zaten çok yakın bir zamanda istanbulda büyük bir deprem bekleniyor oradaki insanlar en kısa zamanda istanbuldan kurtulmanın ve çok olası bir depremde canlarından olmamanın derdine düşmeliler.Uzmanların dediğine göre şehrin %60 ının yok olma tehlikesi mevcut.Bir sonraki nüfus sayımında ben istanbul nüfusundan daha büyük bir kopuş bekliyorum yüz bin civarında.Zaten istanbulun nüfusu artmaya devam ederse oradaki insanlarda karşı karşıya kalacakları duruma bile bile lades demiş olurlar.

12
Ankara'li 5 Haziran 2021 - 21:43

Haklısın Serkan ve İstanbul'da iyi ki Kanal İstanbul yapılmadı çünkü yapılsaydı İstanbul'un son ormanı yok olurdu ve umarım İstanbul nüfusu 1.000.000 a iner de İstanbul sıkis tepis bir yer olmaktan kurtulur.

RR 23 Nisan 2021 - 01:46

Bence bu senede azalacak veya aynıya yakın kalır. Eskisi gibi her yıl 200-250 bin artışın olacağını düşünmüyorum.
İstanbulun verdiği yorgunluk var insanlarda. Bir tek benim çevremde mi böyle bilmiyorum ama, çevremde İstanbul'dan giden insan sayısı oldukça çok. Artık insanlar bu şehirde sıkıştıklarının farkına vardılar yavaş yavaş.
Nasipse seneye ailecek bizde memlekete gidiyoruz.
30 Yıllık İstanbul serüvenimizi bitiriyoruz ailecek.

18
Bağcılarlı 17 Nisan 2021 - 13:06

İstanbul Bağcılar'da 2020 itibariyle hemşeri profili:

Bitlisli 44 bin
Sivaslı 37 bin
Malatyalı 33 bin
Ordulu 31 bin
Kastamonulu 30 bin
Samsunlu 30 bin
Tokatlı 26 bin
Adıyamanlı 25 bin
Giresunlu 25 bin
Sinoplu 23 bin
Diyarbakırlı 22 bin
Batmanlı 21 bin
Amasyalı 15 bin
Vanlı 15 bin
Çorumlu 14 bin
Trabzonlu 13 bin
* Gerçekten Bağcılar nüfus yapısıyla ilginç konumunu koruyor. 737 bin nüfus var.Yabancı nüfusun 2020 de azalması ve ayrıca başka semtlere göç Bağcıların nüfusunu 8 bin kadar azalttı.Sivas Malatya gibi bölgelerinin münferit illerini saymazsak, Bağcılar'da Karadeniz illerinin toplam nüfustaki payı açık ara önde. İlk 16 ili gösteren bu listedeki 8 şehir Karadeniz ili. Karadenizlilerin bir tık gerisinde ise Güneydoğu memleketleri bulunuyor. Bunları takiben Doğu Anadolu ve İç Anadolu 100'er bin nüfusa sahip. Egeliler Akdenizliler ve Trakyalıların Bağcılar'da kayda değer bir nüfusları bulunmamakta

6
Ankara' 12 Nisan 2021 - 10:48

İstanbul'un hangi incisi? Şehrin 35 ilçesi kadarının gecekondu olması mı? Şişli-Zincirlikuyu arası 7 km 3 saatte gitmek mi? Merkezde en ufak bir ağaç olmaması mı? Bir de geçemez dediğiniz Ankara'ya bakalım. Orada merkezde şehrin %10'u falan gecekondu. %45 ise dışta hep. Çubuk falan. Yani %10 gecekondu merkezde. Ben Kızılay'dan Eryaman'a 35 dakikada öğlen gittim. Saat 5 te de 30 km 1 saatte döndüm. İstanbul olsa matematiksel olarak 10 saat gibi bir süre olurdu. Bu yüzden en azından toprak biraz kalınca boşalmaya başlaması iyi oldu. İSTANBUL KALDIRAMAZ AMA ANKARA BU KALABALIĞI BAL GİBİ KALDIRIR. Marmara doğa kenti o kentler artar artar sonra da azalır. İstanbul vazgeçti. Ama Ankara'nın yüzölçümü İstanbul'un 5 katı ve bu kadar doğa yok. Bu yüzden resmi başkent gerçek başkenti 20 sene sonra olacak. Kaçışı yok.

16
Okan 25 Mart 2021 - 17:11

Olası bir İstanbul depreminde sadece İstanbul değil neredeyse tüm ülke etkilenecek artık üretimi istihdamı sadece istanbula değil bölge bazlı olarak ayırılmalı örneğin ülkemizde 7 bölge var doğudan batıya Erzurum Malatya Gaziantep Diyarbakır Kayseri Konya İzmir Manisa Bursa Sakarya Kocaeli Samsun Trabzon Adana Mersin gibi her bölgeden Şu anda nüfusu büyükşehir statüsünde olan 2 3 4 hatta 5 şehir seçilip eşit bir şekilde yatırımlar yapılmalı hem oluşabilecek doğal afetlere karşı diğer bölge insanlarını koruma altına almış oluruz hemde istanbulun kalabalığından kurtulmuş oluruz

21
TC.KARSLI 18 Mart 2021 - 23:42

Yaman bir çelişkidir İstanbul.
Ülkenin en büyük,en önemli kenti.
Dünyada da,dengi çok az.
Varsın kimse"canım memleketim"
demesin..

5
Yüksekovalı 22 Mart 2021 - 00:48

Gerçekten çok merak ediyorum. Hem anne, hem baba tarafından da 7 göbektir istanbullu olan var mı acaba ?

Balkan 30 Mart 2021 - 21:16

Şile, Silivri, Çatalca, Tuzla, Büyükçekmece gibi daha dıştaki ilçelerin köylüleri var zaten. Şehirli, İstanbullu olan çok çok az sayıda vardır ama İstanbul kütüğüne kayıtlı olan kişilerin çok büyük kısmı muhacirler (az da olsa eskiden İstanbul'a yerleşip kütüğünü alanlar da var)

Ankara' lı 13 Nisan 2021 - 11:39

Evet haklısın şehrin %80'inin gecekondu olduğu kent çok az.

Fatih Özel 4 Temmuz 2021 - 11:10

Eyüp ilçesine bağlı Pirinçci köyü var. Eski adı ile birinci köyü. Bu köy Bizans zamanlarının ilk türk köyüdür. Birinci adına buradan almıştır. Buradaki insanların dedeleri hatta onların dedeleri bile bu köyde yaşamış, yine oraya yakın orası kadar eski tarihi olmasa da Sultangazi ilçesine bağlı cebeci köyü var. Buranın insanları da eski İstanbullu dur.

Kullanıcı 9 Mart 2021 - 14:03

Herkese merhaba,

Yorumları okuyunca lise de birbirine horozlanan ergenlik halime geri döndüm :) biraz garibime giden meseleler oldu.

Yahu koca koca insanlar yaşadıkları yerleri çocuk gibi sahiplenmiş yok burası sizi ikiye katlar. vay efendim sizin nüfusunuz kaç ki .
tamam sahiplenmek güzel şey ancak sahiplendiğiniz şeye değer katarsanız faydalı olursunuz. böyle birbirinizle çekişmeniz kimseye bir fayda sağlamaz.

İlçeler neden il olmak istiyor. İl olmanın kendince mutlaka avantajları vardır, Ama ne biliyim markalaşmak öne çıkmak için illa ki il olması gerekmemeli diye düşünüyorum. Bunun dünya üzerinde bir çok örneği de var. Küçük bir kasaba ürettiği ürünle dünyaca tanınıyor gibi örnekleri göre biliriz. Zaten bu işler de biraz ülkenin de durumu göz önünde bulundurulmalı. taraf yada muhalifliği bir kenara bırakıp doğru politikayı hayata geçirmeli. ki bu şartlarla maalesef çok zor.

İkincisi Büyüme olayını biraz farklı algılıyoruz galiba.
nüfus artınca, kalite, yaşam koşulları da aynı oranda artacağını düşünen bir facia kesim var. tamamen yanlış düşünülüyor. düzensiz artışın getirdiği kaosu Türkiye de kaldıra bilecek pek az kent var. Bunu da maalesef acı tecrübelerimizle yaşadık (Deprem,Sel ) gibi.

katkı sağlayacak, gerçek manada şehirde yaşayanların huzurunu, refahını artıra bilecek meseleler üzerinde durulmalı.
Hayat içinde bulunduğumuz şartlar itibari ile çalışmaya mecbur olanlar için yeterince zorlu ve yorucu.
Biraz makul olunmalı diye düşünüyorum.
Kalın sağlıcakla.

17
Ankara' lı 29 Nisan 2021 - 09:43

Evet Türkiye'de bunu kaldırabilecek kent sayısı 3. ANKARA, İZMİR VE ANTALYA. Diğerlerinin kimliği bozuldu.

A.Kemal 4 Mart 2021 - 22:20

Büyükçekmece,Silivri ilçeleri göç almaya başlarsa,
Çorlu,Çerkezköy hapı yuttu demektir.Gebze'nin durumuna düşerler.İstanbul tarafından adeta yutulurlar.Ki şimdiden oralar göç alıyor.İstanbul'un çok sayıda fabrikası mevcut oralarda.
Gebze şuanda İstanbul'a yakınlıktan kendi 400 bin,çevresiyle 800 binin üstünde.Çorlu Çerkezköy-Kapaklı nüfuslarıda Gebze'den geri kalır değil.
Dahada gider.İş sahası genişliyor.Fabrikaların bir ucu Lüleburgaz'a dayanmış.
Hatta biraz gülümsetmek isterim sizi Bulgaristan'da yakında İstanbul'dan nasibini alacak.

6
SİNAN 8 Mart 2021 - 14:47

bulgaristan biraz abartı olmuş ama yakında silivri,çatalca,büyükçekmece,beylikdüzü ve esenyurt ilçeleri istanbuldan
çorlu,marmaraereğilisi,çerkezköy tekirdağdan birleşerek büyük bir şehir yapabilir

Ankara' 28 Şubat 2021 - 16:13

Bence İstanbul'un iş imkanlarını Ankara'ya almalılar. Bence nüfusunun azalması daha iyi çünkü 1970'lerde nüfusu 1-2 milyonken İstanbul çok yaşanırdı. Ama şimdi dağ tepe ev dolmuş. Hem resmi başkent İstanbul'daki ekonomiyi alırsa gerçek başkent olur. Hem de yüzölçümü çok büyük. Bu yüzden bence ekonomiye Ankara, İstanbul'dan iyi bakar. Zaten İstanbul'daki ekonomiyi alıyorlar ama yanlış yerlere. Koca 25.600 kilometre kare Ankara varken, neden 4.000 kilometre karelik Tekirdağ ve Kocaeli'ye taşıyorlar anlamak mümkün değil. Bence devlet bu kararından hemen geri dönüp yatırımları Marmara yerine İç Anadolu'ya taşımalılar çünkü İç Anadolu'da çok çorak alan var.

23
serkan sakızlı 1 Mart 2021 - 14:45

Kesinlikle katılıyorum,orada bir devlet politikası var tüik daha bir ay önce nüfus rakamlarını açıklamasına rağmen televizyon programlarında ısrarla resmi nüfusu 20 milyon falan diye algı yaratıyorlar.Tamamen rant odaklı bir algı birçok insan bunu görüyor zaten.Ankara başkent olmasına rağmen istanbulun aldığı yatırımın 10 da birini almıyor zaten başkent istanbulmuş gibi davranılıyor ,kamu kurumlarının meclisin ankarada olması dışında başkent olmasının başka hiçbir artısı yok.Yani ankara bütün bunlara rağmen bu potansiyeli yakalamışsa gerekli yatırımları almış olsa zaten çoktan istanbulu geçerdi.Sorun bu zaten hiçbir şehrin istanbulun önüne geçmesi istenilmiyor.

Ankara' lı 2 Mart 2021 - 09:01

Marmara'nın doğasını katledip sanayi bölgesi yapma uğraşındalar ama Marmara'da doğal arazi çok. Onun yerine İç Anadolu'da koca koca ovalar var. Zaten isteseler de istemeseler de Ankara İstanbul'u 20 bilemedin 30 sene sonra geçecek çünkü zaten 5 senede nüfusu 10-11 milyona düşecek. Ankara yatırımlarda İstanbul'un 20 de birini alıyor ama yine de geçecek ve mecbur yatırımcılar yatırımın ağırlığını Ankara'ya verecek. Hem kentsel dönüşüm de yapılıyor, bu sayede de 10 sene sonra gecekondu kalmayacak eminim.

serkan sakızlı 3 Mart 2021 - 18:30

Katılıyorum ancak işte rantın istanbuldan başka merkezlere kaymaması için özel bir çaba var.Başkent ankara olmasına rağmen başkent olmanın gerektirdiği yatırımları istanbulun almasından belli.Başka hiçbir ülkede böyle bir başkent anlayışı yoktur dünyada örneği yok.Yani ülkenin yerli havayolu şirketi bile ülkenin başkentinden yurt dışına uçuş yapmıyor bunun bilinçli bir sebebi var ankarayı arka planda tutmak.

Ali 25 Şubat 2021 - 11:00

İstanbul Türkiye'nin gözbebeğidir her daim. Nüfusu azalsa da (ki ben azaldığını inanmıyorum) İstanbul taşı toprağı altın bir şehirdir. Türkiye'nin 4 büyük kenti İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa'nın toplam nüfusu 28.622.301 kişi sadece İstanbul’un nüfusu 15.462.452 kişi diğer üç büyük kentin Ankara+İzmir+Bursa toplam nüfusu 13.159.849 kişi yani üç büyük kentin toplam nüfusu İstanbul kadar değil. Bu da ilginç bir detay.

2
serkan sakızlı 28 Şubat 2021 - 03:03

İstanbul nüfusunun şişirme bir nüfus olmasından kaynaklana bilirmi bu durum nüfus dışında bütün göstergeler bu şehirlerinin 3 ünün bir istanbul etmediği gerçeğine ters.Yıllık satılan konut rakamları, sıfır ve ikinci el araç satışları hatta şu anda pandemide yapılan toplam aşı sayısı vs. bu ve buna benzer göstergeler istanbulun hiçte bu 3 şehirin toplamından büyük olduğunu göstermiyor tam tersine ankara ve izmirin toplamının istanbuldan fazla olduğunu gösteriyor.Nüfus verisi istanbul için biraz şaibeli.

SİNAN 24 Şubat 2021 - 15:04

Refah düzeyi en düşük 15 ilçenin 6'sı buradadır.
Sıralama:
Esenyurt-İstanbul
Yıldırım-Bursa
Yüreğir-Adana
Arnavutköy-İstanbul
Bağlar-Diyarbakır
Eyyübiye-Şanlıurfa
Selçuklu-Konya
Bağcılar-İstanbul
Keçiören-Ankara
Şahinbey-Gaziantep
Merkez-Batman
Sultangazi-İstanbul
Pendik-İstanbul
Sincan-Ankara
Ümraniye-İstanbul

10
A.Kemal 24 Şubat 2021 - 20:38

Refah düzeyi en yüksek,
ve 3 yıl önceki insani gelişmişlik skoru sıralaması;
01. istanbul - beşiktaş
02. istanbul - kadıköy
03. ankara - çankaya
04. istanbul - şişli
05. bursa - nilüfer
06. antalya - muratpaşa
07. izmir - karşıyaka
08. eskişehir - tepebaşı
09. istanbul - bakırköy
10. istanbul - maltepe
11. istanbul - üsküdar
12. ankara - yenimahalle
13. istanbul - sarıyer
14. izmir - konak
15. istanbul - ataşehir
16. istanbul - ümraniye
17. istanbul - beyoğlu
18. eskişehir - odunpazarı
19. kocaeli - izmit
20. izmir - bornova
21. istanbul - fatih
22. istanbul - avcılar
23. izmir - gaziemir
24. istanbul - beylikdüzü
25. ankara - keçiören
26. istanbul - tuzla
27. izmir - balçova
28. istanbul - çekmeköy
29. istanbul - başakşehir
30. samsun - atakum

Ankara' lı 28 Şubat 2021 - 15:44

Refah düzeyi en yüksek değil, en düşük ilçeleri saymış.

İzzet 21 Şubat 2021 - 17:18

Bana göre,İstanbul nüfusu azalma eğiliminde değil ama tuhaflık olduğu kesin.
Bu yıl sonunda tekrar artış olur
olmasına,ülkede ve dünyada olağanüstü bir dönemden geçiliyor.
Ülkede en çok etkilenen tabiki
İstanbul oldu.
Bu beklenen birşeydi.
Bu azalma önemsiz fakat
tersine göçmü yaşanacak,şimdiden bir sinyal vermeye başladı,yada bundan sonra ne olacak bu önemli.

2
Ilgar 18 Şubat 2021 - 20:14

Nüfus düşüşü bir illüzyondan ibaret. Pandemi nedeniyle yabancılar gitti o kadar. Yoksa yerli nüfus yine arttı ve daha da artacak. Pandemi bittikten sonra hızla 20 milyona koşan bir İstanbul göreceksiniz. Ayık olun, İstanbul'dan bahsediyoruz. Türkiye'nin tüm büyükşehirlerini bir kefeye, İstanbul'u bir kefeye koysanız yeridir.

-14
İzzet 5 Mart 2021 - 21:02

"Hafif argo"tarzınız hariç, katılıyorum.
İstanbul'da nüfus patlaması
bekleniyor.
Ama bu,pandemi,kanal istanbul,deprem öngörüleri
vs birtakım şeyler
netleştikten sonra olur.
Yani yakında.

İzzet 16 Şubat 2021 - 23:10

İstanbul'da toplu taşıma
sistemine her geçen yıl,
yeni bir hattın eklenmesini,
marmaray,metrobüs,metro,
tramvay,iett ve şehir hatlarının
entegrasyonu için yürütülen çalışmaları olumlu görüyor
ve başarılı buluyorum.
Geçmişte ve günümüzde
yapılan bu işlerde,
emeği geçenlerden
Allah razı olsun..

4
01 15 Şubat 2021 - 21:45

Türkiye'de belli başlı mega kentler var.
1) İstanbul ve çevresi (Kocaeli, Tekirdağ, Sakarya)
2) Ankara
3) İzmir (Manisa, Aydın)
4)Bursa
5) Adana (Mersin, Osmaniye, İskenderun)
6)Gaziantep (Kilis, Kahramanmaraş, Şanlıurfa)
7) Antalya (Isparta, Burdur, Muğla)
8) Konya
9) Kayseri (Nevşehir)

Bu dokuz mega yer dışında bence büyükşehir denilebilecek bir yerleşim yeri yok Türkiye'de. bu yerlerin hepsi hem sanayi, hem turizm, hem tarım olarak çok gelişmiş yerler.

-7
Metin 16 Şubat 2021 - 21:41

İstanbul,Ankara,İzmir dışında
(sizin tabirle) bir megakent
Adana-Tarsus-Mersin üçlüsü
olabilir.Bir bütünlük var,
aynı hat üstündeler,ayrıca birbirine yakınlar.
Bu üçlünün yanına Ceyhan ve çevresinide dahil edebilirmiyiz
tartışılır.
Osmaniye,Hatay ilçeleri
pek uymaz zannedersem.

33 19 Şubat 2021 - 18:35

Metin, tam aynı hatta değiller
Adana merkez Tarsus ve Mersinin daha güneyinde kalıyor.Adananın geliştiği yer batı olsa bile kuzeybatı.Orasıda tarsusun bayağı kuzeyinde kalıyor aynı hat değil.
Tarsusun 30yıllık uydu görüntülerine baktım doğuya gelişimi nerdeyse 0,
Mersin doğusuna gelişemiyor sanayi bölgesi olduğu için,Mersin gelişimi ise çok hızlı şekilde kuzeye ve batıya devam ediyor.
Aralarıda hep tarım arazisi megakent olmalarının imkanı yok.
Mersin kendinde yeter zaten,megakent olma gibi derdimiz yok.
Arkadaş Mersini adanaya katmış adana büyük algısı için ama öyle birşey yok...

34 20 Şubat 2021 - 21:14

Adana megakentse istanbul ne??
Adana megakent değildir,büyükşehirdir ama şehirleşme ve görünüş olarak büyükşehir bile değil

01 10 Ağustos 2021 - 09:04

Sevgili 34 rumuzlu arkadaşım,

Megakentten kastım büyük yerleşim yerleri. Bu saydığım 9 büyük yerler ülke nüfusunun %80'inden fazlasını oluşturuyor diye tahmin ediyorum.

Adana, Mersin, Osmaniye ve İskenderun'un toplam nüfusları neredeyse Ankara kadar oluyor. Adana'dan en fazla 1 saat 15 dakikada dediğim yerlere varabiliyorsunuz. Yani bu bölge de büyük bir yerleşim yeri. Antalya, Bursa, Gaziantep kadar yatırım alsak şu anda bu bölge çok gelişmiş olurdu. Adana - Tarsus - Mersin hattı birleşir ve tek bir şehir gibi olurdu. Yatırım olmamasına ve doğudan çok fazla vasıfsız göç alınmasına rağmen Çukurova tek başına ayakta duruyor.

Metin 12 Şubat 2021 - 18:56

30-40 sene önce,
bizim çocukluğumuzda İstanbul'dan gelenler"orda yaşanmaz,herşey sorun,hayat zor,kalabalık,trafik vs"derlerdi.
İstanbul'a giden çoğu insanda
kısa zaman sonra,
memlekete geri dönerdi.
O zamanlar İstanbul nüfusu
herhalde 6-7 milyondu.
Yıllar geçti ben vatani görevimi
( ilk defa göreceğim),İstanbul'da yaptım.
İnsanlar yine aynı konularla ilgili İstanbul'dan şikayet ediyordu.Ama nüfusta
10 milyona dayanmıştı.
Aradan yıllar geçti şimdi
İstanbul yine aynı durumda,
insanların şikayet ettiği, sevmediği,kaçmak istediği bir şehir.
şuan ki nüfusta ortada.

3
serkan sakızlı 16 Şubat 2021 - 20:17

İstanbul için sözü edilen nüfus rakamları zaten şaibeli 1927 den bu yana yapılan sayımları dikkatlice incelerseniz istanbulun belli dönemlerde ülke nüfusundan fazla nüfus artışı yaşadığı görülmektedir.İstanbulun rantabl özelliğini kaybetmemesi ve yeni çekim merkezlerinin ön plan çıkmaması açısından devlet politikası olarak uygulanmaktadır.Bu anlamda tespitiniz doğru istanbul uzun zamandır göç veriyor ancak rakamlar ile algı yaratılıyor.

SİNAN 24 Şubat 2021 - 09:50

Aslında İstanbul çeşit çeşit farklı yerlerin olduğu bir yer
Trafik sorunu her yerde var ama silivri veya sarıyerde yaşıyorsan trafikte çok az beklersin
Belki bazı istisnalar olabilir örn sarıyerde boğaz tarafı haftasonu gelenlerden dolayı trafik korkunç
Kadıköy,Şişli,Beşiktaş,Bakırköy,Büyükçekmece,Adalar,Sarıyer,Çatalca,Silivri,Ataşehir refah düzeyi yüksek ilçelerimiz.
Beyoğlu,Fatih,Bayrampaşa,Zeytinburnu,Kartal,Üsküdar,Eyüp,Çekmeköy'de refah düzeyi biraz daha az.
Şile,Beykoz,Bahçelievler,Küçükçekmece,Avcılar,Beylikdüzü gibi yerlerde aynı oranda
Esenyurt,Başakşehir,Pendik,Arnavutköy,Bağcılar,Esenler,Güngören,Sultangazi,Sultanbeyli,Sancaktepe,GOP gibi yerlerden bahsedersen gerçekten varoş ve yaşanılamaz ilçeler

34 10 Şubat 2021 - 18:52

Bence bu nüfus düşüşü kalıcı olacaktır.
Artık yeni cazibe merkezleri var.
İzmir,Ankara,Bursa gibi kentleri saymama gerek yok zaten.
Antalya ve Mersinde çok göç alıyorlar cazibe merkezi olmuşlar.
Adana,Gaziantep,Konya,Kocaeli gibi şehirlerde iyi bir sanayi kentleri.
Hatay ve diyarbakırda kendi çaplarında cazibe merkezleri.
Bu şehirlerin istanbuldan eksiği yok fazlası var.Çünkü istanbul yaşanmaz bi yer oldu her konudan.Bende kaçıçağım inşallah

11
Ekonomi 10 Şubat 2021 - 13:50

Ekonomik küçülme arttıkça büyükşehirlerden Anadolu'ya göç artarak devam ediyor. Şu an bir memur, emekli veya orta gelirli birinin İstanbul'da yaşaması hem zor hem de anlamsız, daha az gelirle Anadolu'da çok daha yüksek standartlarda yaşama imkanı varken. Pandemi geçse bile ekonomik ve sosyal etkileri yıllarca devam edecek gibi görünüyor. Bu sayede birkaç metropole sıkışmış milyonlar tekrar Anadolu'ya göç edecek ve daha dengeli bir nüfus yapımız olacak. Halihazırda 1 yılı geçen pandemi etkilerinin bir kaç yıl daha sürmesi durumunda bu tersine göç kalıcı olabilir.

10
01 6 Şubat 2021 - 22:01

Tüm iş imkanları İstanbul'da olmasa Türkiye daha güçlü bir hal alır. İş imkanları Sivas, Kayseri, Samsun, Denizli, Afyon, Malatya gibi orta büyüklükteki şehirlere kaydırılsa hem oralar da gelişir hem İstanbul sakinleşir. İstanbul'a her gittiğimde kalabalıktan içim sıkışıyor.

26
34 6 Şubat 2021 - 15:07

İstanbul kapasitesinin sınırlarını zorluyor şuanda ve şehrin 39 ilçesinden 30-35 tanesi gecekondu ilçesi. Zaten kapasitesi dolduğu için nüfusu azaldı. Pandemi de buna büyük bir etken. Yorumlarda Silivri-Çatalca arası 6-7 milyonluk bir yer var diyorlar ama orası ormanlık alan. Olası bir depremde orası tamamen yıkılır. Bu yüzden orayı kullanmıyorlar. Bir de İstanbul yaşanacak yer değil ama gezilip görülmesi gereken bir yerdir. Topkapı Sarayı, Kapalı Çarşı ve daha bir çok yer gezilmelidir.

26
Veysel 6 Şubat 2021 - 10:48

İstanbuldaki fabrika,OSB vs. şeyler Anadolunun önemli illerine taşınmalı eger deprem olursa İstanbul biter bu yuzden Turkiyede biter..

20
Metin 8 Şubat 2021 - 17:24

Zaten şuan İstanbul'da OSB nerede kaldıki.İki veya bilemedin üç OSB kaldı. Bunlarıda dışarı çıkartacaklar.Fabrika yoğunluğu Gebze,
ve Çorlu civarında.Buralarda İstanbul'a bağlı gibiler.

34_<3<3<3 6 Şubat 2021 - 10:40

İstanbul nüfus kaybetmeye başladı artık şehir yükü kaldıramaz hale geldi Altyapı çok sıkıntılı deprem riski var..

12
Metin 5 Şubat 2021 - 20:14

Önümüzdeki 25 yıl nüfusta İstanbul'a yaklaşmak zor görünüyor.
Son 20 yılda ilk kez veya
ikinci defa bir önceki
sayıma göre eksilme olmuş,
ancak takip eden yıllarda artış
büyük olmuş.

7
serkan 4 Şubat 2021 - 20:30

istanbulun nüfusu her sene dahada azalacak zaten biraz şişirme bir nüfusu vardı.Ama öncedende dediğimiz gibi potansiyelini tamamladı.Artık farklı çekim noktaları ön plana çıkmaya başladı başta ankara ve izmir olmak üzere nüfus bursa antalya konya gibi illere kayacaktır.İstanbul 10-15 yıl içerisinde nüfusunun büyük bir bölümünü kaybedecektir.

13
RR 4 Şubat 2021 - 15:50

İstanbul nüfusu belli bir zamandan sonra sürekli düşecek. Ya da artmayacak. Bu çok belli.
Çevremde birsürü insan 2-3 yıldır, memleketine göçüyor. Bunlara bende katılacağım. Yaklaşık 2 yıl içinde, İstanbul'dan memlekete döneceğiz. İstanbul'un eski hali kalmadı artık. İnsan gece dolaşmaya korkuyor. Kimin kim olduğu belli değil.
Trafiği şusu busu.

İlerleyen dönemlerin yıldızı olacak iller, 1.5-2 milyon şimdi.

21
34 4 Şubat 2021 - 15:13

İstanbul nüfusu uzun yıllar sonra azalışa geçmiş. Şaşırdım doğrusu

17
Nüfusçu 4 Şubat 2021 - 10:17

İstanbul nüfusu TÜİk verilerine göre 56bin azalmıştır. İstanbul artık maksimum kapasitesine ulaşmıştır. Anadolu nüfusunda artış bekliyoruz.

21
01 3 Ocak 2021 - 16:48

İstanbul'da yaşamak akıl işi değil.
İstanbul'daki neredeyse tüm imkanlar İzmir, Adana, Bursa, Mersin, Antalya gibi büyükşehirlerde mevcutken ve bu büyükşehirler çok çok daha ucuz, yaşamaya elverişli iken İstanbul gereksiz pahalıdır.

Bu büyükşehirlerde ortalama bir 3+1 daire fiyatına, İstanbul'da bodrum kat bir 1+1 ancak alınabilmekte.
Kiralar yine uçuk.

İstanbul eskisi kadar hızlı büyümeyecektir.
Doyum noktasına ulaştığını düşünüyorum. Ki 2018 ve 2019'da göç veren iller kervanına katılmıştı sanırım.

Ama bu demek değil ki Ankara İstanbul'a yetişebilir. Asla.
Ankara'yı çok daha düzenli, güvenli, yaşanabilir bir kent olarak görsem de Ankara'nın ulaşabileceği nokta da bellidir. İstanbul'dan ziyade İzmir'e daha yakın bir konumdadır Ankara kıyas etmek gerekirse.

Türkiye içindeki konumunun değişeceğini veya hiçbir kentin kendisine rakip olabileceğini düşünmüyorum.

Ama artık şu pahalılığı ile daha fazla büyüyemez, göç vermeye devam eder.

Aslında pahalılık nedeni de arz-talep ilişkisi kaynaklı.
Beylikdüzü gelişirken nispeten ucuzdu.

Şu an ise Esenyurt yeni gelişim alanı olsa da, birtakım nedenlerden ötürü cazibe merkezi olamamış durumda.
Bunun sonucunda İstanbul'da orta kesime hitap eden pek bir semt ve ilçe kalmadı maalesef.

14
01 6 Ocak 2021 - 19:33

Ankara'yı İstanbul ile yakın görüp yazma gereği duymamıştım. Ki ülkenin başkenti olarak bir zahmet imkanlar olsun.
Kısacası önyargı kaynaklı bir durum yoktu.

Asıl bu sizde İstanbul'a karşı bir altta kalma psikolojisi olduğunu gösterir.

Ankara'ya önyargım olsa Ankara'yı çok daha düzenli, güvenli, yaşanabilir bir kent olarak gördüğümü dile getirmezdim.

Çok yazık.

Asdsa 5 Şubat 2021 - 12:43

İzmir ve Antalya İstanbul'dan daha pahalı şehirler emin olun.

serkan 5 Aralık 2020 - 16:55

İstanbul artık tükenmişlik sendromu yaşayan bir şehir il sınırları tepeleme dolmuş ve ilerleyecek başka bir yerleşim alanı kalmamıştır.Ankara bu konuda çok daha şanslıdır şehir gelişmeye ve genişlemeye çok daha müsait olup potansiyeli çok güçlüdür yakın bir gelecekte istanbul ile ankara arasında çok büyük bir nüfus farklı kalmayacağı kanaatindeyim.Satılan ev araç sayıları bu durumu teyit ediyor istanbulun nüfusu ankaranın 3 katına yakın görünsede araç ve ev satış oranları 2 katı oranında bile değil.

17
Ülke 9 Aralık 2020 - 17:33

Genişleyecek daha birçok alan var. En batıda silivri ve civarına kadar, kuzeyde havalimanına kadar. Anadolufeneri'nin doğusundan, modaya kadar yer var daha

Arıza 18 Aralık 2020 - 01:51

Ankara'nın İstanbul olması imkansız. Ankara devlet desteği ile bir yere geldi. Ülke ekonomisi özel sektör ağırlıklı. Özel sektörün yarısı da İstanbul'da. Ankara'nın potansiyeli nedir sanayide yok, turizm de yok en hızlı büyüyen sektörler bunlar. Yoksa ülkenin başkenti tabi çok gelişmiş bir şehir olsun isterim. Lakin İstanbul'un kulvarı farklı.

Faruk 1 Ocak 2021 - 16:21

Bende İstanbul'un birgün artık biteceğini,Ankara'nın İstanbul'a yetişebileceğini,İstanbul'da yerleşim alanı kalmadığını düşünüyordum.Ama öyle değilmiş.Çatalca,Silivri bölgesinde en az 6-7 milyonun yaşayabileceği bir bölge var.
Bir araştırma yapınca Kanal İstanbul'un neden ısrarla hayata geçirilmek istediğinide
görebiliyorsunuz.Kanal İstanbul tamda bu bölgeyle bağlantı olacak.

Konyalı 6 Şubat 2021 - 10:43

İstanbuldaki insanlar Konyaya göç etse güzel olur Konyanin topraği bereketli ve dümdüz oldugu icin kentlesmesi harika ve is imkani cok

Ankara' lı 11 Şubat 2021 - 09:05

Yahu ben İstanbul'u gezerek konuşuyorum. O sizin yaşam alanı ormanın içi. Evet 6-7 milyon insan sığar ama İstanbul'un daha fazla gecekonduya ihtiyacı yok. Toprağı yumuşak. Olası bir depremde ilk yıkılan yer olur. Bu yüzden kullanmıyorlar.

Ankara' lı 20 Şubat 2021 - 16:10

Sayın Arıza nasıl Ankara sanayide yok? Ostim ve Osb-Törekent taraflarındaki sanayiyi de mi bilmiyorsun? Oradaki sanayi Kocaeli kadar neredeyse. Ya da tarım, Türkiye'deki 4. büyük tarım markası Ankara. Ya da turizm, milyon tane turistik yer var. Örnek: Anıtkabir, Ankara Kalesi. Anıtkabir'e 29 Ekim 2019'da 1.000.000 kişi gelmiş. Yani bir Denizli kadar turizmi var. Hem İstanbul artık 20 sene sonra dünya kenti olmaz artık. Tüm sanayisi Çorlu ve Gebze civarında.

Orhan 30 Kasım 2020 - 12:07

İstanbul'un etki alanı olarak gerçek nüfusu Lüleburgaz, Çorlu, Çerkezköy, Silivri, İstanbul, Gebze, İzmit, Adapazarı hattı nüfusları toplamıdır bence. Buna eski ilçesi Yalova ile Karamürsel, Gölcük hattını da ekleyebiliriz. Yeni köprü ve hızlı şehirleşme etkisi ile Bursa İstanbul birleşmesi de pek uzak değil maalesef.

Bu sonuçlara göre 19 Milyon artı kaçak nüfus (Suriye, Senegal, Ermenistan, Nijerya, Afganistan, Türkistan vs) yani 20 milyon civarında nüfus rahatlıkla barınıyor.

Bursa İstanbul birleşmesi de birkaç yıl içinde 25 Milyonluk DEV birliktelik 2030 yılına kalmaz gibi.

süleyman 28 Kasım 2020 - 18:55

İstanbul'un nüfusunun 20 milyon olması çok uzun sürmez.Avrupa yakasında nüfus patlaması olacağı belli.Bu nüfus patlaması Başakşehir'i içine alıp,Esenyurt,Beylikdüzü,Çatalca tarafı, Büyükçekmece ve Silivriye kadar yayılır.Anadolu yakası 6.5 milyon Avrupa yakası 13.5 milyon olur.Bu nüfus 3-5 yıl içinde olur.

ayhan 14 Ekim 2020 - 18:43

2020 yılında pandemi nedeniyle İstanbul nüfusu bırakın artmayı azalabilir işssizlik ve üniversitelerin açılmaması dolayı büyük bir nüfus memleketine döndü ayrıca geçen yıl 597 bin yabancının en az 100 bini ülkelerine döndü bu yüzden cumhuriyet tarihinde ilk defa İstanbul nüfusu azalır kanaatindeyim

20
Erzurumlu 11 Kasım 2020 - 20:33

Senin dediğin imkansız istanbul en az 500 bin artacak

serkan sakızlı 13 Aralık 2020 - 13:24

500 bin falan artmaz zaten son nüfus artış rakamıda şaibeli max artıl 250 bin civarı olur ankara da aynı şekilde 250 bin civarı artar.

Ankara' lı 3 Nisan 2021 - 14:21

Hani Ankara ve İstanbul 250.000 artacaktı. Ankara normalde 100.000 artıyor pandemide ekonomi yokken nasıl 250.000 artacaktı zaten. İstanbul zaten 20 yılda nüfusu 4.000.000'a düşecek. Ankara da İstanbul'u geçecek. Er ya da geç resmi başkenti gerçek başkent yapmak zorunda kalacaklar.

Numan 5 Eylül 2020 - 13:27

1,5 ay boyunca Doğu Anadolu,İç Anadolu ve Ege'de olmak üzere birçok şehirde bulundum.Heryerde,her Allah'ın günü mutlaka İstanbul'la ilgili bir muhabbete bir konuya tanıklık ettim.Ya bir çay kahve içerken bir ortamda kulak misafiri oluyorsunuz,yada çarşıda pazarda ve heryerde bir
İstanbul mevzusu mutlaka duyuyorsunuz.Ülkemizde nereye
gidersek gidelim İstanbul müşterek konu.Bu durum benim ilgimi çekmişti.

5
Serencam 5 Eylül 2020 - 22:29

Bu istanbulun, ülkemiz için çok önemli bir şehir olmasından kaynaklı. Ve hâlâ başkent olarak kabul ediliyor, gayrıresmi. Ülkenin kalbi orası, merkezi.

A.Kemal 16 Ağustos 2020 - 14:28

Esenyurt,Avcılar,Beylikdüzü,
Büyükçekmece bunların oluşturduğu bölge gelecekte İstanbul'un yükünü çeker.
Esenyurt şimdiden 1 milyon nüfusu görmüş durumda.Avrupa yakasının konut ve nüfus yoğunluğunu büyük ölçüde bu bölge alır.Anadolu yakasında durum farklı çünkü yer kalmadı.Gebze Çayırova adeta
İstanbul'un semtleri olmuş.Hiç boş alan yok.Sadece Tuzla piyade okulunun arazisi var.

1
Cenk 3 Temmuz 2020 - 22:18

Seneye için tahminim
Toplam:16 milyon 100 bin
Pendik:1 milyon 20 bin
Esenyurt:990 bin
Küçükçekmece:800 bin
Bağcılar:710 bin
Sultangazi:680 bin
Başakşehir:670 bin
Ümraniye:640 bin
Üsküdar:600 bin
Bahçelievler:600 bin
Maltepe:570 bin
Fatih:570 bin
Kadıköy:560 bin
Gaziosmanpaşa:550 bin
Avcılar:540 bin
Şişli:490 bin

Aynı zamanda Zeytinburnu,Kağıthane,Bağcılar,Ümraniye,Esenler,Bayrampaşa,Eyüpsultan,Sarıyer,Bakırköy,Çekmeköy,Beşiktaş,Kartal,Sancaktepe,Sultanbeyli ve Ataşehir ilçelerinde nüfusun azalması bekleniyor

-16
Bursa 6 Haziran 2020 - 21:39

İstanbul bu ülkenin en büyük ve gelişmiş ilidir, kalabalık olabilir, gelir düzeyi düşük olanlar için güzel olmayabilir fakat İstanbul'un kötü olduğu anlamına gelmez bu ülkenin en güzel şehri istanbuldur.

4
Esat 6 Temmuz 2020 - 16:57

Doğal güzelliği ile Türk Rivierası unvanını almış bölgemiz varken istanbul en güzel olamaz.
Bu bölge İzmir Çeşmeden başlayıp Muğla ve Antalya kıyılarının tamamını oluşturan bölge.

Tarafsız 28 Mayıs 2020 - 01:24

istanbul düzensiz bir şehirdir.SIVAS,YOZGAT,TOKAT bu iller gelecekte nüfusu artacak iller arasındadır planlı ve düzenli bir şekilde ilerliyorlar.

-6
Serdar 9 Haziran 2020 - 22:19

Aynen kardesim katılıyorum özellikle Sivas düzenli tertıplı sekılde buyuyor özellikle Sivas merkez düzenli olrak imar yapısı cok gzl oluyor site alanlar 12 - 20 kat arası duzenlı harika evler yollar genıs genıs dogukent kılavuz tuzlugol yenişehir eğriköprü yeni hastanenin cevresı ve. Cevre yolu sehıre karıstı zaten doldu yeni bi çevre yolu yapılcak Kuzey cevre yolu gercektn gelişen buyuyen bi Sivas var ama ilcelerımıx sarkısla Gemerek zara bunlar harıc dıgerlerı kucuk ve gelısemıyor

Deniz 3 Temmuz 2020 - 21:48

Yozgat ve Tokat ciddi oranda göç veriyor.Sivas’ta nüfus artmaya başladı ama güzel binalardan çok maddi imkanı düşük insanların yaşadığı gecekondular bulunmakta.Başka ilçeleri zaten göç veriyor bu şekilde Merkez’in nüfusu artıyor ve halk fazlasıyla dinci.Sivas Merkez’e geliyorsanız hemen geri dönün çok kalabalık ve varoş

Ömer 30 Ağustos 2020 - 17:16

Arkadaş "İstanbul düzensiz bir şehir"demiş sonrada
Sivas,Yozgat,Tokat düzenli şehirlerimizdir diye eklemiş.Oralar tabi temiz düzenli Anadolu şehirleri.
İyide arkadaş İstanbul'la başlayıp,Londra,Tokyo,
Newyork,Moskova falan kentleri sıralasaydınız anlardık.Derdikki İstanbul gibi onlarda megakent ve dünya devleri ama daha belki planlılar falan.
16 milyonluk ülke gibi devlet gibi bir İstanbul düzenli planlı vs.istenilen seviyede olması bence kolay iş değil.Sıraladığınız masum temiz küçük Anadolu kentlerimize sözüm olamaz.
Planlı düzenlidirler tabi.

Arıza 18 Aralık 2020 - 01:55

Sivas, Yozgat ve Tokat'ın nüfusu niye artsın. Çalışacak alan mı var da insanlar gitsin? Hep yaşlılar kaldı o illerde göç vere vere. Artmayı bırak hep azalacak. Bir sürü arkadaşım var Sivaslı, Tokatlı. Büyükleri gidiyordu memleketlerine bayramdan bayrama. Çocukları memleketlerini bile görmemiş çoğunun.

Sssldöföf 27 Mayıs 2020 - 01:44

İstabul 1990 dan sonra göç vermeye başladı sadece doğumdan nufusu yukseliyor başkent Ankara 20 yıl sonra İstanbulu geçecek görun bak

12
Arıza 18 Aralık 2020 - 01:56

Ankara'nın İstanbul'u geçmesi hayal. Söylediklerini destekleyen hiçbir veri yok. İstanbul'un 30 yılda nüfusu 2,5 kattan fazla artmış. Ankara'nın 2 kat. Son yıllarda da İstanbul'un artışı daha yüksek. Hem miktar, hem oran olarak.

Çerkes 25 Mayıs 2020 - 06:19

İstanbul artık göç veriyor.
Nüfus artışına aldanmayın doğumlardan kaynaklı. Ülkenin yeni çekim merkezleri Kocaeli Tekirdağ Yalova Antalya Muğla.

15
Başkentli 26 Mayıs 2020 - 23:26

Hepsine katılıyorum. Ilave olarak başkent ankara ve güneydoğudan gaziantepi de ekleyebiliriz

Halil 26 Kasım 2020 - 18:55

Arkadaşlar,herhangibir yerin çekim merkezi olması İstanbul'un nüfus artışını etkilemez.Keşke dediğiniz gibi
olsa ama öyle olmuyor.İstanbul hem ülkemizde her alanda merkez,hemde uluslararası bir kimliği var.

Serdar 21 Mayıs 2020 - 10:48

Bence İstanbul'da diğer Avrupa ülkeleri kıyaslayın öle İzmir Antalya felan İstanbul'un ilçesi olur anca yanindan gecemez İstanbul başka bı yerdir öle kiyaslanamaz

-1
Quality 23 Mayıs 2020 - 23:09

İstanbulun dengi olan şehirler

1. Moskova
2. Londra
3. Berlin
4. Paris
5. Xian
6. Bangkok
7. Los Angeles vs. vs. (Şehir sıraları karışıktır)

Başkentli 26 Mayıs 2020 - 23:28

İstanbul bu şehirlerin dengi olamaz. Herşey nüfus değil.
Istanbulun uydu görüntüsüne bakın karınca yuvasından farksız.
Birde dengi dediğiniz şehirlere bakın ne kadar planlı bir şehir yapılanması var. Aradaki fark uydudan çok net anlaşılıyor.

Deniz 15 Haziran 2020 - 23:04

İstanbul alfa kent kategorisindedir.Bunların bir kısmı ile aynı bir kısmı İstanbul'un altındadır.Ama Londra bildiğim kadar alfa + kategorisinde.Megapol
olarakta
Londra ,Paris,Moskova dengi olabilir.Ancak nüfusta İstanbul
büyük.

Kadir 21 Mayıs 2020 - 09:09

Ben doğuluyum.Şunu söylemek istiyorum.Hıç boşuna İstanbul'la ilgili kıskançlığa kapılmayın.
Bizim ülkemizde hiçbir memleket
İstanbul'un dişinin kovuğuna yetmez.İstanbul'un ülkemizle rekabeti zaten yok.Rekabeti dünyayla kardeşliklerim.Siz bu işlerden çok anlamıyor olabilirsiniz.Bir gün helikopterle İstanbul semalarında uçmak nasip olsun.Korkudan feleğiniz şaşar vallahi.Başı sonu belli olmayan bir devasa şehir.
Allah'ım her türlü bela ve felaketlerden muhafaza etsin İstanbul'u..

9
Başkentli 26 Mayıs 2020 - 23:29

Sanırsın hiç istanbul semalarında uçmadık. Evet istanbul kalabalık ama çok plansız. Karınca yuvası.

Arıza 18 Aralık 2020 - 01:59

Katılıyorum hiçbir memleketin ulaşamayacağı klasmandadır İstanbul. Çarpık kentleşme falan bunu değiştirmez. Tarih, coğrafi konum vs açık ara öndedir hatta. Ankara başkent ama Cumhuriyet tarihi dışında İzmir falan gelir 2. sırada.

İstanbul 20 Mayıs 2020 - 20:43

İstanbul kozmopolit bi şehirdir!

-7
Ee 20 Mayıs 2020 - 21:40

Evet, kime bu sitem? Sitem değilse niçin ünlem?

Kemal 14 Mayıs 2020 - 11:42

İstanbul olmasa Türkiye ne olurdu acaba.En başta dünyada hiç kimsenin bilmediği bir ülke gibi olurduk bu kesin.
Bir dünya metropolü olarak ülkemizi uluslararası temsil eden
bir devasa kent.Ülkedeki herşeyin merkezi.Bankaciliktan ulusal marketçiliğe kadar her alanda Türkiye'nin merkezi.ulusal ve uluslararası markaların Türkiye'deki ticari her faaliyetinin merkezi olan,ekonominin kalbi beyni,her türlü taşımacılıkta hava,kara,deniz,raylı sistem,karayolu ülkenin can damarı.Nüfusuyla,büyüklüğüyle,
tarihiyle,her devirde her şartta rakipsiz ve öncü İstanbul..

5
Abartıekibi 19 Mayıs 2020 - 01:29

İstanbul mükemmel ötesi güzellikte ve gelişmişlikte diye Türkiye çok ileri bir konumda değil. Türkiye kendini ileriye taşıyabildi diye İstanbul gelişti, geliştikçe de her türlü güzelliği tamamen yitip gitti. Lütfen İstanbul'u övüp durmayın. Tavuk yumurtadan çıkmıyor, yumurta tavuktan çıkıyor.

Kemal 20 Mayıs 2020 - 21:47

"Abartıekibi" adlı arkadaş İstanbul'la ilgili neden böyle şeyler yazdım biliyormusun.
İnsanlar kendi memleketlerizi övme ve abartma derdinde.Ama ben İstanbul'lu olmadığım halde gerçekleri söylemek durumunda kaldım.Bunlar gerçeklerdir.
Az bile yazdım.Asıl gerçekleri yazsam buraya zaten sığmaz.

Serdar 1 Mayıs 2020 - 03:40

Artık İstanbul doldu yavaş yavaş insanlar memleketlerine donseler çok iyi olacak en azından göç veren iller biraz olsun toparlar ve gelisir

8
Arıza 18 Aralık 2020 - 02:03

Zannetmiyorum iş imkanları yayılmadıkça bir değişme olmaz. Hem büyükşehirde yaşam kurdu insanlar. 2.-3. kuşaklar var artık yetişkin olarak. İstanbul'a alışmış insan İstanbul'dan gidip bırak 100-200 binlik şehirlere 1 milyonluk şehirlere bile yerleşmez. Çevremden biliyorum yaşlılar dönmek istiyorlar ama çocuk-torun deyip bırakıp gidemiyorlar. Anadolu'daki köylerine şehirlerine gidip kalan 100 kişiden 1 kişi ancak vardır.

Harun 18 Nisan 2020 - 16:50

İstanbul tarihiyle doğal güzellikleriyle iş ve diğer yaşam imkanlarıyla güzel bir şehir lâkin en önemli sorun herkesçe malum aşırı nüfustur.Hayat sartları insanları mecbur İstanbula çekiyor.Diğer şehirlere yatırım yapılarak İstanbulun sıkıntısı hafifletilmesi gerekir.

7
ali 16 Nisan 2020 - 20:39

İstanbul metropolitan alanı çok büyüdü artık doğuda il sınırları dışında Gebze'de bu metropolitan alanın bir parçası batıda silivriye dayandı kentsel alan bence Tekirdağ ve Kocaeli'yle birlikte yeni bir belediye yönetimi olabilir çünkü bu iki vilayettin kentsel alanı Istanbul metropolitan alanıyla birleşti artık

12
İsthat 13 Nisan 2020 - 14:02

Hatay’ın yüzölçümünden biraz daha küçüktür

2
Ali Rıza 22 Nisan 2020 - 11:19

il haritasına takılmayın.İl haritası dağları ovaları tarlaları herşeyiyle ilin sınırlarını gösterir.Uydudan kent görünümlerine bakalım.İstanbul
korkunç bir büyüklükte karşımıza çıkıyor.

Ali 11 Nisan 2020 - 21:29

Sadece nüfus bakımından çok büyük değil İstanbul.Tek parça il merkez yerleşim alanı olarakta çok büyük.Arnavutköy,Silivri,Şile Çatalca ve Adalar'ı katmadan
(Arnavutköy tartışılır) geri kalan yerleşim yerlerinin görünümünü haritalarda bire bir ölçekte başka bir şehirle kıyaslayın.O zaman ne kadar büyük bir şehir olduğunu net görürüz.İstanbul'un özelliği kendi il haritası içerisinde kapladığı yerleşim alanının çok büyük olmasıdır.
Şöyleki;mesela Ankara veya Konya il merkezini birebir ölçekle İstanbul'un üzerine getirirsek Ankara,Anadolu yakasını dahi dolduramaz.Konya ise sadece Esenyurt'un olduğu bölgeyi doldurabilir.

1
Serkan Sakizli 9 Ekim 2022 - 23:22

Ankara istanbulun her iki yakasindanda buyuktur sehir merkezi olarak google earth de birebir olcekleme ile bakabilirsiniz.Yalan yanlis bilgiler vermeyin m2 km2 gibi kavramlar var bakin ve ogrenin ;)

Ysu 19 Mart 2020 - 22:25

İstanbulun gidişatı iyi değil burda yaşanılmaz artık

13
Ysu 19 Mart 2020 - 22:21

Arkadaşlar doğma büyüme istanbulluyum.20 yaşındayım ve istanbulu hiç sevmedim sevemedim ataşehirde yaşıyorum.istanbulun bir çok yerine gittim gezdim bu şehirden bunaldım artık keşke istanbulda yaşasaydım demeyin.hatta sevinin ama paran varsa zenginsen istanbul çok güzel şehir olur.ama paran yoksa istanbulda boğulursunuz.

16
Balıkesirliler 15 Mart 2020 - 00:31

Arkadaşlar boş lafa gerek yok istanbul ülkeyi sırtında taşıyacak kadar gelişmiş değil nüfus yoğunluğuna gelince istanbulda 3 000 000 sivaslı 2 700 000 karadenizli 100 000 balıkesirli yaşıyo yani düşünücek olursak kendi nüfusu kaldığında bursa antalya adana gibi sağdece büyük şehir kalır hatırlatayım dedim saygılarla

2
sadi 23 Mart 2020 - 00:19

Bilgiler yanlış.3 milyon sivaslı nedir sayın abim.şöyle diyebilirdiniz;bazı bölgelerden yoğun göç almış.Sonra onları çıksan Bursa Antalya Adana kadarda nasıl kalacak abi.1 milyon değil 5 milyon değil nüfus.Ülke gibi nerdeyse 16 milyon.çok büyük bir kent bunu kabul etmeliyiz.saygılar..


Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..