Konya Nüfusu

KONYA Nüfus: 2.232.374
%1,21

Konya nüfusu bir önceki yıla göre 26.765 artmıştır.

Konya nüfusu 2019 yılına göre 2.232.374'dir.

Bu nüfus, 1.108.968 erkek ve 1.123.406 kadından oluşmaktadır.
Yüzde olarak ise: %49,68 erkek, %50,32 kadındır.


Konya Nüfus Yoğunluğu

Yüzölçümü 41.001 km2 olan Konya ilinde kilometrekareye 54 insan düşmektedir. Konya nüfus yoğunluğu 54/km2'dir.

Konya Nüfusu 2020

Konya 2020 nüfusu, tahmini verilere göre 2.249.117.
Bu nüfus verisi, eski yıllarıdaki nüfus artış hızlarına göre tahmini hesaplanmıştır. Konya 2020 resmi nüfus bilgileri 2021 yılının başında açıklanacaktır.

Konya

Yıllara Göre Konya Nüfusu

YılKonya NüfusuErkek NüfusuKadın Nüfusu
20192.232.3741.108.9681.123.406
20182.205.6091.094.4411.111.168
20172.180.1491.081.7181.098.431
20162.161.3031.073.6311.087.672
20152.130.5441.056.5401.074.004
20142.108.8081.046.1821.062.626
20132.079.2251.031.5631.047.662
20122.052.2811.014.2921.037.989
20112.038.5551.009.8551.028.700
20102.013.845996.1571.017.688
20091.992.675985.4381.007.237
20081.969.868974.700995.168
20071.959.082968.666990.416

Konya Nüfusu Yıllara Göre Artış Grafiği

Konya Nüfus Grafiği

Konya Nüfus Artış Hızı

YılKonya NüfusuArtış Hızı
20081.969.868% 0.55
20091.992.675% 1.16
20102.013.845% 1.06
20112.038.555% 1.23
20122.052.281% 0.67
20132.079.225% 1.31
20142.108.808% 1.42
20152.130.544% 1.03
20162.161.303% 1.44
20172.180.149% 0.87
20182.205.609% 1.17
20192.232.374% 1.21

Yıllara Göre Konya Nüfus Yoğunluğu

Kilometrekareye düşen insan sayısı. Konya yüzölçümü 41.001 km2.

YılKonya NüfusuNüfus Yoğunluğu
20192.232.37454 /km2
20182.205.60954 /km2
20172.180.14953 /km2
20162.161.30353 /km2
20152.130.54452 /km2
20142.108.80851 /km2
20132.079.22551 /km2
20122.052.28150 /km2
20112.038.55550 /km2
20102.013.84549 /km2
20091.992.67549 /km2
20081.969.86848 /km2
20071.959.08248 /km2

İlçelere Göre Konya Nüfusu

Yılİlçeİlçe NüfusuErkek NüfusuKadın NüfusuNüfus Yüzdesi
2019Selçuklu662.808326.077336.731% 29,69
2019Meram344.546170.595173.951% 15,43
2019Karatay338.976170.440168.536% 15,18
2019Ereğli146.99873.75073.248% 6,58
2019Akşehir93.88545.93447.951% 4,21
2019Beyşehir74.46937.13337.336% 3,34
2019Çumra67.28233.73433.548% 3,01
2019Seydişehir64.82232.62932.193% 2,90
2019Ilgın54.22826.75827.470% 2,43
2019Cihanbeyli51.74825.85125.897% 2,32
2019Kulu50.82525.28025.545% 2,28
2019Karapınar49.97825.39824.580% 2,24
2019Kadınhanı32.14416.21715.927% 1,44
2019Sarayönü27.02613.50213.524% 1,21
2019Bozkır25.89412.59613.298% 1,16
2019Yunak21.97211.00810.964% 0,98
2019Doğanhisar15.8107.6208.190% 0,71
2019Hüyük15.6527.6338.019% 0,70
2019Altınekin14.3517.2807.071% 0,64
2019Hadim12.0156.0185.997% 0,54
2019Çeltik9.7134.9514.762% 0,44
2019Güneysınır9.2884.6884.600% 0,42
2019Emirgazi8.5354.3354.200% 0,38
2019Tuzlukçu6.5293.1973.332% 0,29
2019Taşkent6.2963.1783.118% 0,28
2019Derebucak6.0313.0263.005% 0,27
2019Akören5.8382.9312.907% 0,26
2019Ahırlı4.7532.3292.424% 0,21
2019Derbent4.2672.0692.198% 0,19
2019Halkapınar4.0662.0142.052% 0,18
2019Yalıhüyük1.629797832% 0,07
Konya ilçeleri ayrıntılı nüfus bilgileri

Konya Nüfusunun Yaş Gruplarına Göre Dağılımı

YılYaş GrubuNüfusNüfus Yüzdesi
20190-4 Yaş173.309% 7,76
201910-14 Yaş182.045% 8,15
201915-19 Yaş184.553% 8,27
201920-24 Yaş189.284% 8,48
201925-29 Yaş159.472% 7,14
201930-34 Yaş161.692% 7,24
201935-39 Yaş166.786% 7,47
201940-44 Yaş148.702% 6,66
201945-49 Yaş139.794% 6,26
201950-54 Yaş122.929% 5,51
201955-59 Yaş118.281% 5,30
20195-9 Yaş179.456% 8,04
201960-64 Yaş94.697% 4,24
201965-69 Yaş75.341% 3,37
201970-74 Yaş58.976% 2,64
201975-79 Yaş36.272% 1,62
201980-84 Yaş23.049% 1,03
201985-89 Yaş13.333% 0,60
201990+ Yaş4.403% 0,20

Konya Aldığı Verdiği Göç

YılAldığı GöçVerdiği GöçGöç Farkı
201455.79855.453345
201351.08055.006-3.926
201251.98148.3133.668
201152.13454.533-2.399
201047.90156.729-8.828
200946.04251.006-4.964
200845.50256.760-11.258

Yıllara göre Konya nüfusu için yıl seçiniz;
2018 » 2017 » 2016 » 2015 » 2014 » 2013 » 2012 » 2011 » 2010 » 2009 » 2008 » 2007 »



Konya Hakkında

M.Ö. 7. bin yıldan beri yerleşim yeri olan ve çeşitli kültürlere, medeniyetlere evsahipliği yapan Konya, yüzölçüm olarak ülkemizin en büyük ilidir. Dünyanın en eski yerleşimlerinden biri olan Çatalhöyük, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alır. Onlarca camiisi, gölleri, tarihi, kültürel ve doğal güzellikleriyle önemli bir şehrimizdir. Anadolu Selçukluları’na ve Karamanoğulları’na başkentlik yapmış şehrin şüphesiz en önemli simgelerinden biri Mevlana'dır. Her sene aralık ayında yapılan Şeb-i Arus Şenlikleri (Vuslat Yıldönümü Uluslararası Anma Törenleri), Konya'ya pek çok ziyaretçi çekmeye devam etmektedir. 

GEZİLEBİLECEK YERLER:
Ülkemizin ikinci en büyük gölü olan Tuz Gölü, Sekiz Anadolu Selçuklu Sultanının gömülü olduğu ve 1220 yılında yaptırılan Alâeddin Camii, 1926'dan beri faaliyette olan Mevlana Müzesi (Mevlana Türbesi).

Coğrafi İşaretli Ürünler: Konya Etli Düğün Pilavı, Konya Etli Ekmek.

NE ALINIR?

Mevlana şekeri, çini eserler, peynir şekeri, lokum.


Yorumlar & Bilgiler

Yorum veya bilgi ekleyebilirsiniz Siyasi, küfür, hakaret, propaganda, reklam, üçüncü bir şahsı küçültücü sözler içeren yorumlar onaylanmamaktadır.
İsmilli 18 Ekim 2020 - 17:13

İsmil diye bir belde vardı şimdi konya mahallesi oldu zamanında 20 bin nufusu vardı ilçe yapılmamıştı 50 km merkeze diye

Trabzonlu 29 Ağustos 2020 - 18:44

Herkese selamlar. TÜİK'in önceki hesabından ayrı olarak Konya'nın 3 merkez ilçe dışındaki ilçelerinin merkez nüfusunu hesaplamaya çalıştım. Sayılar şunlar:
Ereğli: 115 235 (%78,4)
Akşehir: 67 653 (%72,1)
Beyşehir: 45 165 (%60,6)
Seydişehir: 45 130 (%69,6)
Karapınar: 35 340 (%70,7)
Çumra: 34 167 (%50,8)
Ilgın: 31 834 (%58,7)
Kulu: 23 681 (%46,6)
Cihanbeyli: 16 259 (%31,4)
Kadınhanı: 12 998 (%40,4)
Sarayönü: 9 229 (%34,1)
Yunak: 8 414 (%38,3)
Bozkır: 8 320 (%32,1)
Doğanhisar: 5 039 (%31,9)
Emirgazi: 4 589 (%53,8)
Güneysınır: 4 498 (%48,4)
Çeltik: 4 096 (%42,2)
Tuzlukçu: 3 447 (%52,8)
Hüyük: 3 179 (%20,3)
Altınekin: 3 101 (%21,6)
Akören: 2 782 (%47,7)
Hadim: 2 421 (%20,1)
Derbent: 2 120 (%49,7)
Derebucak: 1 796 (%29,8)
Taşkent: 1 478 (%23,5)
Halkapınar: 1 454 (%35,8)
Yalıhüyük: 1 452 (%89,1)
Ahırlı: 1 018 (%21,4)
Yandaki yüzdeler, ilçe merkez nüfusunun ilçe nüfusuna yuvarlama oranı. Dolayısıyla merkez 3 ilçe haricindeki ilçelerde kent nüfusu 495 895 (%56), 390 149 (%44). Küçük ilçeler, yakınlarındaki büyük ilçelere bağlandığında bu oran %53-54'e düşüyor.

Ad 5 Ağustos 2020 - 00:00

Gepgeniş bir alana yayılmış, bisiklet yolları, parkları, imkanları ve diğer her şeyi ile esasında müthiş bir şehir. Türkiye'de, özellikle "her şeye siyaset bulaştırıldı" diyenler, kendileri ile çelişerek bunu yaptıkları için güzelim Konya'nın sırf siyasi tercihini göz önünde tutup şehri kötülemeye çalışıyorlar. Bu gerçek kötülüktür... Elbette ki buradaki kayıt dışı göçmenler, mülteciler, bazı gözü dönmüşler, belediyenin hataları olumsuzluklardır. Ama Konya'nın olumsuzluğu, toplasan o eleştirenlerin sevdiği şehirlerin, hatta ilçelerin olumsuzlukları yanında devede kulak kalır. Konya'nın en büyük sıkıntısı dış ilçelere hizmet sıkıntısıdır.

1
Konya 26 Temmuz 2020 - 07:54

Yüzölçümü fazla geniş olan il.
Bunu Konya'ya avantaj değil, dezavantaj olduğunu düşünüyorum.

Şimdi evet nüfus olarak Konya'yı büyük gösteriyor evet. Ama şu açıdan bakarsak; diğer ortalama büyükşehirler merkez harici 10-15 bin km2 bir alana ve 10-15 ilçeye hizmet götürmekle yükümlü. Peki ya Konya? 40 bin küsür km2 bir alana ve 30 küsür ilçeye yetişmek zorunda.

Açıkçası ben Konya'ya yük olduğunu düşünüyorum. İmkanlar daha az bir alan ve ilçeye aktarılabilirse daha gelişmiş bir Konya ortaya çıkabilir.

Mesela Ereğli il olmayı zaten hak eden bir ilçe. İl olmalı.
Akşehir tam il olacak gelişmişlikte değil lakin il de yapılabilir bir durumda.
Ve hatta yetersiz olsalar da il olduktan sonra desteklenmek şartı ile Beyşehir, Seydişehir ve daha da hatta Kulu il olabilir.

Buralar il olduktan sonra ekonomik açıdan yine Konya'ya bağımlı olacaklardır.
Buraların her birinin gelişmesi yine Konya'ya katkı sağlayacaktır. Bir taş ile iki kuş hesabı.

konya 27 Haziran 2020 - 15:03

konya kalabalık nüfusu ile çoğu insan için göç alan ve sürekli gelişen bir kent gibi duruyor fakat konya göç veren bir şehirdir şehir nüfusunun artış sebebi de doğurganlıktan kaynaklanıyor.

8
Emre 16 Haziran 2020 - 21:39

Konya düz ve geniş toprakları olan bir şehir.Hem avantaj hemde dezavantaj oluyor Konya için.Türkiye'nin ortasında sayılacak bir konumda her yere çok yakında değil.Çok uzakda değil.Yüz ölçümünden dolayı 100.km altındaki mesafe de komşusu yok.En yakın Karaman bile aşağı yukarı yanılmıyorsam 115 km.civarı uzaklıkda.Diğer komşu illere ortalama 200km.uzaklıkda buda dezavantaj aslında.Bazı ilçelerini söylemiyorum bile.Bazen farklı şehir görmek istediğinizde günü birlik hadi Ankaraya gidelim demek kolay değil.Bir gece kalırsın yatarsın o ayrı bir şey .Her şeyden önce yolculuk zahmetli zaman alıyor gitmesi gelmesi demiyorum. Masraflı olması sıkıntı .Konya'nın kötü tarafı bu.Bak Adana 'ya Gaziantep'e 100km.altında komşuları var.Mersine git gel çok kolay.Gaziantep'in üç tarafı neredeyse yarım saatlik komşu illerin il ve ilçe merkezleriyle çevrili.Buda gezmek için alternetif rotalar oluşturuyor.Maraşa git gel güzel yerler varPazarcık daha yakın..Fazla masraf olmaz.Hangı tarafındaoturduğuna bağlı olarak değişir.50 ile 80 km.arasi mesafe .Birecik de güzel yer .Bireciğe gitmişken Halfetiye,de gidebilirsin.Orası da yakın hemen hemen aynı Kilis de aynı mesafe de sayılır.Gerçi Kilis de bir şey yok.Konya böyle bir olay yok.Geniş ama küçük şehir.Evler geniş bölgeye yayılmış.Ama şehrin etrafında kırsal bir görüntü var.Şehirde boş ,boş araziler var.Hareketli canlı işlek bölgeleri az yer kaplıyor onun metropol şehir görüntüsü yok.

15
özeleştiri 15 Haziran 2020 - 18:39

suriyelilerden çoğu insan yakınmış ama suriyelileri getiren insanlara sürekli ezici oy verilmesi konyanın suriyelilerden memnun olduğunu gösteriyor bence insanlar mutlu.Bu arada konya Türkiyede en çok maddi yatırım alan şehirlerin başında geliyor ama insanların kalitesi maalesef çok düşük haddinden fazla muhafazakar.

1
ddd 25 Mayıs 2020 - 20:09

nüfus suriyeliler geldiğinde patlak vermiş hala devam ediyor konyanın bazı mahalleleri ve kasabalarında arap kültürü hakim sağ olsunlar güzelim şehrimi özellikle karatayı kendi ülkelerine çevirdiler

Ever 13 Haziran 2020 - 02:42

Özellikle hakimevinin oralar zaten suriyelilerle dolu:(

Konyasporlu 25 Mayıs 2020 - 17:37

Seneye 6. Biz oluyoruz vatana millete hayırlı olsun.

1
Avcı 25 Mayıs 2020 - 20:14

Nüfusta 6. olabilirsiniz ama gelişmişlikte ne adana ne mersin nede kocaeli olabilirsiniz. Daha katetmeniz gereken çok yol var.

mersinli bro 20 Temmuz 2020 - 01:26

sevgili avcı bu konyalilar sana ne etti bilmem. ancak, mersinliler kadar olamazsın dersin orada dur. bir kere mersinli diye bir kavram yok. mersin Türkiye'nin en kimliksiz sehirleri arasında en başta gelenlerden biridir. kızım kime dum Duma bir şehir. şehrin her yerinde oto sanayi var. ara sokakta kaportacı var. hiç umulmadik yerde tekstil atölyesi var. mersin ne bir sanayi şehri, limanından dolayı ne bir ticaret şehri, ne tarım sehri, ne bir turizm şehri, ne bir kültür şehri olabilmiştir. bu vizyonsuzlugun işaretidir. konyada ne deniz var ne liman var ne Mersin'in iklimi var ne Mersin'in doğal guzellikleri var. ağaç yok ya hu ağaca hasret bir şehir. mersinin her yerinden ağaçlar fışkırıyor. yukarıda saydığım kategorilerin hepsinde konya mersini üçe beşe katlar. üstte bu gelişimi sağlayan da o şehirde yaşayan insanlardır. dolayısıyla katılmıyorum. Kocaeli ayrı bir kategoride bir ildir. tam bir sanayi ussudur. nüfusunun kalabalık olmasının sebebi bu özelliğidir. İstanbul'un dibinde olması bunda büyük bir etkendir. ve günü birlik İstanbul'a gidip gelen büyük bir nüfus vardır özellikle gebzeden. düşün harem Gebze arası minibüs hattı vardır. Adana'ya gelince bu saydığım illerden en çok adanayi mantıklı bulurum. bana kalırsa Adana'ya konya rekabet eder. ancak Adanalı da Konyalı da çok arkadaşım var. konyalilarin Adana'ya gıptayla baktığını hiç görmedim ancak, Adanalı arkadaşlarım hep Konya'ya gıptayla bakıp keşke adana da konuya gibi olsa derler. bana sorarsan adana ve Konyayla, mersin gibi Kocaeli iller kiyaslanamaz bile. bu arada ben söz konusu 4 ili de çok severim. ancak mersin diğer 3 ili de geçebilecek bir potansiyele sahip olmasına karşın. 3nun yanına bile yanasamaz.

Ali 16 Mayıs 2020 - 12:36

Ereğli ve Akşehir ilçeleri kesinlikle il olmalıdır. Konyaya bu kadar çok geniş alan fazla. Bu ilçeler merkeze uzak. Konya'dan rahatlıkla iki yeni il çıkabilir.

2
Ahmet 22 Mayıs 2020 - 18:53

Nedir bu ilçeleri il yapma sevdanız?
Bugüne kadar sonradan il olan yerlere bakın. Hangisi gelişti? Hangisi kademe atladı?
Türkiyede en az 30 tane gereksiz var. Asıl bunları ilçeye çevirmek lazım.
Ereğli il olsa ne olacak yani?
Nüfusu 1 milyon mu olacak?
Yerli girişimciler ereğliye yatırım mı yapacak? Ereğli çağ mı atlayacak?

01 24 Mayıs 2020 - 15:11

Akşehir'in il olabilecek gelişmişliğe sahip olduğunu düşünmüyorum.
Ama Ereğli mutlaka il olmalıdır.

Alanya, Bandırma, Ereğli, Adana'dan Kozan, Siverek, Elbistan, Fethiye gibi il merkezine uzak, gelişmiş, büyük ilçelerin hepsi il olmalıdır.
Genellikle bu ilçeler sosyo-ekonomik açıdan, gerek kültürel açıdan kendisine halihazırda 3-5 ilçe bağlamıştır. Sadece resmiyet eksiktir.

İl olmaları halinde hem daha iyi hizmet alacaklar, hem çevre ilçelere daha iyi hizmet götürebileceklerdir.
Bu tarz ilden bağımsız ancak il olamamış yöreler ilçe olarak 70-100-120 km uzaklıktaki illere bağımlı hale getirilmesi buraların elini kolunu bağlamakta ve gelişmelerinin önüne engel olmaktadır.

Evet buralar il olursa büyükşehir olamayacaklardır.
Ancak Osmaniye ve Aksaray gibi merkezleri 200 bin bandına gelse ve nüfusu rutin artan şehirlerden olmaları yeterlidir.

Ki saydığım ilçeler bu potansiyele sahip ilçelerdir.

Aziz 25 Mayıs 2020 - 06:27

Kırıkkale il olduktan sonra sürekli göç verdi? Kime yaradı?
Bırakın şu ilçeleri ne güzel büyüyorlar işte. İl olunca birşey olmuyor, geriye gidiyorlar.

Rümeysa 5 Mayıs 2020 - 11:38

Mevlana’nın sehri konya❤️

2
34 1 Mayıs 2020 - 19:22

Konya’dan Ereğli düzlük arazi otoban yapılabilir aslında

-3
konyali 20 Temmuz 2020 - 01:29

otoban olmasının yolun ücretli olması dışında hiç bir avantajı yok. zaten gidiş felis 2ser şerit 3 şerit olsa ne olacak.

1946 1 Mayıs 2020 - 18:51

Konya’mız büyüyor 26.765 kişi artmış

Serdar 1 Mayıs 2020 - 04:15

1sene önce Konya'ya geldim tam bir metropol olmuş harika bi sehir olmus çok beğendim konyayi

1
Mahmut 16 Nisan 2020 - 16:25

Gezi programlarında ilgili kişiler Konyaya gelince 6-7 yere gidiyorlar ama diğer büyükşehirlerde ise en 10 yeri gösteriyorlar üstelik Konyada gezilip görülmesi gereken harika yerler hem merkezde hem ilçelerde

2
Mahmut 16 Nisan 2020 - 16:18

Konya nüfus olarak ilk 10'da yer alan İstanbul,Antalya,İzmir,Bursa,Adana, Kocaeli gibi deniz kenarında , Şanlıurfa gibi iklimi sıcak yada Ankara gibi başkent olmadığı halde ilk 10'da yer alıyor. Üstelik ilk 10'daki yer alan 9 şehrin belirttiğim özelliklerini alıp ve Kayseri,Malatya,Erzurum,Sivas ve Erzincanın yerine koyup tekrar sayım yapın o şehirlerin nüfusu yarı yarıya azalır

2
Erdi 11 Mayıs 2020 - 01:30

Konya göç veriyor, ama buna rağmen büyüyor. Sebebi konyadaki doğum oranlarının yüksek olması.
Gelişmiş ülkelerde ve illerde doğum oranları yüksek olmaz, bakamayacakları çocuğu doğurmazlar. Konya fazla doğuruyor ve bunların yarısı diğer büyükşehirlere göç ediyor.

İstatistiklerin 4 Nisan 2020 - 04:28

Konya'ya vakti zamanında iller bölünürken gereksiz fazla toprak verilmiş. Bugün ülke kadar toprağı var bu ilimizin yinede o yüzölçümüne göre nüfusu az. Bence Konya'dan yeni il veya iller çıkabilir. Mesela Ereğli hem şehre uzak hem nüfusu yeterli bence Ereğli kesinlikle il olmalıdır. İl olması gereken bir diğer ilçe ise Akşehir'dir. Akşehir aynı şekilde Konya'ya uzak ve konum itibariyle il olmayı hakeden bir ilçemiz. Akşehir'e bağlanacak ilçeler: Tuzlukçu, Ilgın ve Doğanhisar, Ereğli'ye bağlanacak ilçeler: Emirgazi, Halkapınar ve Karapınar'dır. Aslında Beyşehir'de il yapılabilecek seviyede bir ilçe ama 3 il birden çıkarsa Konya nüfusu epey düşeceği için şimdilik bu iki ilçenin il olması yeterli olur. Ama Ereğli ve Akşehir kesinlikle il olmalıdır. Hem bu yöreye daha iyi hizmet demektir. Konya'nın sırtından da önemli bir yükü almaktır.

1
1Türk 28 Mart 2020 - 19:44

Konya il nüfusu olarak Adana'dan fazla artıyor bu yıl veriler açıklanınca, büyük bir sürpriz olmazsa Adanayı geride bırakabilir.

-2
Adanalı 12 Mart 2020 - 22:17

Adana’yı seneye geçer

-1
Adanalı 27 Nisan 2020 - 13:45

Konyalı kardeş selam.
Ama iyi bildiğin bir sözde de dediği gibi olduğun gibi görün.

45 bin km2 toprak vermişler.
Daha hala 2 milyon nüfusu var.

Adana'nın merkezi olduğu Konya kadar toprağa sahip Çukurova metropol bölgesi nüfusu 5.1 milyon.

Çağlayan 16 Şubat 2020 - 18:45

Bu kadar muhafazakar olmasa ve gençlere yönelik sosyal faaliyetler artsa yaşanabilir aslında. Sosyal faaliyet denilince belediyenin uyduruk tutucuları çağırdığı konferanslarından bahsetmiyorum. Sevmedikleri bir rock grubu gelse bazı dernekler ve belediyeler hemen engellemeye çalışıyor. Mevlana gibi bir değere sahip şehir nasıl oldu da bu kadar farklılıklardan uzaklaştı anlamak mümkün değil.

4
maken 2 Mart 2020 - 10:36

Konya Selçuklu Kültür Merkezi Salonuna Türkiyeden sağcısı ve ya solcusu bir çok değerli sanatçılar geldi ve konserler verdi.. Bütün salonlar hep dolu oldu,ayrıca Konya Türkiyenin en güzel ve düzenli kentlerinden biridir.Ön yargılı olmamalısınız..

Konyalı Eczacı 19 Temmuz 2020 - 22:50

Dedikleriniz doğru biraz gençlere yönelik aktiviteler artsa açık hava konserleri olsa , gençlik kampları olsa ve Avm ler arttırılsa daha hızlı gelişir.

Goca 4 Şubat 2020 - 22:33

Ankara yolunda, yeni stadın kuzeyinde kalan bölgede yeni bir ilçe kurulmalı. Selçuklu çok büyüdü, daha da büyüyecek.

3
Gonyalı 15 Şubat 2020 - 20:16

Çok haklısın şehrin gelişimi tamamen o tarafta
Yeni ilçeye ihtiyac var

maken 2 Mart 2020 - 10:38

Doğru söylüyorsunuz Selçuklunun nüfusu 800000 lere geldi,otogar ın Selçuk üniversite olan kısmı kesinlikle ayrılmalı ve yeni ilçe kurulmalı

Knohutçu 4 Şubat 2020 - 19:23

Konyanın şehir merkezi nüfusu ne kadar acaba. En son 30 ocakta tabelada 1300 000 yazıyordu.

mevlüt 6 Şubat 2020 - 10:42

yaklaşık 1.346.000 olmuş karatay+ meram +selçuklu

Mehmet 9 Mart 2020 - 21:19

1 milyon 346 biin kişi var.

Ahmet 30 Ocak 2020 - 00:22

Konya'nın Ereğli ilçesi nüfusu ve il merkezine uzaklığıyla çoktan il olmayı hak eden ilçelerden bi tanesi ama bu iktidar döneminde il olması çok zor mevcut iktidar yeni il konusuna sıcak bakmıyor.

6
Konyalı 4 Şubat 2020 - 15:22

Ereğli il olması gereksizdir.Bodrum,Maramaris,Çankaya,Alanya,Nazilli gibi iller varken Ereğli'nin il olması gereksizdir.

Murat 29 Ocak 2020 - 02:42

Konya'nın şehir merkezi nüfusuna 1.600.000 yazan arkadaş; Konya'nın 2018 şehir merkezi nüfusu: 1.314.824'dür. Metropol şehirler arasında İzmir Adana Bursa gibi şehirlerle kıyaslandığında şehir merkezi küçük'tür.

13
DiyarbakirLi 26 Ocak 2020 - 05:19

Konya-Cihanbeyliye Bol Selamlar sizleri seviyorum<<< Not DiyarbakirLi

-5
Fahri 10 Ocak 2020 - 01:09

Konya gibi güzel bir şehir varmı konya birkere tek merkezli bir şehir değil şuanda merkez nüfusumuz 1,600,000 çekemeyenler böyle kötülüyor şehrimi gökdelenlerimiz var 20yi geçgin daha ne olsun

-10
Ibrahim 6 Ocak 2020 - 07:22

Konyada 2 senem gecti univ okudum orda hic bir guzel tarafini goremedim karadenizden giden adamin zaten konyayi begenme ihtimali yok. Meram deresi diye bi yer var dediler dere gormesem inanacaktim

-3
maken 5 Haziran 2020 - 16:14

Güzel tarafına göremeyen kişi 2 sene tahammül edemez, belki yeşillik olarak karadeniz kadar olamaz ama Avrupa standartlarında bir şehir ve konyadan gidip dönenler Konyanın kıymetini sonra anlıyorlar,çünki beğenmedim diyen bir çok kişi Konyaya yerleştiklerini gördüm ...

Miki 3 Temmuz 2020 - 01:48

Konya’nın sadece Selçuklu ve Osmanlı eserleri bile tüm Karadenizi kaldırıp atar. Kalkmış dereden bahsediyorsun.

Konya 27 Ekim 2019 - 20:12

Konya’ya otoban geliyor mu?

Tahsin 29 Eylül 2019 - 14:34

Bencede eregli karamana baglanırsa yazık olur emirgazi karapınar ve ismili içine alarak yeni bir il olsun

2
Yusuf 31 Ağustos 2019 - 15:47

Ben ereğlili değilm, hadimliyim ama şahsen ereğli nin karaman a bağlanmasına karşıyım ereğli çok büyük bir ilçe konyadan ayrılırsa konya hem yüzölçümü olarak liderliğini kaybeder hemde nüfusu büyük oranda azalır. Hem karaman çok küçük ve gelişmemiş bir il ereğli oraya bağlanma malı.

2
Ali 22 Ağustos 2019 - 23:20

Okumayan, okuduğunu anlamayan,bilimden uzak bir çok insan gelişmeyi,giyim kuşam olarak algılıyor. Gelişme deyince aklımıza, üretim, eğitim, sağlık, ulaşım, insanların hayat standartlarının yükselmesi, kişi başına düşen yeşil alan, insani ilişkiler, ön yargısız bir toplum ve herkesi olduğu gibi kabul etme gibi şeyler akla gelir. Bunların hiç birisi yok. Sadece nüfus artarsa her şey hâl olur. Böyle bir şey yok.Her taraf niteliksiz insan dolu, hiç gereği yoktur. Üretmeyen topluma ve kendisine faydası olmayan insanın hiç bir gereği yok. Bir ülkede il sayısını arttırmak sadece kadroların şişmesine yarar.Onun dışında kimseye faydası olmaz.

A. 15 Temmuz 2019 - 18:29

Yorumlara göre ereğli karamana bağlanmalı tezi işleniyor karaman il olmazdan önce ereğli karamandan büyüktü ereğli ya il olur yada konyanın en güzel ilçesi olarak kontaya bağlı kalır konya gelişmiş bir kenttir tabi gelişmişlik bohem bir hayat tarzı ise geri kalmışlıkta denebilir nufus açısından 50 li yıllardan beri TC nin altıncı yüz ölçümü açısından birinci kentidir sanayisi tarımı sosyal hayatı üniversiteleri sağlık hizmetleri alt yapısı huzuru yardımlaşmasıyla yurdumuzun en gelişmiş ve yaşanabilir bir kentidir

2
Sait 27 Haziran 2019 - 12:03

Karapınar Belediyesi'nin yapmış olduğu hayvanat bahçesini gezdim. Hemen yanında piknik amaçlı yapılmış park ve ilerisinde lunapark. Herşey düşünülmüş. Böyle bir park Türkiye'de varmı bilmiyorum. Yapanların ellerine sağlık.

Atila 14 Haziran 2019 - 22:27

Zaten ereğlinin 10 km yakınına kadar Karaman ili toprağı. Halkapınarla birlikte Karamana bağlayın. Karaman havaalanı da yapılıyor üniversitesi çok büyük. Hergün Karamana çalışmaya gidiyorlar. Bağlayın Karamana biz de yatırım yapalım..

-3
Kusura 26 Mayıs 2019 - 03:46

Çağdaş insanların gelmesini ve Açık seçik insanların tavsiye etmem ama güzel bir şehir.

-4
AYŞE 8 Mayıs 2019 - 20:40

Konya çok güzel bir şehir☺️. Çoğu insan Konya'yı küçümsüyor

sinoplu 21 Nisan 2019 - 00:35

sana dün bir tepeden baktım aziz konyam gezmediğim görmediğim hiçbiryer ömrüm oldukça gönül tahtıma kurul sade bir kumköprünü sevmek bir ömre değer konya türkiyenin en huzurlu şehri istanbul güzel olabilir ancak ben konyaya aşığım konyaya vurgunum gözümde tütüyorsun konyam

3
serdar 15 Nisan 2019 - 13:47

halil .. ereğliye 4 ilçe katsanda o saydıkların ilçeyle birlikte 190 bin ediyor neyin kafasını yaşıyorsun ereğli ya niğdeye yada karamana ilçe olur il olması imkansız zaten somut örneği karaman belli o için boşu boşuna debelenmeyin il olacaksa ankarada sağlam dayınız olacak diyecem amma oda yok

1
serdar 15 Nisan 2019 - 13:29

sedat ve özge devletin sizin kadar kafası çalışmıyodu sanki 67 vilayetten 14 il çıktı hangisi adam aklı gelişti karaman sütçülük besin bide bisküvi var başka ne var gelişmiş farzet hani nufusu 251 bin ekonominin en büyük gücü insan kaynağıdır nufus,girişimci ekonomi bunlardan biri eksik olduğu süretçe boşuna yazmayın il olacaksa gebze var 368 bin nufuslu sanayinin başkenti 4 ilçeyi yanına aldımı 778 bin ediyo sizin gereksiz konuşmanız ne kendinize nede devlete faydası var

1
serdar 15 Nisan 2019 - 13:22

istanbullu ömer esas senin nufusu Attırman gerekır ünilever gibi bi firmada çalışıyorsun 7 çocuk yap görelim burada millet nasıl geçinecez diye akla karayı seçerken sen 15 milyonluk istanbulu kıyaslıyon o kadar cok ıstıyorsan ıstanbul senin burada durman hata

İbrahim 10 Nisan 2019 - 22:24

Üniversiteyi yeni bitirdim konyada. Güzel bi şehir. Kışları çok soğuk geçiyor ama

H 25 Mart 2019 - 17:27

Konya belediyelerimiz lütfen asli görevlerine dönsünler külliyetli reklam harcamaları bırakılsın reklam hizmet değil belediyeciliğin hezimetidir Artık tribünlere oynamaktan vazgeçilsin tribünlere oynamak başarı değildir kaynakları boşa harcamak belediyelerin geleceğini ipotek vermektir.Övünmenin sahte halidir.
Belediyelerimizin yetkililerini gerçekçi olmaya ,denetleyenleri ciddiyete davet ediyorum.Belediyelerimizi asli hizmetlerini hakkaniyetle yapmaya davet ediyorum.Özellikle Selçuklu belediyesi aldığı aşırı vergi oranlarına rağmen yapmakla yükümlü olduğu asli görevini yapması istendiğinde hemen bütçe yokluğunu ileri sürmektedir.Lütfen belediyeciliğin gerekleri neyse onlarla meşgul olunsun.

Ali 19 Mart 2019 - 13:53

Ereğli il olursa karapınar ı bağlamasınlar çünkü Ereğli karapınar a yapılacak yapılacak yatırımları gaspeden bir ilçe

-2
İbrahim 14 Mart 2019 - 18:55

Konyayı eleştirenler ne kadar hızlı geliştiğinide gorsünler bi zahmet.

1
Burçak 14 Mart 2019 - 18:21

Konya güzeldir yeterki kıymeti bilinsin.

1
Burhan 14 Mart 2019 - 18:20

Konya pek çok ilden eğitim,ulaşım,sağlık yönünde ilerdedir.Gelişmeyede devam ediyor.

1
isa 1 Mart 2019 - 13:31

Konya'nın Karamanın hatta Niğde'nin yükü azaltmak ve daha faydalı olmasına adına Ereğli'nin İl yapılması gerek.
Karapınar Ayrancı Halkapınar ve çevre ilçeler daha yakın olacakları için hizmet e daha rahat ulaşacaklardır.
Şu hali ile 150bin nüfuslu bir yerin il yapılmaması sadece siyasi bir oyundur.
3 ilin alacağı pay ve toprak büyüklüğü azalacağı için bu illerin siyasetçilerinin, önde gelenlerin yapmış olduğu baskı ve Ereğli maalesef sahipsiz oluşundan kaynaklıdır.
Tüm liderler bu konuda söz vermesine lakin siyasi oyunlar nedeni ile İL yapılmamaktadır.
Ereğli il olması durumunda 2019 yılı itibari ile 250 bin üzerinde bir nüfusa sahip olacaktır.
Türkiye'de İl nüfuslarına bakıldığında bir çok ilden daha fazla bir nüfusa sahip olacağı görülmektedir.
Bu durum bilinmesine rağmen bu adaletsizliğe müsaade eden herkesi Allah'a havale ediyorum.

1
Yiğit 28 Ocak 2019 - 21:30

Ereğli il olması için ya da orayı başka bir ile bağlamak için mesela Karamana bağlarsa daha iyi olur.

-2
Hakan 16 Ocak 2019 - 19:23

Ben ereğli nin gerçek yerlisi olarak ereğli halkapınar emirgazi niğde ye bağlansin rahat özgür bırakın bizi konya biz niğde yi istiyoruz

-3
ömer 10 Temmuz 2020 - 19:24

Niğde daha kendine bakamıyor Konya ne güzel bakıyor işte

istiklal.. 4 Ocak 2019 - 21:56

konya, hem osmanlı döneminde hemde selçuklu döneminde tarih ve kültürel yönünde iyi konumunda idi.. türkiye döneminde ise sanayisi yaygın olabilir. ekonomiyi ne kadar sözde büyütmeye gayret içerisine girselerde konya'nın esnafı para vermez usta adam'a 1700 tl başlatıyorlar (2017 agi dönem içerisinde) kimisi agi vermez kimisi yok.. devlettin yasa ve hukuk içerinde tatili göz ardı ederler vy resmi tatilde çalışan işçimizin bi çoğunu mesai farkını vermeyenler var nufus demek ekonominin aynasıdır nufus güç demek kimsede kusura bakmasın konyanın esnafında bu zihniyet olduğu süretçe hiç biyere varamaz ilk 5 teyiz ençok göç veren 55.000 nufus ne demek ? parklar karın doyurmaz her taraf park var iş sahası yeni yeni genişliyor dışardaki kurumsal şirketlere konya esnafı ünilevere haftalarca kapısında eylem yapıp vay efendim 2000 tl stajer öğrencilere para niye veriyorsunuz diye protosto ediyorlar bu zihniyet memleketi istila eder antalya 9 uncu sıradaydı şimdi 5 te bursa 3 milyona dayandı nufusu kocaeli 14 üncü sıradayken 2013 te şimdi ilk 9 da bunun sebebi ekonomi değil mi o için konyadaki çalışan kardeşlerime rabbim yardımcısı olsun

SERDAR 21 Kasım 2018 - 09:02

Konya'nın Ereğli, Halkapınar, Emirgazi ve Karapınar ilçeleri Karaman iline bağlanmalı .
Özellikle Ereğli'nin ekonomik, sosyal, kültürel yönden kalkınması ve gelişmesi için Karaman'a bağlanması elzemdir.

-2
İlhan 12 Haziran 2018 - 23:49

Konya Türkiye geneline baktığımızda geniş yolları alt yapısı en düzgün avrupai görünüm veren sanayisi çok gelişmiş Türkiye'nin en fazla parklarına sahip gün geçtikçe de büyüyen birkaç ilden bir tanesidir fakat ileriyi düşünerek hareket etmeyen bir belediyecilik yönetimine sahip işçi ve işverenlerin biraz daha kalitesi düşük olmaları ekşi yonleridir.

1
M.kemal 12 Haziran 2018 - 16:09

Konya türkiyenin bir incidir her yönüyle gelişmiştir ucuz ve huzurlu bir şehir sadece denizi yoktur eksikliği budur yollar duzeldikce Akdeniz yakinlasmaktadir hızlı trenler faaliyete geçince Akdeniz bir saattir gerisi teferruattır

ibo 24 Mayıs 2018 - 09:41

nüfusla gelişmişliği nasıl ilişkilendiriyorsunuz anlamıyorum. bence sayı gayet iyi.

Erkan 22 Mart 2018 - 13:55

Harika bir site olmuş. Ellerinize Emeğinize sağlık

gökhan 21 Şubat 2018 - 05:20

konyayı iyi gezemeyenlere gelsin bu sözlerim sadece konyanın merkeziyle bitmiyor bu iş ilçelerinde gezin ve ondan sonra yorum yapın seydişehir beyşehir ereğli hadim akşehir bozkır derbent derebucak gibi dogasıyla ünlü olan ilçelerimiz var ve sille çayırbağı meramdere gibi eski yerleşim yerlerimiz var ben konya seydişehirliyim ama 30 yıldır konya merkezde yaşıyorum.. konya büyükşehir belediye başkanımıza teşekkür ederim bize verdiği katkılarıyla... Saygılar.!!!

talha 8 Aralık 2017 - 17:38

konya reçberlik (çifçi tarım) şefri yani kanal sulama yeri ve destekden başka bişi konyaya yapılamaz türkiyenin şekerini ve buğdayını konya karşiliyor düşünün biraz

Muhammed 30 Eylül 2017 - 17:14

Ben aslene konyalıyimm ve şehrimi cook seviyorum is imkanı var

Ömer 26 Eylül 2017 - 18:20

ŞAHSEN BEN İSTANBULDAN KONYAYA YERLEŞELİ 1 HAFTA OLDU ANCAK İSTEDİĞİM SİNERJİYİ ALAMADİM YANİ BEN KALABALIGA ALIŞMIŞIM KONYADA KALABALIK GÖRMEM İÇİN SADECE ZAFER MEYDANİNAMI GİTMEM GEREKİYOR ODA SAA 5-6 GİBİ ZATEN 7 DEN SONRA HAYAT BİTİYOR NÜFUSUN ARTMASI LAZIM BENCE YANİ HASTANELERİN ARTMASI,METROLARIN DAHA GENİŞ KAPSAMLI OLMASI HALK OTOBÜSLERİNİN DAHA GENİŞ KAPSAMLI OLMASI LAZİM BU ARADA SİTEDE ARADİĞIM HERŞEYİ BULDUM TEŞEKKÜRLER

-1
Mert 3 Eylül 2017 - 15:29

Ben Konya'ya gittim ve çok geri kaldığını gördüm.Bi de Türkiye'nin 7.büyükşehri olacak.Şort giydiğim için bana olumsuz bakıyorlardı istediğim gibi giyinirim.Böyle olduğu sürece çok beklersiniz Konya'nın gelişmesini!

-2
Mahmut 14 Eylül 2020 - 14:51

Konyada üniversite okuyanlar var ve hiç rahatsız değiller. Konyada seni rahatsız eden insan var diye tüm halkı zan altına bırakamazsın.

Bjedug 7 Ağustos 2017 - 16:08

Kent çok güzel, geniş bulvarlar, yatırımları bol, sanayii gelişmiş vs. Ancak bütün bunlar bir kentte yaşamak için yeterli değil çünkü Konya huzurlu bir kent değil üstelik mahalle baskısının çok belirgin olduğu buna rağmen illegal şeylere eğilimin son derece üst sıralarda olduğu bir kent. Bunlar yetmez. Buram buram yobazlık kokuyor. Ehhh zaten olanlar da bunun aksini söylemiyor. Gel ne olursan ol gel diyen Mevlana'nın kenti bu olamaz zaten olsaydı Şems'i öldürmezlerdi.

Erol 7 Temmuz 2017 - 00:34

Ben konya lıyım ben türkiyenin her şehrini gezdim hala da geziyorum ama konya yaşam ve huzur bakımından dolayı çok güzel bir şehir,ama ben en çok Amasya yı sevdim bu şehir de ayrı bir huzur verici ve maneviyatı yüksek bir enerji hissettim çok hoşuma gitti şehre bayıldım şartlar elvermiş olsaydı bu ile yeŕleşmeyi çok isterdim...

Mithat 1 Temmuz 2017 - 21:57

Yillar önce Izmirden sonra Konya Türkiye'nin en büyük 4.şehri idi şimdi 7.sıraya kadar düştü yakında 10 olur şehir yavaş gelişiyor surekli göç veriyor metro acil şart insanları çekecek yatırımlar yapılmali heryere park yapıyorlar ama hayırlısı olsun bence şehre bakılsa gereğinden fazla Türkiyenin yaşanacak en iyi sehri olur.Trafik sorunu yok,yollar geniş planlama kötü değil.Bursaya gittim 1 ay önce Konyayı ikiye katlayacak yakında ama yollar dar ve trafik var Konyanın metropol olması lazım

1
Canan 27 Mayıs 2017 - 15:37

Coooooook muthis bir yer odevimde cook yardimci oldu

arjin 3 Mayıs 2017 - 17:22

Biraz olsun rahat edebileceğiniz tek yer Bosna . Diğer yerlerinin insanları fazla baskıcı .Mahalle baskısı almış başını gitmiş .

-1
ibrahim 23 Nisan 2017 - 14:58

2 senem gecti konyada univ okumaya gelmistim yazlari cok sicak kislari cok soguk bir zafer meydani var baska bisey yok ben yapamam sahsen

Hasan 23 Ocak 2017 - 08:08

KonyaYa yapılan yatırımları çok az buluyorum Türkiye'nin en büyük yüz ölçümu olan şehri olmasına rağmen bir metro şu yok yollar köprüler çok dar bir Avrupalı başkanın elinde olsaydı bu konyayi neyardi hayal bile edemiyorum ulaşım berbat tranvay yaygınlaştırılması lazım hava kirliliği çok fazla doğalgaz çok yaygın degil

serkan 5 Aralık 2016 - 18:45

konyamızı boşuna sevmiyorum.gez dünyayı gör konyayı

halil 23 Kasım 2016 - 17:37

Eregli ilolsun nufusu 150000 dayandi il olmali emirgazi halkapinar karapinar ayraci
Ulukisla eregliye katlmali

1
Ahmet 18 Kasım 2016 - 12:39

Köyler dahil değil zannımca

Yusuf 7 Kasım 2016 - 10:00

Hadimliyimm inşallah nüfusu dahada artar

Rabia 23 Ekim 2016 - 08:22

Harika bir site yapanın eline sağlık

Yusuf 17 Ağustos 2016 - 14:07

Harika bir site. Yapanın ellerine sağlık. Gerçekten çok mükemmel

1. 3 Ağustos 2016 - 14:06

PARSANA,YAZIR,BOSNAHERSEK, SANCAK, KOSOVA,PINARBAŞI VE O YÖNDEKİ YENİ KATILAN KÖYLER VE MAHALLELERİN DE BİRLEŞTİRİLİP YENİ BİR İSİMLE (OSMANLI İLÇESİ) KURULMASI DAHA İYİ HİZMET VERİLEBİLMESİ AÇISINDAN HERKES İÇİN DAHA HAYIRLI OLACAĞI GÖRÜŞÜNDEYİM .SAYGILAR

1
Erkan 28 Temmuz 2016 - 16:12

İnternette aradım en iyi ayrıntılı bilgiyi burda buldum teşekkürler

Yusuf 22 Temmuz 2016 - 22:40

Emeğinize sağlık

M 11 Temmuz 2016 - 01:22

Selcuklunun bu kadar nüfusunun fazla olması beni şaşırttı bence ikiye bölmeleri lazim yarim milyon nüfusu olmus....

1
Merve 16 Haziran 2016 - 23:40

Merhaba bu rakamlar içerisinde Suriyeliler dahil mi?

İzmir 1 Mayıs 2016 - 16:04

Aslen İzmirliyim ama Konya'dayım yıllardır ve yaşam kalitesi ile, geniş yolları ile, her türlü imkanı ile Konya çok ayrı bir yer. Avrupai şehir. Her yer dümdüz ve planlı bir kentleşme var. Bütün ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz bir yer. Ucuz olması da cabası.

Remzi 19 Mart 2016 - 09:52

Şu veriler gösteriyor ki hızla büyüyen Selçuklu ilçesi ikiye bölünüp yeni bir ilçe kurulabilir. Bir kasaba kadar bile nüfusu olmayan Ahırlı, Yalıhüyük, Derbent, Halkapınar ilçeleri de kaldırılmalı.

1

Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Kullanım koşulları ve Gizlilik sayfamızı inceleyiniz..